remschijven voor in de alpen
-
- Pro Biker
- Berichten: 1333
- Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
- Mijn mountainbike: Spectral CF
Neem ook een wat breder steviger bandje dan racing Ralph of andere populaire Nederlandse keuzes. Anders heb je niks aan je extra rem kracht. Zeker bij nat.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Klopt, lichtgewicht xc rubber is niet verstandig.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Je haalt me de woorden uit de mondThaSingleTrackMastah schreef:Goede beslissing.
Ik had nog een praktijkvoorbeeld achter de hand, maar je hebt de juiste keuze reeds gemaakt
Met 180 schijfjes neem ik rond Saalbach geen genoegen meer.
TSTM weet precies waarom
Knappe vent trouwens die rond Leogang met 60 km/u over de trails
(geen saaie schotterpaden) naar beneden vlamt.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
De meeste onzin laat ik gaan, want anders blijf je bezig.
Ooit reed in Alpenwedstrijden met HS33 hydraulische velgremmen.
Ene G. Theunisse reed zelfs met V-brakes
Forumlid Van Zetten reed met schijfremmen. Van die kleintjes. Doodeng allemaal.
We zijn allemaal thuisgekomen, rosten met 80kmh (gemeten) naar beneden en we hoeven niet via een rietje onze koffie te drinken.
Mijn twee centjes: ga het eerst een proberen. Komt vast goed. Velen gingen u voor.
Ooit reed in Alpenwedstrijden met HS33 hydraulische velgremmen.
Ene G. Theunisse reed zelfs met V-brakes
Forumlid Van Zetten reed met schijfremmen. Van die kleintjes. Doodeng allemaal.
We zijn allemaal thuisgekomen, rosten met 80kmh (gemeten) naar beneden en we hoeven niet via een rietje onze koffie te drinken.
Mijn twee centjes: ga het eerst een proberen. Komt vast goed. Velen gingen u voor.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Prachtige "actie" plaatjes zeg. En met die maguras kon/kan je echt wel hard remmen hoor, je velgen zullen het alleen minder leuk vinden en in het ergste geval zelfs je frame
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
1) De TS is verstandig en heeft al een 203 schijf besteld.
2) Natuurlijk kan je met velgremmen in de Alpen rijden. Of met 160 schijfjes.
Zelf ook gedaan en overleefd.
Maar ga nu niet beweren dat het allemaal is aangepraat door de marketing.
Er is verschil, alleen toen wisten we nog niet beter.
2) Natuurlijk kan je met velgremmen in de Alpen rijden. Of met 160 schijfjes.
Zelf ook gedaan en overleefd.
Maar ga nu niet beweren dat het allemaal is aangepraat door de marketing.
Er is verschil, alleen toen wisten we nog niet beter.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Juist, en jullie gaan vast allemaal met paard
En wagen naar het werk.
Want tsja, dat deden we vroeger ook...
En wagen naar het werk.
Want tsja, dat deden we vroeger ook...
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Nee, nu gaan we allemaal met een Ferrari want dan ben je er sneller.Pat. schreef:Juist, en jullie gaan vast allemaal met paard
En wagen naar het werk.
Want tsja, dat deden we vroeger ook...
Het is voor iedereen anders en iedereen neemt zijn eigen beslissingen. Altijd goed dus.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
De vraag bovenaan was of het noodzakelijk-verplicht is om met brute schijven te gaan rijden als je voor het eerst naar de Alpen gaat.
Wat mij betreft is het een Nice To Have en geen Must Have. Het kan ook anders. Probeer het uit met wat je hebt, en als je er dan achter komt dat je remmen beginnen te faden of je schijven staan roodgloeiend van de wrijvingswarmte, kijk dan verder. Weinig remmen is altijd de beste optie. Remmen kost geld.
Wat mij betreft is het een Nice To Have en geen Must Have. Het kan ook anders. Probeer het uit met wat je hebt, en als je er dan achter komt dat je remmen beginnen te faden of je schijven staan roodgloeiend van de wrijvingswarmte, kijk dan verder. Weinig remmen is altijd de beste optie. Remmen kost geld.
Das natuurlijk het domste advies wat je ooit iemand kan geven hebert l. schreef:Weinig remmen is altijd de beste optie. Remmen kost geld.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl