DT Swiss XMC 1200 spline

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Iemand zelf ervaring met deze wielset? Of iemand die je kent? Hoe houden ze zich onder de ruigere trails? Drops tot een meter, jumpjes, dikke rockgardens...

Ik heb deze wielset net binnengekregen, de 24mm innerbreedte, met de intentie om ze in mijn Turner Burner te monteren, maar ben er nog een beetje huiverig over.
Je komt op internet wel tegen dat er toch een aantal gescheurd zijn, in vergelijkbare fietsen zoals YT Jeffsy, maar de mensen die er juist al lange tijd zonder problemen op rijden hoor je nooit. :-{
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

'super licht' en 'xc' roept DT, dus dan weet je al hoe laat het is... .

Als je er mee gaat springen en zo, dan loop je dus een gecalculeerd risico. Ze kunnen heel lang heel blijven. En je kunt ook pech hebben... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

DT categoriseert ze als AM.. Niet XC. Dat zijn de XRC 1200.
Daar zit natuurlijk wel een verschil in, die zijn nog lichter namelijk.
Deze wegen 1400gr voor de set. Enja uiteraard zit er een gecalculeerd risico aan, dat is juist hetgeen waar ik aan denk.
Zou mijn huidige bandenspanning, 1.6v/1.8a ook genoeg zijn met mijn 85kg bike-ready (dus alles aan/op).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

"Nino Schurter raced the XMC 1200 SPLINE wheels to the top step of the Podium at the 2016 World Championships and at the Olympic Games in Rio. This winner-wheelset is now available in a limited edition as #Goldstandard! The XMC 1200 SPLINE® is for anyone who enjoys high-speed climbing and descending:..."

https://www.dtswiss.com/en/products/whe ... l-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik lees tussen de regels door...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Lars TB schreef:"Nino Schurter raced the XMC 1200 SPLINE wheels to the top step of the Podium at the 2016 World Championships and at the Olympic Games in Rio. This winner-wheelset is now available in a limited edition as #Goldstandard! The XMC 1200 SPLINE® is for anyone who enjoys high-speed climbing and descending:..."

https://www.dtswiss.com/en/products/whe ... l-edition/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik lees tussen de regels door...
Nino krijgt om de zoveel wedstrijd een nieuwe wielset en het zal een
Pro worst wezen als het maar een korte tijd mee gaat.

High speed descending will niet zeggen technisch naar beneden knotsen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Heb ze in de jeffsy zitten waarmee ik een aantal keren mee in Winterberg ben geweest waarbij ik ook de downhill met die dikke rockgarden gereden heb. Niets aan het handje MAAR ik zou er wel iets als huck norris of zo in doen.
Pedal damn it!!
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

is 24mm binnenbreedte sowieso niet wat weinig voor dergelijk gebruik, kijkende naar de huidige trends?

Njah, blijven uiteraard trends..
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ruim 1,5 jaar in mijn Jeffsy. Nog steeds heel. Weinig op gelet dat ze niet sterk genoeg zouden zijn.
(Oftewel, ze hebben we t een en ander meegemaakt)
Met een flinke klapper in bouillon....
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Bedankt voor de reacties allen :)
Ik ben blij te horen dat er in ieder geval 2 mensen zijn met een Jeffsy die er geen problemen mee hebben tot nu toe.
Ik ga eerst een hands on test toen tussen mijn alu wielset en de xmc wielset op westenschouwen en dan hak ik de knoop door of ik ze echt ga gebruiken.
Want ja misschien vind het gevoel wat bij carbon hoort helemaal niet fijn... Je weet maar nooit.
En als ik ze ga gebruiken dan waarschijnlijk wel met een huck norris erin. :-q
Plaats reactie