E*THIRTEEN Cassette TRS Plus 11-speed | 9-46 Teeth
-
- All rounder
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
- Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Weet iemand wat het verschil is tussen de 'gewone' en de race uitvoering. De enige verschillen die ik kan vinden zijn 36 gram en €100.
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Inderdaad 36 gram en je beurs 100 Euro lichter.
Voor de rest kan ik uit de specs geen verschillen halen.
In tests wordt gesproken over moeilijker schakelen onder belasting bij de oudere race versie.
Maar de mijne is al een eind heen en doet het nog prima. (16 maanden+ erop liggen)
Dus dan zou de nieuwere, goedkopere, een betere keuze zijn. Tenzij je 36 gram wil besparen.
Voor de rest kan ik uit de specs geen verschillen halen.
In tests wordt gesproken over moeilijker schakelen onder belasting bij de oudere race versie.
Maar de mijne is al een eind heen en doet het nog prima. (16 maanden+ erop liggen)
Dus dan zou de nieuwere, goedkopere, een betere keuze zijn. Tenzij je 36 gram wil besparen.
Tot nu toe vind ik de schakel performance van mijn TRSr cassette een beetje tegenvallen. Schakelt lang niet zo goed als de originele cassette.
-
- All rounder
- Berichten: 78
- Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
- Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)
Hmm, heb het ook overwogen, mijn huidige XT 11-46 slaat nu door op bepaalde kransjes.
XT/SLX 11-46 voor rond de 50-60 euro rij ik gemiddeld 2500km mee. Bereik is voor mij alleen nodig in de bergen waar een grotere krans voor mij belangrijker is dan de kleinere. Ik zie niet zoveel voordeel anders dan dat ik 3-4 SLX cassettes kan kopen voor 1 van deze. Ik rij met mijn 34t voorblad in NL in het midden net iets eronder op de cassette. Kleinste pak ik alleen op de weg en bergop heb ik in NL aan de 34-46 combo genoeg. Voor bergjes gaat er een 30er voorop.
Het is een SLX cassette geworden van 53 euro met een kmc 11EL ketting.
XT/SLX 11-46 voor rond de 50-60 euro rij ik gemiddeld 2500km mee. Bereik is voor mij alleen nodig in de bergen waar een grotere krans voor mij belangrijker is dan de kleinere. Ik zie niet zoveel voordeel anders dan dat ik 3-4 SLX cassettes kan kopen voor 1 van deze. Ik rij met mijn 34t voorblad in NL in het midden net iets eronder op de cassette. Kleinste pak ik alleen op de weg en bergop heb ik in NL aan de 34-46 combo genoeg. Voor bergjes gaat er een 30er voorop.
Het is een SLX cassette geworden van 53 euro met een kmc 11EL ketting.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
6000km, 100.000hm en modder... in een jaar.
(Schakelt op zich gewoon goed, maar bij naar allerlichtste verzet schakelen moet ik wel netjes schakelen, dwz op tijd, niet onder volle belasting. En mijn nieuwe cassette, die even gedemonteerd is geweest ivm framewissel, heeft sinds die wissel een kraakje).
Edit... en met 2-3 kettingen
(Schakelt op zich gewoon goed, maar bij naar allerlichtste verzet schakelen moet ik wel netjes schakelen, dwz op tijd, niet onder volle belasting. En mijn nieuwe cassette, die even gedemonteerd is geweest ivm framewissel, heeft sinds die wissel een kraakje).
Edit... en met 2-3 kettingen
Laatst gewijzigd door aurelius op do 7 juni 2018, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 400
- Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
- Mijn mountainbike: C. FSi
Vorige versie 11.000km met 2 kettingen en wel eens wisselen van kleinste kransjes.
Nu met 9-46, reeds 45000km, en werk nu ook met 3 kettingen.
Geen kraken meer. Indien gekraak invetten zoals reeds aangegeven.
Nu met 9-46, reeds 45000km, en werk nu ook met 3 kettingen.
Geen kraken meer. Indien gekraak invetten zoals reeds aangegeven.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
- Mijn mountainbike: Berria mako sport
https://www.mantel.com/trivio-bracketsl ... lowtech-ii" onclick="window.open(this.href);return false;
is deze tool nodig om de lockring vast te draaien met de meegeleverde tool ???
is deze tool nodig om de lockring vast te draaien met de meegeleverde tool ???
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Ik ben tevreden als ik er 4500 - 5000 km mee zou halen.
Met 2 kettingen. Redelijk onderhoud/schoonhouden.
Maar hij wordt goed gebruikt in Limburg (klei) en hier in Brabant met modder en zand.
Zit nu rond de 3000 km. Hij kan nog ff mee.
Met 2 kettingen. Redelijk onderhoud/schoonhouden.
Maar hij wordt goed gebruikt in Limburg (klei) en hier in Brabant met modder en zand.
Zit nu rond de 3000 km. Hij kan nog ff mee.
Wie kan er mij concreet iets zeggen over het vergelijk GX Eagle, versus de e13 cassette?
Uiteindelijk is dat de keuze die ik moet gaan maken.
De losse kettingblade van de e13 zijn aardig aan de prijs, en de bovenste zijn net zo duur als de GX gehele cassette.
Wie weet raad?
Uiteindelijk is dat de keuze die ik moet gaan maken.
De losse kettingblade van de e13 zijn aardig aan de prijs, en de bovenste zijn net zo duur als de GX gehele cassette.
Wie weet raad?
-
- All rounder
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
- Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Heb je al 1×11 op je fiets of moet je alles nog aanschaffen?bjornc schreef:Wie kan er mij concreet iets zeggen over het vergelijk GX Eagle, versus de e13 cassette?
Uiteindelijk is dat de keuze die ik moet gaan maken.
De losse kettingblade van de e13 zijn aardig aan de prijs, en de bovenste zijn net zo duur als de GX gehele cassette.
Wie weet raad?