120 mm voorvork voor xc / marathon

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mees schreef:Heren, jullie zijn goed op de hoogte van de aanbiedingen! Ik zie alleen een bedrag van €599 bij RCZ en bovendien niet meer op voorraad. Hoe werken de codes van RCZ? Ik kon er wel een vinden van -35%, krijg je ze bij een nieuwsbrief?

Zoveel haast heb ik niet, zal iets voor einde voorjaar / zomer worden, maar ik begrijp dat ik op zoek ga naar een aanbieding van een non-boost 120mm Pike of Fox Float Grip. Al is die aanbieding van Bike-Components van de 130mm Fox ook erg aantrekkelijk.
nieuwsbrief ja
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

ik heb vandaag deze Fox 34 130 mm fit 4 boost bij RCZ besteld. Zal nog wel even duren voordat deze binnen is. Nu nog op zoek naar nieuwe decals.
Haast u langzaam
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Post je je ervaringen nog? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Sneeuwmonster
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

sama schreef:Post je je ervaringen nog? Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Zekers, maar dat gaat nog wel even duren. Frame komt van de week en over de verzendtermijn van de vork heb ik nog geen informatie (stond ook bij 20 werkdagen). Verdere onderdelen moet ik nog aanschaffen / uitzoeken.
Haast u langzaam
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Haast u langzaam
Sneeuwmonster
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Ik zou nog mijn bevindingen posten. Het duurde wat langer omdat ik door een blessure het mtb-en net weer op kon pakken. De vork is stevig en spreekt soepel aan. Na wat spelen met luchtdruk en rebound is een wortelpartij een makkie zowel op hoge als lage snelheid. De vork geeft goede tegendruk. Ook bij drops geen is er geen duikgedrag, heerlijke controle, afdalen wordt zo ook een feestje. Ik heb het alleen nog niet voor elkaar dat kleine oneffenheden, kuiltjes, van paardenhoeven op snelheid goed weggefilterd worden. Uitgaand geeft het dan zo'n dood gevoel. Wellicht dat ik iets meer sag kan gebruiken.
Haast u langzaam
Plaats reactie