baggy shorts, maar niet te baggy :)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Baggy shorts blijven nogal makkelijk achter je zadel hangen. Daarom gebruik ik bretels om de baggy omhoog te houden :) Werkt super.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Even inhaken op dit onderwerp, ik fiets momenteel altijd in lycra wat mij prima bevalt. Geen schaamte hier :p

Natuurlijk is zo'n baggy veel stoerder, maar persoonlijk vind ik ze allemaal behoorlijk prijzig (gezien lycra prima bevalt). Zijn er ook goeie 'goedkopere' alternatieven?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

De Endura Singletrack bevalt me erg goed. Aan de achterkant elastisch, niet té wijd en eenvoudig te verstellen qua breedte.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Natuurlijk is zo'n baggy veel stoerder, maar persoonlijk vind ik ze allemaal behoorlijk prijzig (gezien lycra prima bevalt).
Dat is misschien wel zo, maar sinds ik altijd met een baggy fiets (al jaren), gaan mijn lycra fietsbroeken met zeem, die ik eronder draag, veel langer mee. Vooral onder natte, modderige omstandigheden slijt het lycra op het zitvlak best snel. Veel sneller dan een stevige baggy in elk geval.
Ik heb 2 Endura Singletrack shorts, die allebei al minstens 6 jaar oud zijn, en nog lang niet versleten. De kosten van die shorts heb ik allang weer uitgespaard aan nieuwe broeken met zeem.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Charlie Skeen schreef:
Natuurlijk is zo'n baggy veel stoerder, maar persoonlijk vind ik ze allemaal behoorlijk prijzig (gezien lycra prima bevalt).
Dat is misschien wel zo, maar sinds ik altijd met een baggy fiets (al jaren), gaan mijn lycra fietsbroeken met zeem, die ik eronder draag, veel langer mee. Vooral onder natte, modderige omstandigheden slijt het lycra op het zitvlak best snel. Veel sneller dan een stevige baggy in elk geval.
Ik heb 2 Endura Singletrack shorts, die allebei al minstens 6 jaar oud zijn, en nog lang niet versleten. De kosten van die shorts heb ik allang weer uitgespaard aan nieuwe broeken met zeem.
en zo bekijk ik het ook. Draag een Endura Humvee over m'n bib short en eigenlijk 0 last van dat hij achter zadel blijft hangen in sommige situaties. Wordt ook geleverd met riem dus geen bretels nodig :tong
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou... dat kostenaspect zie ik toch anders, want:
1- m'n lycra broeken zijn eerder aan vervanging toe door een zeem die te dun wordt dan doordat de stof kapot gaat.
2- m'n zadels slijten veel sneller door de baggy's. De overtrek slijt door op de rand bij de zadelneus.
Voor mij is de enige echte reden voor het dragen van baggy's toch echt de looks.

Slijtage van de baggy zelf valt heel erg mee, mijn oudste twee gaan al bijna tien jaar mee. Aan de stof is zelfs nog geen slijtage te zien, die is oerdegelijk. Wel is de stof verbleekt in al die jaren (donkergroen -> licht grijsgroen :)). Broeken zijn serieus veel gebruikt, de eerste jaren alles met die twee baggy's gereden. Nu gebruik ik ze nog af en toe.

Het merk is Mainstream MSX, destijds twee stuks bij Bike-Discount gekocht voor vijf tientjes incl. een binnenbroek met zeem (die mij niet zo goed bevalt). Bikester heeft/had dezelfde broek met het merk RED erop.
Of m'n Endura baggy's (lang en 3/4) het net zo lang gaan volhouden weet ik nog niet, maar ook die maken zeker een degelijke indruk.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

nog een reden: alle vieze meuk zit op de baggy. Na de rit trek ik die uit en kan zo hup de auto in :D
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Morsbiker schreef:nog een reden: alle vieze meuk zit op de baggy. Na de rit trek ik die uit en kan zo hup de auto in :D
Gadver! Al je zweet trekt in je bekleding (tenzij je lederen bekleding hebt).
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

zonoskar schreef:
Morsbiker schreef:nog een reden: alle vieze meuk zit op de baggy. Na de rit trek ik die uit en kan zo hup de auto in :D
Gadver! Al je zweet trekt in je bekleding (tenzij je lederen bekleding hebt).
leer :bier:

en soms gebruik ik een vuilniszak als zitzak haha :lol:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

2- m'n zadels slijten veel sneller door de baggy's. De overtrek slijt door op de rand bij de zadelneus.
Daar heb je wel een punt, Kermit. Dat merk ik ook aan mijn zadels.
Als ik eerlijk ben gaat het bij mij uiteindelijk ook om de looks. En om uit te stralen dat een mountainbiker geen wielrenner is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Plaats reactie