maxxis banden voor de ardennen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dennisvdb schreef:
ak-77 schreef:Altijd hetzelfde met die bandentopics. Wat de ene persoon niks vindt, vindt de ander geweldig. Zelfs een redelijk objectief statement als 'een X-King geeft meer grip op natte paden dan een RaRa' kent veel voor en tegenstanders. En dan zijn er nog de gigantisch subjectieve begrippen als 'genoeg grip' . Ik heb horen beweren dat een Ikon voldoende is voor natte downhill parcours in de Alpen, maar ook dat een Hans Dampf optimaal is voor Nederlandse parcours in de zomer. En al die mensen hebben gelijk, voor zichzelf. Maar op een forum vragen wat de juiste band voor je is, is weinig zinvol volgens mij.
Als ik iets van banden wil weten, zoek ik persoonlijk liever op Pinkbike. Ik hoef van een XC-man niet te weten wat voor band ie adviseert want die rijdt totaal anders dan ik dat doe.
Maar een gewone Ardennen tocht is gewoon goed te doen op Ikon's, vandaar mijn advies.
Probleem is dat de Ardennen zelden gewoon zijn... . Zelfs na 3 weken hittegolf in de zomer kom je nog grote modderpaden tegen. Dus tenzij je weet waar je gaat fietsen en hoe het terrein er daar bij ligt, iets met flinke noppen voor en achter is aan te raden.

(mensen vragen het hier omdat ze XC-rijder zijn, die hoeven niet te horen van een niet-XC-man welke band ze moeten monteren... :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Fuck it, ik ga voortaan iedereen Wetscreams adviseren!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dennisvdb schreef:Fuck it, ik ga voortaan iedereen Wetscreams adviseren!
Die heb ik al vermeld. Wel opletten he... :wink:
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb nog geen Maxxlite voorbij zien komen, dus dan kies ik die.

Maxxlite!
Plaats reactie