Sram Guide RSC vs Magura MT5 (of andere)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Bij mij liep er vooral onderaan de caliper olie uit. De olie is ook weinig visceus in vergelijking met anderen, dus ze loopt wat vlotter. Eerste klein testritje gedaan, ze voelen veel krachtiger aan dan de XT remmen. Van het felle bijtpunt hou ik wel. Morgen een 3h-wedstrijd, zal er een grotere test zijn. De schijf loopt nog wel snel tegen de blokken, maar dat zal wel verdwijnen na wat inrijden. Anders misschien toch een beetje olie uit het systeem laten.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Succes!

En, overvullen is met dit systeem bijna onmogelijk. Gewoon inrijden en nogmaals goed afstellen moet helpen in het slijpvrij krijgen van de schijven.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Formula remmen: :-q

Het bleeden van Formula remmen: :evil:

Formula adviseert zelf om te bleeden met de remmen van de fiets af zodat je het hoogste punt kunt pakken om de schroefjes terug te zetten. Het is niet een heel tof klusje maar de remmen zelf zijn te gek. Rij al tijden met een R1 setje, perfect.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Het ontluchten van de Cura is echter binnen een half uur gepiept. Met voorbereiden en opruimen. Ben het eens dat het ontluchten bij de dot-remmen nog wel eens een uitdaging was. En dan vooral om hetzelfde gevoel voor/achter te krijgen.

De olie van Formula heeft idd nogal een lage viscositeit.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Gisteren eerste test van de Cura's tijdens een wedstrijd van 3h, en eerste gevoel zit zeer goed! Krachtig en zeer consistent (m.a.w., wat ik miste bij de XT remmen) :) Het aanlopen van de blokken is inderdaad reeds verdwenen.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Nog even feedback over de Cura remmen: ze hebben ondertussen al een 400 km in de Ardennen achter de rug, waaronder de BeMC. Ik ben er zeer tevreden van. Ze zijn voldoende krachtig, maar ook niet té waardoor moduleren vlot gaat en je ook niet over je stuur vliegt. Het feit dat ik niet preventief moet beginnen remmen zoals bij de XT's is uiteraard zeer aangenaam :) de oorspronkelijke remblokken zijn organisch zie ik, en na de laatste BeMC etappe die zeer modderig was zijn mijn blokken er al bijna door (enige modderige rit..). Op dat vlak kies ik zelf voor semi-metallic pads in het vervolg.
Plaats reactie