zoek een carbon zadelpen, 400mm en 35m setback

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Rchv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 16:47
Contacteer:

Het internet afgezocht maar kan niet vinden: carbon zadelpen, 31.6 mm diameter,400mm lang en 35mm setback - iemand nog een tip waar ik die kan vinden?
Cube1974
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 april 2015, 17:06

Zal inderdaad niet meevallen om die te vinden.

Ik heb nog een goede Ritchey 'wayback' met 45mm offset maar is 350mm lang.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Al bij bike24 gekeken, daar kun je filters gebruiken bij het zoeken. Dit werkt net wat makkelijker.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hoe hard is die 35mm eis ?
Ja kan toch ook het zadel iets verder naar achteren schuiven ?
De Syntace Hiflex is hier al vaker voorbij gekomen, die heeft geen 35mm setback, maar door de slimme klem kan je je zadel behoorlijk ver naar achteren schuiven, omdat de rails ver naar achteren ondersteund wordt.
Afbeelding
syntace.com schreef:Instead of believing fairy tales, please compare yourselves as to what is really the case with your seatpost. The specification of a setback (adjustable range CENTRE) is about as useful as the wheelbase with reference to the trunk length of a car. The wheelbase can of course influence this, but does not define it. The specification of the setback (the clamping range from the centre backwards) would only be a useful and comparable specification of the adjustability, for example backwards, if all seatposts on the market had the same upper seat rail clamp. Unfortunately this is not the case. Upper clamps range from 28 - 60mm and hence a specification based on centre is completely useless for the end result.
Verder heel erg opletten met carbon op MP.
99% van het nieuwe spul is nep, overgeplakte Chinese zooi, afkomst onbekend.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zoek eens op Smolke of Shannon hardcore.
Bij Smolke kun je je eigen pen laten maken.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik ga met TSTM mee, kijk eens goed naar die syntace pen, die komt echt een eind!

Syncros heeft ook pennen met 25mm en wel een klem waarmee je het zadel ver naar achteren kunt zetten.
Rchv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 16:47
Contacteer:

Dank voor de reacties; Ik heb nu een Fizik Cyrano met een setback van 25 mm en daar de zadel helemaal naar achteren zoals op de foto hierboven. De beugel van de zadelpen is gebroken omdat mijn (bescheiden) gewicht vrij ver naar achteren hangt, hard op het zadel landen na een hobbel kan die niet aan. Onder garantie nieuwe gekregen maar het is wachten tot het weer gebeurt.

Ik ga naar de suggesties hierboven kijken!

PS 350mm lengte pen heb ik gehad maar steekt niet diep genoeg in het frame.

Edit: Syntace P6 besteld! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik begrijp dat die Fizik pen voor de racefiets is. (En maar 25mm setback heeft).
http://road.cc/content/review/33956-fiz ... o-seatpost" onclick="window.open(this.href);return false;
Cyrano is een componentenlijn van Fizik bedoeld voor de weg.
Kan je niet vergelijken met de P6 Hiflex.
Verder vraag ik me af of zoveel setback wel nodig is
Is je frame niet te kort?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie