Thule Pack 'n Pedal bagage rekje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Op zoek naar een shredproof bagagerekje dat op de achterbrug van een fullsuspension bevestigd kan worden met behoud van veerweg én dropperpost compatible? Het enige dat wij konden vinden dat aan al deze eisen voldoet was de Thule Pack 'n Pedal (oorspronkelijk een uitvinding uit Nieuw Zeeland). Verkrijgbaar als 'tour' (rechts) en als 'sport' versie (links). Het verschil is hoofdzakelijk de vorm van het 'dek'.
Het rekje zelf weegt iets van 800-900 gram. Wij hadden er ca. 2,5-3 kg bagage in een drybag op geladen. Goed kunnen klimmen én nog belangrijker: prima kunnen afdalen
.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Lijkt me ook een zeer degelijke ass-saver trouwens.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inderdaad, ik ben weleens op m'n band gaan zitten als ik te ver naar achteren ga (29er icm klein frame).
Ik heb ook zo'n rekje liggen, zal 'm eens op mijn fully monteren om dat te voorkomen ;-)

Nee, geintje.
Het is een mooi systeem, past op de meeste fietsen en zelfs op verende voorvorken. De bevestingsarmpjes worden in drie lengtes meegeleverd waardoor het rekje in heel veel standen gemonteerd kan worden. Alleen op de fiets van mijn vriendin kreeg ik 'm niet gemonteerd, daar lopen de kabels aan de bovenkant van de seatstays (hardtail) en de kabelnokjes zitten daar heel erg in de weg voor de bevestiging van de Thule.

Eerste montage is even wat prutsen, maar daarna is het vrij snel te (de)monteren.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie