Schijfremgreep of complete set

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik heb sinds kort een Cube Reaction Pro (2018) wat een heerlijke fiets is. Het enige wat mij wat minder bevalt is de remgreep. Daar heb je te veel vingers voor nodig. De geïnstalleerde remset is de Shimano BR-M315. Nu zit ik er aan te denken aan de remgreep te vervangen door de SLX variant. Volgens mij heeft de XT variant niet voldoende voordelen ten opzichte van SLX.

Een andere optie is natuurlijk een compleet andere remset. Maar ik weet niet of dat nodig is. De remkracht van de BR-M315 lijkt mij voldoende. Ik rijd met name op de trails in Drenthe en heb niet het idee dat ik daarvoor veel remkracht nodig ben (ik rem liever helemaal niet).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13043
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je al gecheckt of die hendels verenigbaar zijn met jouw klauwen? Geen idee of dat zo is, namelijk.

Wat je ook kunt doen is eens gaan zoeken voor een setje Deore's - BR-M615, als ik me niet vergis. Doet niet zoveel onder voor SLX, maar is zeker fijner dan 315. En prijstechnisch gezien wel zo interessant, waarschijnlijk.

Ik neem aan dat je ook de verschillende iSpec varianten in het snotje houdt? Of heb je klemband voor je shifters?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik heb idee of die hendels verenigbaar zijn met mijn klauwen. Ik ging er gemakshalve vanuit dat dit het geval was. Misschien dat iemand dat kan bevestigen/ontkrachten?

Die BR-M615 is volgens mij een oude set. Op de meeste plekken uitverkocht en niet meer leverbaar.

Goed dat je het zegt wat betreft de verschillende iSpec varianten. Ik zal eens kijken wat mijn fiets heeft.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13043
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, oude set - tegenwoordig is er alweer de M6000 serie. Maar check je shifters, misschien heb je dan helemaal geen iSpec issues. Als ze met hun eigen klemband om je stuur zitten heb je nergens last van.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je kunt in elk geval elke Shimano remhendel gebruiken, die zijn allemaal uitwisselbaar. Van Deore en hoger zijn de hendels korter, bedoeld voor één vinger (tenzij je de trekking uitvoeringen hebt, die hendels zijn langer).

Maar ik vraag me af of het prijstechnisch interessant is om twee losse hendels te kopen. Als je een complete remset koopt kun je de huidige set ook compleet verkopen, kun je weer van de aankoopprijs aftrekken.

Maar goed, die rekensom is eenvoudig te maken voor je op de bestelknop drukt ;-)

Deore hendels bij Wiggle:
http://www.wiggle.nl/shimano-deore-m600 ... ijfremmen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Bike-Components:
https://www.bike-components.de/de/Shima ... 00-p56747/" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie