Fox RL 32 vervangen voor...?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Citaat RickT:
(...) Kosten van een servicebeurt zijn? (...)

Beurt voor een Fox kost al snel 100 euro (en dan moet er niks geks aan de hand zijn...)


Zelf een beurtje aan je huidige Fox lijkt me mbv bijv YouTube goed te doen. Een RL is gelukkig niet de meest ingewikkelde Fox vork.
Lekker vies is niet bah...
krt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 12 februari 2015, 22:20
Mijn mountainbike: Sensa Fiori sfb carbon

De vork voor 80 euro is ook solo air en incl pomp om hem op druk te zetten volgens de adv.
RickT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 november 2017, 14:20

Ik zie net dat ie onmiddels gereserveerd is. :-(
Ik rij dan mog wel even op deze verder en hou dan marktplaats goed in de gaten...
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

RickT schreef:Ik zie net dat ie onmiddels gereserveerd is. :-(
Ik rij dan mog wel even op deze verder en hou dan marktplaats goed in de gaten...
Ik zou ook zeker even in de omgeving rondvragen waar je een FOX kunt laten servicen. Eventueel bouw je zelf alvast de vork uit en brengt alleen de vork naar de zaak.
Als ik de foto's nogmaals bekijk vind ik dat de slijtage echt nog zeer minimaal is, of het is niet geheel duidelijk zichtbaar op de foto's, kan ook.

Maar ik ben er van overtuigd wanneer je deze vork voorziet van nieuwe seals, dustwipers en verse olie (de normale service beurt) dat de vork makkelijk weer 1 tot 1.5 jaar er tegenaan kan. Uitgaande van die 50km gemiddeld per week. :-q

Met een goede Youtube video is het overigens ook vrij makkelijk zelf te doen. Al kan een eerste keer toch altijd wat tegenvallen en levert het meer geknoei op dan je in eerste instantie zou verwachten als je zo'n filmpje bekijkt.
Of dit dan opweegt tegen de paar tientjes die je extra betaald bij een speciaal zaak mag je zelf invullen... (de servicekit en olie van Fox is niet goedkoop)
RickT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 november 2017, 14:20

Zowaar voor 125 euro een nieuwe identieke fox rl vork gevonden, die uit een nieuwe fiets kwam. Moet ik hier nog iets aan (laten) afstellen, of kan ik deze gewoon gaan monteren en direct t bos in?
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Nice catch! :-q
Als de vork nieuw is, hoef je er in principe niks aan te doen. Beetje lucht er in...

Je zou de vork een nachtje op zijn kop kunnen zetten, zodat de foamringen zich vol kunnen zuigen met olie.
En na montage evt. een paar druppels vorkolie op de rubber seals aanbrengen en een paar keer goed in- en uitveren.
Lekker vies is niet bah...
RickT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 november 2017, 14:20

Thanx!
Plaats reactie