Mavic XA versus DT Swiss E1900 versus M1900 30MM

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
vincentgiesbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 22 februari 2017, 15:12

Ik wil mijn wielen upgraden maar weet niet wat de betere keus is. Heb nu Mavic Crossride en wil graag een bredere stijvere velg. Rij op een Hardtail voornamelijk Nederland maar ook in de Alpen en Ardennen. Budget is rond 300/400€. Nadeel is dat ik voor Boost maat heb en achter 142. Dus moet losse wielen kopen. Ik weet niet of een boostadapter voor heel nadelig is?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gezien de reputatie van Mavic naven en hun ook niet echt brede velgen (ik heb de specs van die XA's niet in mijn hoofd en ben lui ;-)) zou ik naar de DT's neigen.

Die boost adapters met twee ringen om de as en een vulstukje onder de schijf kunnen volgens mij weinig kwaad, maar ik kan me voorstellen dat het niet handig is als je veel je voorwiel eruit haalt (zoals ik, meestal gaat de fiets achterin de auto).

Misschien kun je binnen jouw budget twee passende wielen laten bouwen bij http://www.actionsports.de" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Die bieden iig de mogelijkheid tot losse wielen naar wens, dus ook twee verschillende standaards.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie