Lange baggy broek met waterdicht zitvlak

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Endura spray gekocht maar helaas die heeft een wel heel ruime baggy snit (dit in tegenstelling tot de 3/4 Endura spray die ik al heb)

Zijn er alternatieve?
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Jurriaan, Vaude heeft de Virt Softshell II pants. Zelf draag ik deze graag is wel voor koudere temperatuur.
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dank voor het meedenken.

Pietenstyle, mmm.
En warm, net als de andere lange baggy broeken van Vaude. Gek eigenlijk dat voor benen er geen laagjes systeem bestaat.
Thiesem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: za 18 oktober 2008, 16:40
Mijn mountainbike: is sneller dan de berijder!!

Zou toch nog even naar Endura kijken. Weet niet wat het budget is, maar de MT500 is een mooie broek. Zitvlak waterdicht. Rest waterafstotend en daarmee aangenaam in temperatuur. Kun je met speciale wasmiddel weer opnieuw waterafstotend maken na verloop van tijd.
Voor een tientje meer heb je ook een volledige regenbroek. Als je het snel warmer hebt dan is hij misschien te lang. Vaude heeft een waterdichte 3/4 broek. Iets luchtiger, maar wel een droge achterkant. Eventueel een korte of 3/4 zeembroek eronder... heb je ook nog laagjes.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De endura spray is een MT500. Maar te ruime snit. Valt echt tegen, zeker gezien de 3/4 een veel nauwer snit heeft.
flippie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: do 21 september 2006, 15:18
Mijn mountainbike: Canyon Strive Al9.0 2013, Specialized S-works Epic 29 2012, Specialized Demo 8 2014

alpinestars all mountain wr pants
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef:Dank voor het meedenken.

Pietenstyle, mmm.
En warm, net als de andere lange baggy broeken van Vaude. Gek eigenlijk dat voor benen er geen laagjes systeem bestaat.
je hebt teveel 'noten' op je zang, 'Piet'.

Voor beenbekleding is er natuurlijk al heel lang een laagjessysteem: korte fietsbroek met zeem onderop en een lange fietsbroek erover heen. Zeg maar de wegwielrennersoutfit. Als de achterbips en de voorbips droog moeten blijven, of niet af mogen koelen, dan zijn daar de Elfstedenoplossingen van Evert van Benthem: vaseline, uierzalf en zinkzalf.
Gegarandeerd geen zwartepietendiscussie vanwege je kleding. :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gore bike wear 2in1 ook nog aan gehad maar een broek van 200 euro die niet perfect zit...
Uit eindelijk is het een Vaude Qimsa geworden, vermoedelijk met deze temperaturen te warm maar voor lesgeven en lagere temperaturen lijkt mij het een fijne broek. De snit is goed, beschaafde omvang van de broekspijpen.

Afbeelding
Plaats reactie