naven

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Heeft er iemand ervaring met de eigen naven van 9th wave, Over de complete wielsets is wel het 1 en ander te vinden maar over de naven niet echt.
Prijs en gewicht is bekend maar een goeie test is niet te vinden.
Graag hoor ik jullie mening over deze naven.
Brt of BoZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: za 15 augustus 2009, 07:49
Mijn mountainbike: Brabantse Wal

Zover ik kan nagaan gebruiken of gebruikten ze Powerway naven. Ik kwam hier samen met een collega rijder achter nadat hij een defect aan zijn wiel had en we zijn naaf gingen vergelijken met wat internet afbeeldingen. Dat defect is trouwens keurig opgelost door 9th wave met een nieuwe en ander type naaf.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Ok tnx, een soort navatech zeg maar, Ik heb nu een set besteld met Hope pro 4 naven dan weet je bijna zeker dat ze heel blijven.
Mijn pro 2 setje is 4 jaar oud en met meer dan 20000 probleemloze kilometers inl. bagger ritten vindt ik dat niet slecht. :-q
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Oja niets ten nadele van novatech hoor, ook prima :-q
bartleegwater
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 22 april 2018, 09:42

Beste forumleden,

Ik heb sinds vorig jaar een Canyon Neuron, met SRAM Eagle x12 groepset en Mavic XA Elite wielen. De fiets bevalt erg goed, maar met de Mavic wielen is het nu al 2x mis gegaan. Bij het terugschakelen heeft de derailleur een spaak meegepakt. Daarbij is niet de spaak gebroken, maar de spaak uit de naaf getrokken, waarbij de naaf onherstelbaar beschadigd is. Dat is keurig opgelost door Canyon door het wiel kostenloos te vervangen, maar het is mij nu afgelopen week wéér overkomen.

Op het web vind ik niets terug over soortgelijke gevallen, dus ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zijn met gelijksoortige ervaringen met Mavic XA Elite.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

bartleegwater schreef:Beste forumleden,

Ik heb sinds vorig jaar een Canyon Neuron, met SRAM Eagle x12 groepset en Mavic XA Elite wielen. De fiets bevalt erg goed, maar met de Mavic wielen is het nu al 2x mis gegaan. Bij het terugschakelen heeft de derailleur een spaak meegepakt. Daarbij is niet de spaak gebroken, maar de spaak uit de naaf getrokken, waarbij de naaf onherstelbaar beschadigd is. Dat is keurig opgelost door Canyon door het wiel kostenloos te vervangen, maar het is mij nu afgelopen week wéér overkomen.

Op het web vind ik niets terug over soortgelijke gevallen, dus ik ben benieuwd of er op dit forum mensen zijn met gelijksoortige ervaringen met Mavic XA Elite.
Lijkt mij eerder dat je derailleur niet in je spaken hoort te komen dus daar zou ik dan de fout bij zoeken en niet bij Mavic.
"This species has amused itself to death"
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Ja, det klinkt meer als een verkeerd afgestelde derailleur, een verbogen derailleur of een verbogen hanger.

Hoe dan ook sjekken of laten sjekken want anders is dat mogelijk niet het laatste wiel en een volgende keer gaat misschien de hele zooi er aan.

Vreemd dat 'Canyon' dat niet geckecked heeft, of?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

maatchen schreef:Ja, det klinkt meer als een verkeerd afgestelde derailleur, een verbogen derailleur of een verbogen hanger.

Hoe dan ook sjekken of laten sjekken want anders is dat mogelijk niet het laatste wiel en een volgende keer gaat misschien de hele zooi er aan.

Vreemd dat 'Canyon' dat niet geckecked heeft, of?
Inderdaad... Dat hoort niet als alles recht is en goed is afgesteld
Hamlet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 14 oktober 2010, 15:20

Beste forum leden,

Ik heb een probleem met mijn Acros .54 body waardoor vervanging noodzakelijk is. Helaas blijkt Acros gestopt met de productie hiervan en blijken ze nergens meer te krijgen :-{ Ook WheelTec, waar ik de wielen heb laten bouwen, kan er niet meer aan komen.

Vraag: Wie heeft er toevallig nog een .54 body liggen en wel de shimano variant?
wellicht dat een .74 ook past (weet ik niet zeker)

De rest van het wiel en de naaf is nog perfect, het zou zonde zijn om een nieuwe naaf te moeten aanschaffen en het hele wiel opnieuw te moeten laten spaken, alleen vanwege een body.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Hoe oud zijn de wielen? Volgens mij moet een leverancier (wheeltec) ervoor zorgen dat je een tijdje reserve delen kan kopen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

japie carbon schreef:Hoe oud zijn de wielen? Volgens mij moet een leverancier (wheeltec) ervoor zorgen dat je een tijdje reserve delen kan kopen.
Tsja, maar op=op, uit productie dus ook Wheel-Tec kan dan een eventuele voorraad niet meer aanvullen.
En dan nog waarschijnlijk uit productie omdat ze vaak stuk gingen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zou acros eens direct of iom wheeltec aanschrijven/ bellen.
Vooral via wheeltec aangezien je wat mij betreft enkel met jou leverancier van doen hebt. Kan hij deze delen niet leveren mag je wat mij betreft van wheeltec compensatie verwachten.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Bij mij is vorig jaar ook een Acros .54 voornaaf gesneuveld. Heb via de wielbouwer een nieuwe naaf gekregen. Moest alleen het opnieuw spaken van de naaf betalen.(wat ik mij er nog van kan herinneren).
Wat ik ook nog ergens heb gelezen op een ander forum is dat de .54 naven nog wel eens vaker sneuvelden.
Dus desnoods zelf een mail naar Acros sturen.
Plaats reactie