Ervaringen magura mt8

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Hallo mede bikers, ik ben op het forum al wat aan het zoeken geweest, en ook op het web en jijbuis maar ik kan maar weinig reviews vinden over magura mt8 schijfremmen. Wie hier heeft ze op z’n fiets en hoe bevallen ze?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

hoi ik heb eigenlijk wel veel ervaring met de mt8 ik heb 5 fietsen staan 4 met mt8 en 1 met mt trail remmen
ik persoonlijk vind het geweldige remmen. maar het zijn niet de makkelijkste in de omgang.
het ontluchten vooral dat ervaar ik als best lastig het is me altijd nog gelukt maar ben zelfs wel eens een avond lang bezig geweest voor het gelukt was. terwijl bij Shimano remmen ik altijd binnen 5 minuten klaar ben? kwa remkracht ben ik altijd zeer tevreden geweest.de remblokjes zijn best prijzig maar die bestel ik tegenwoordig in china scheelt een hoop centen
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Ik heb in het verleden ook een set magura louise remmen gehad ze remden lekker alleen heb ik ze na een jaar in de bak gegooid omdat ik continu moest ontluchten, toen vervangen voor avids, en nu sram. Maar dosserbaarheid en gevoel van de maguras hebben me altijd aangesproken, vandaar dat ik misschien toch weer een setje ga proberen.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Een fietsenmaker die ik ken is een erkend magura service punt. Hij zegt dat je alleen moet ontluchten met
Magura blood dat het dan beter gaat, ik heb dat zelf nooit geprobeerd ik gebruik gewone minerale olie.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Bijna vergeten ik koop de remmen altijd in duitsland op e bay daar kosten ze een fractie van wat je betaald bij de dealer
Plaats reactie