Sabma

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

48u :o Mijn vork is nu al 48 dagen weg :~
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

PaneVino schreef:48u :o Mijn vork is nu al 48 dagen weg :~
En er zat een pak papieren bij wat ze allemaal gefixed hadden en een mooi kaartje met de foto van de monteur. MAAR de zadelklem was er wel verkeerd om op gezet ;) :P Haastige spoed zelden goed maar dat mag de pret niet drukken. Ben erg onder de indruk van de service van Duitse Fox! Temeer omdat ik geen aankoopnota meer had en er met geen woord gerept werd of ik al dan niet een service had laten doen aan de Transfer. Dat lees ik namelijk wel vaak bij Sabma dat ze wel 'garantie' geven maar dat ze je dan wel laten betalen voor een service.

Mijn demper is ook in Duitsland naar Fox geweest en dat duurde 14 dagen maar dat lag meer aan het feit dat ik de demper naar de fabrikant heb gestuurd en die hem weer terug naar mij stuurde. Dat heeft mij geen verzendkosten gekost. Maar goed die 10 euro heb ik er dan wel voor over voor de snelle service.
Pedal damn it!!
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Merijn. schreef:Kan dat alleen als hij daadwerkelijk in Duitsland gekocht is?
Lijkt mij wel want Sabma is voor de Benelux. Service kan wel daar uitgevoerd worden maar dat duurt ook 14 dagen of langer ipv 48 uur voor garantie gevallen. Maar de doorloop tijd staat netjes op de website vermeld.
Pedal damn it!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nightcrawl schreef:
Merijn. schreef:Kan dat alleen als hij daadwerkelijk in Duitsland gekocht is?
Lijkt mij wel want Sabma is voor de Benelux. Service kan wel daar uitgevoerd worden maar dat duurt ook 14 dagen of langer ipv 48 uur voor garantie gevallen. Maar de doorloop tijd staat netjes op de website vermeld.
We leven in Europa.

Technisch gezien zijn er geen opgesplitste servicegebieden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik heb het wel een keer andersom meegemaakt: een in Duitsland aangeschafte Fox vork naar Sabma opgestuurd met de verwachting te moeten betalen voor uitgevoerd werk. Kreeg ik 'm terug met een rekening van 0 euro voor reparatie onder garantie.
Nats
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 14:17

Interessant verhaal, ik heb dus ook een Cube LTD SL 2015, vorig seizoen een scheurtje in de boog van de vork, "onder garantie" gemaakt (service beurt vork betalen). Nu een klein half jaar in gebruik en een krakende vorkkroon, vork is dus weer terug naar Sabma, ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Nou, na 6 weken was mijn vork dus terug van Sabma. Vastgezet en getest:euvel is er gewoon nog!! Vork is weer terug nu :((
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

PaneVino schreef:Nou, na 6 weken was mijn vork dus terug van Sabma. Vastgezet en getest:euvel is er gewoon nog!! Vork is weer terug nu :((
ha, 6 weken :tong . ik ben zo al eens 3 maanden met Sabma bezig geweest, mijn vork is toen een keer of 6 heen en weer geweest. sindsdien doe ik het onderhoud aan mijn vorken zelf.
maar het is wel frustrerend :-? .
Laatst gewijzigd door Luc151 op di 31 oktober 2017, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Hartstikke frustrerend ja :(
De stuurbuis zit niet goed in de kroon. Vanwege garantie moet ie dan terug, maar ook omdat dat niet iets is dat we zelf zouden kunnen, vrees ik.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Ojee. Vorige week mijn voorvork op laten sturen. Lockout wilde niet meer vanzelf teruggaan. De dealer had het over 11 dagen, maar als ik al deze verhalen zo lees vrees ik het ergste.
Nats
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 14:17

Hier weer twee weken verder, nog geen bericht.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Nats schreef:Interessant verhaal, ik heb dus ook een Cube LTD SL 2015, vorig seizoen een scheurtje in de boog van de vork, "onder garantie" gemaakt (service beurt vork betalen). Nu een klein half jaar in gebruik en een krakende vorkkroon, vork is dus weer terug naar Sabma, ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen.
Wat ik begreep is dat als de laatste servicebeurt binnen het jaar is geweest gaat het wel volledig onder garantie, is deze meer dan het jaar geleden en het is een fabricage fout dan betaal je een servicebeurt.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie