GPS mount, waar is dit te koop?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Eigenlijk is mijn vraag vrij simpel. Om mijn GPS wat mooier te kunnen monteren, ben ik opzoek naar zoiets:
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Natas van dit forum maakt toch zulke mounts? Misschien kan hij iets voor je maken.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Sik volgens mij ook.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Wat voor gps ga je monteren?

Met deze bevestiging neem ik aan dat je de bijgeleverde stuurmontage via tie-wraps of elastiek op deze mount monteerd. Daar bovenop dan de gps. Ziet er uit als een enorme toren heel hoog vlak voor je.

https://www.google.nl/search?q=garmin+m ... zIQsAQIuAE" onclick="window.open(this.href);return false;
De mooiste vind ik de mounts die in het verlengde van de stuurpen gemonteerd worden. Afhankelijk van de grootte van je gps kies je dan welke mount het best past. Ik heb meerdere van die mounts. Sommige zijn het mooist als je ze op de onderste bouten van de stuurpen monteert, andere doen het beter wanneer je de bovenste bouten gebruikt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16801
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij heb ik mounts zoals in de openingspost weleens bij Rose gezien.
En ik meen dat je wel bekend bent met die winkel? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Kijk eens bij K-edge; supermooie cnc gefreesde houders

https://k-edge.com/product-category/com ... ts/page/2/" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Opperhoofd schreef:Wat voor gps ga je monteren?

Met deze bevestiging neem ik aan dat je de bijgeleverde stuurmontage via tie-wraps of elastiek op deze mount monteerd. Daar bovenop dan de gps. Ziet er uit als een enorme toren heel hoog vlak voor je.

https://www.google.nl/search?q=garmin+m ... zIQsAQIuAE" onclick="window.open(this.href);return false;
De mooiste vind ik de mounts die in het verlengde van de stuurpen gemonteerd worden. Afhankelijk van de grootte van je gps kies je dan welke mount het best past. Ik heb meerdere van die mounts. Sommige zijn het mooist als je ze op de onderste bouten van de stuurpen monteert, andere doen het beter wanneer je de bovenste bouten gebruikt.
Mijn huidige GPS is een ROX 10.0 van sigma. Een vrij klein apparaat dus.

Nu zit hij voor mijn stuur, maar dat vind ik te kwetsbaar. Bij een glij partij in de modder ben ik hem al een paar keer kwijtgeraakt.
kermit schreef:Volgens mij heb ik mounts zoals in de openingspost weleens bij Rose gezien.
En ik meen dat je wel bekend bent met die winkel? ;-)
Daar had ik inderdaad al aan gedacht. Rose is alleen zijn assortiment aan het veranderen, waardoor het huismerk "extreme" is vervangen door "rose".
Dit betekend dat ze de mount uit m'n startpost niet meer hebben helaas.

edit: nog even gezocht en ze hebben hem nog wel. Alleen is die 80mm lang, waardoor hij alsnog ver voor m'n stuurpen uitsteekt.
vedet schreef:Kijk eens bij K-edge; supermooie cnc gefreesde houders

https://k-edge.com/product-category/com ... ts/page/2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad prachtig, maar ze hebben niet wat ik wil voor m'n ROX 10.0. Wel voor de 11.0 overigens...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

MacReal schreef:
Opperhoofd schreef:Wat voor gps ga je monteren?

Met deze bevestiging neem ik aan dat je de bijgeleverde stuurmontage via tie-wraps of elastiek op deze mount monteerd. Daar bovenop dan de gps. Ziet er uit als een enorme toren heel hoog vlak voor je.

https://www.google.nl/search?q=garmin+m ... zIQsAQIuAE" onclick="window.open(this.href);return false;
De mooiste vind ik de mounts die in het verlengde van de stuurpen gemonteerd worden. Afhankelijk van de grootte van je gps kies je dan welke mount het best past. Ik heb meerdere van die mounts. Sommige zijn het mooist als je ze op de onderste bouten van de stuurpen monteert, andere doen het beter wanneer je de bovenste bouten gebruikt.
Mijn huidige GPS is een ROX 10.0 van sigma. Een vrij klein apparaat dus.

Nu zit hij voor mijn stuur, maar dat vind ik te kwetsbaar. Bij een glij partij in de modder ben ik hem al een paar keer kwijtgeraakt.
kermit schreef:Volgens mij heb ik mounts zoals in de openingspost weleens bij Rose gezien.
En ik meen dat je wel bekend bent met die winkel? ;-)
Daar had ik inderdaad al aan gedacht. Rose is alleen zijn assortiment aan het veranderen, waardoor het huismerk "extreme" is vervangen door "rose".
Dit betekend dat ze de mount uit m'n startpost niet meer hebben helaas.

edit: nog even gezocht en ze hebben hem nog wel. Alleen is die 80mm lang, waardoor hij alsnog ver voor m'n stuurpen uitsteekt.
vedet schreef:Kijk eens bij K-edge; supermooie cnc gefreesde houders

https://k-edge.com/product-category/com ... ts/page/2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad prachtig, maar ze hebben niet wat ik wil voor m'n ROX 10.0. Wel voor de 11.0 overigens...

Is de bevestiging van een 10.0 anders dan van de 11.0
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ja, anders was de keus snel gemaakt. Heb zelfs al een gravity mount liggen voor de 11.0, maar dat past echt niet.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie