Ik gaf ook al aan dat de prijs met 350 naven was en dat gewicht. 6bolt of centerlock maakt geen zak uit.
Je hebt niet echt gelezen wat ik in mijn eerste post vermeld had.
Tips en aanbevelingen nieuwe wielset
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 301
- Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Je kan ook even bij slowbuild.eu kijken. Ik heb geen ervaring met hun spaakwerk maar zelfs als het beroerd is zijn ze nog heel goedkoop.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
Voor de QR front versie scheelt het 37, achter 32 gram. Als je nog verder gaat en een QR center vergelijkt met een boost TA scheelt het voor een set 172 gr. Tel daar de 1554 van de 350 basis set bij op en je zit op mogelijk op 1726Dennisvdb schreef:Ik gaf ook al aan dat de prijs met 350 naven was en dat gewicht. 6bolt of centerlock maakt geen zak uit.
Je hebt niet echt gelezen wat ik in mijn eerste post vermeld had.
Nee. Gewoon nee.
1554g (DT Swiss 350 front + DT Swiss 350 rear, Evolution SL X.A.25, 28/28). Bij build options gaan de 350 naven uit van QR15x100 en 12x142. 6 bolt altijd, geen center lock.
Waarom je over boost begint, geen idee. Vorig setje van eigenaar is QR15/X12 dus boost wat je aanhaalt is onzin.
1554g (DT Swiss 350 front + DT Swiss 350 rear, Evolution SL X.A.25, 28/28). Bij build options gaan de 350 naven uit van QR15x100 en 12x142. 6 bolt altijd, geen center lock.
Waarom je over boost begint, geen idee. Vorig setje van eigenaar is QR15/X12 dus boost wat je aanhaalt is onzin.
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
Prima, maar ik zou die gewichten met een korreltje zout nemen, ik zou dan meer vertrouwen hebben in bv Ernie, hoe crappy die site er misschien uit ziet, het is wel volledig en eerlijk.
Godnondeju zeg, je hebt de site echt nog niet bekeken he!?
Die mensen van R2 zijn echte weight watchers.
Zelfs een handdoek van Fox wegen ze nog wel!
https://r2-bike.com/FOX-Podium-Towel" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij elk artikel op de site staat wel een foto van het product op een weegschaal.
Moeilijk he, iets aannemen van een ander...
Die mensen van R2 zijn echte weight watchers.
Zelfs een handdoek van Fox wegen ze nog wel!
https://r2-bike.com/FOX-Podium-Towel" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij elk artikel op de site staat wel een foto van het product op een weegschaal.
Moeilijk he, iets aannemen van een ander...
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Over het gewenste gewicht van de wielen: volgens mij heeft1 van de forummembers het volgende in zijn handtekening staan: Light, cheap, strong. Pick two? Oftewel soms moet je je wensen bijstellen.
Daarbij, een zwaardere naaf merk je toch niet direct wat van t.o.v. een zwaardere velg?
En zou het bijvoorbeeld echt op 200-300gram op het geheel aankomen? TS kan dan beter een boterhammetje minder eten.
Daarbij, een zwaardere naaf merk je toch niet direct wat van t.o.v. een zwaardere velg?
En zou het bijvoorbeeld echt op 200-300gram op het geheel aankomen? TS kan dan beter een boterhammetje minder eten.
“Old, not obsolete”
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Precies, de velg (en de band natuurlijk, maar da's een vrije keuze achteraf) zijn veeeeel belangrijker dan de naaf.
Spaken hangen daar letterlijk en figuurlijk tussen in, maar overdrijf niet.
Alu nippels schelen slechts 15g per wiel, dus daar moet je ook nog eens goed over nadenken, hoewel ze bij 77kg wel kunnen, mits de wielen goed worden gebouwd.
Spaken hangen daar letterlijk en figuurlijk tussen in, maar overdrijf niet.
Alu nippels schelen slechts 15g per wiel, dus daar moet je ook nog eens goed over nadenken, hoewel ze bij 77kg wel kunnen, mits de wielen goed worden gebouwd.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ja, maar nu is 1600 gram niet zo heel licht dus met cheap en strong kom je er dan bijna wel .Marco79 schreef:Over het gewenste gewicht van de wielen: volgens mij heeft1 van de forummembers het volgende in zijn handtekening staan: Light, cheap, strong. Pick two? Oftewel soms moet je je wensen bijstellen.
Daarbij, een zwaardere naaf merk je toch niet direct wat van t.o.v. een zwaardere velg?
En zou het bijvoorbeeld echt op 200-300gram op het geheel aankomen? TS kan dan beter een boterhammetje minder eten.
http://www.bikeboosting.nl/index.php?formulier28d" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier de config met Ryde Trace 22:
Dt Swiss 350 disk
Trace 22
32 spaken, als je minder spaken nodig heb kun je weer een bredere velg nemen om onder je streef gewicht van 1600 gram te blijven
competition / revolution mix spaken
alu nippels
gewicht voorwiel :
719
gewicht achterwiel :
848
gewicht totaal :
1567
Prijs :
€628
Volgens mij heb je dan echt een topset. Misschien kunnen andere mensen hier hun mening geven over de sets van Frieke.
Hier de config met Ryde Trace 22:
Dt Swiss 350 disk
Trace 22
32 spaken, als je minder spaken nodig heb kun je weer een bredere velg nemen om onder je streef gewicht van 1600 gram te blijven
competition / revolution mix spaken
alu nippels
gewicht voorwiel :
719
gewicht achterwiel :
848
gewicht totaal :
1567
Prijs :
€628
Volgens mij heb je dan echt een topset. Misschien kunnen andere mensen hier hun mening geven over de sets van Frieke.
Ik zou zelf iets kiezen met wat meer impact resistance dan een Ryde Trace, daar heb ik toch wel iets te veel voorbeelden van deuken en breuken van gezien. En 22 vind ik een beetje smal. Maar ja, ik ben ook meer van het cheap and strong zelf
Give me little bits of / more than I can take
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5597
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Rijd zelf met een setje van Ernie.
Prima set, onder de 1500 gram met Cresten, DT350's en een combi van DT Revo en Revo-light spaken (32).
Niet geschikt voor jouw gewicht.
Als ik nu mag kiezen zou ik toch naar de 25mm intern gaan, dan maar iets zwaarder.
Prima set, onder de 1500 gram met Cresten, DT350's en een combi van DT Revo en Revo-light spaken (32).
Niet geschikt voor jouw gewicht.
Als ik nu mag kiezen zou ik toch naar de 25mm intern gaan, dan maar iets zwaarder.
Ik kon het niet laten om nog even rond te speuren.
https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=240783" onclick="window.open(this.href);return false; Syntace naven in de aanbieding.
https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=235313" onclick="window.open(this.href);return false; DT Swiss velgen 25mm intern
Dan heb je nog 300 gram en 250 euro over voor spaken en een goede wielbouwer. Lijkt me te doen.
https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=240783" onclick="window.open(this.href);return false; Syntace naven in de aanbieding.
https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=235313" onclick="window.open(this.href);return false; DT Swiss velgen 25mm intern
Dan heb je nog 300 gram en 250 euro over voor spaken en een goede wielbouwer. Lijkt me te doen.
Give me little bits of / more than I can take
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Ik zit met exact dezelfde kwestie.
Ik wil zelf een wielset bouwen.
Voor steekas, achter QR.
Zelf ben ik 75 kg en rijdt zelden iets kapot.
100% tevreden over Crest velgen.
Ik heb Reynolds Straightpull naven liggen maar hoeven niet perse gebruikt te worden.
Budget rond de € 300,- / €400,-. liefst licht.
Ik rijd op 2.25-(of een smal uitvallende conti 2.4 Race en X band.)
Twijfel tussen een Crest MK3 velg en wellicht een DT XR391 velg?
Twijfel ook of ik mijn eigen naven moet gebruiken of toch maar even snel andere naven kopen?
Dit sluit volgens mij naadloos aan op dit topic, dus ik ga het een weekje volgen.
Tips zijn natuurlijk zeer welkom.
Ik wil zelf een wielset bouwen.
Voor steekas, achter QR.
Zelf ben ik 75 kg en rijdt zelden iets kapot.
100% tevreden over Crest velgen.
Ik heb Reynolds Straightpull naven liggen maar hoeven niet perse gebruikt te worden.
Budget rond de € 300,- / €400,-. liefst licht.
Ik rijd op 2.25-(of een smal uitvallende conti 2.4 Race en X band.)
Twijfel tussen een Crest MK3 velg en wellicht een DT XR391 velg?
Twijfel ook of ik mijn eigen naven moet gebruiken of toch maar even snel andere naven kopen?
Dit sluit volgens mij naadloos aan op dit topic, dus ik ga het een weekje volgen.
Tips zijn natuurlijk zeer welkom.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.