Squirt - kettingsmeermiddel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Is iemand bekend met dit smeermiddel ?


Squirt - long lasting dry lube

Squirt Lube is een uniek en revolutionair smeermiddel en bestaat voor 38% uit wax. Hierdoor smeert SquirtLube je ketting twee keer zo goed als andere smeermiddelen (zonder wax als toevoeging) waardoor ketting en tandwielen langdurig schoon blijven.

Eigenschappen

De ketting en tandwielen hoeven nooit meer ontvet te worden, deze blijven schoon!
SquirtLube is water-, modder- en vuilafstotend.
Ketting en tandwielen gaan 50% langer mee dan bij gebruik van een gangbaar smeermiddel.
Zeer soepel schakelen. Geen last meer van "chain suck".
SquirtLube gaat een stuk langer mee dan andere op wax gebaseerde smeermiddelen en blijft schoon.
De vloeistof is niet waterig, dit zorgt ervoor dat je het makkelijk op de ketting aanbrengt zonder te knoeien.
SquirtLube is wit, dus op de ketting is goed te zien waar het is aangebracht.
Inhoud: Klein Fles (15 ml), Fles 120ml (goed voor 25 tot 30 keer smeren), en zeer groot fles "workshop" van 500 ml
Vles Inhoud 120 ml
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Gebruikte dit altijd onder de noemer van Santos, vond het erg fijn spul. Zowiezo ben ik een voorstander van wax, en dit is ook nog eens goed op te brengen. Het is wel minder schoonlopend dan bv Finishline Ceramic.
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
speedofsound
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 14:22
Mijn mountainbike: Specialized Hellga Fatbike

Ik gebruik het nu een tijdje, ben er zeer tevreden over, ketting blijft mooi schoon met dit stoffige weer. :-q dus is absoluut niet plakkerig.
Met natte omstandigheden nog geen ervaring.
Every dog barks
Tom.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 15:43

Is het omdat het niet waterig is niet om het lastig in de ketting te krijgen? Dan zou SB makkelijker werken?
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Is iemand bekend met dit smeermiddel ?
Hey Cisco....kom het ff bekijken bij mij :-q Ik gebruik het al een tijdje en bevalt mij erg goed. Schone ketting, niet zwart en werkt perfect.

Indruppelen in de ketting gaat ook goed. Het is dun genoeg bij het opbrengen. Na opdrogen wordt het kleurloos. De eerste keren wat vaker opbrengen om de ketting goed te verzadigen.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik gebruik het nu ruim 3 jaar en ben er nog steeds van onder de indruk. Beginnen met een schone ketting, ruim squirt erop, laten drogen, rijden maar. Daarna hoef je alleen nog maar af en toe de ketting met een droge doek schoon te vegen en opnieuw een beetje squirt erop te doen. De ketting blijft schoon, en lekker lopen. Na verloop van tijd koekt er wat zwart spul aan je voorbladen maar dat veeg je er gemakkelijk af.

Ik vind het echt de uitvinding van de eeuw. Geen geklooi meer met ketting schoonmaken, super toch?
Serofah
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 20 maart 2011, 15:50
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Comp 29er

Ja, is prima spul. Vooral het aanbrengen vind ik een pluspunt. Het blijft een paar minuten wit zodat je goed kan zien waar je geweest bent en het vloeit precies goed genoeg. Genoeg om makkelijk tussen de schakels aan te brengen, maar niet teveel zodat het gaat druppelen. Ik breng het om de 2 a 3 ritten aan.



Moet ik wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere smeermiddelen dus heb geen vergelijkings matteriaal.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Tom. schreef:Is het omdat het niet waterig is niet om het lastig in de ketting te krijgen? Dan zou SB makkelijker werken?
hiermee bedoelen ze denk ik mee dat het niet superdun is, net dik genoeg dus. Het is wel een vloeistof

Of slijtage van de ketting beter of slechter is als met Supreme Black weet ik niet, wat ik wel weet is dat je met Squirt zonder problemen een dikke 100 km kunt rijden, en SB had ik na een 30 km altijd zoiets van: Hmmm, ketting mag ook wel weer gesmeerd worden, hij loopt alweer droog.

je hoeft ook de ketting niet eerst compleet te ontvetten met squirt.
Golines
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 00:59
Mijn mountainbike: Cube Reaction, Specialized S-Works M5, S-Works Epic

Om op een opmerking van Speedofsound terug te komen: Hoe houdt het spul zich bij slechte weersomstandigheden? Regen, modder, sneeuw, koude.........
To each his own!
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

Golines schreef:Om op een opmerking van Speedofsound terug te komen: Hoe houdt het spul zich bij slechte weersomstandigheden? Regen, modder, sneeuw, koude.........
Het werkt super met slecht weer. Deze winter meerdere echte modder tochten gedaan en het schoonste aan de fiets was elke keer de ketting en tandwielen.
Het blijft ook erg lang zitten met slecht weer. Ik vind het echt super spul.
Dirkkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 18:35
Mijn mountainbike: Focus Black Forest Ltd SID '09

Niets dan lof voor dit middel.
Gang is alles!!!
Beklad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: za 10 oktober 2009, 14:11
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2010 (inclusief RockShox SID Race)
Contacteer:

gaat dit voor dezelfde prijs over de toonbank als normale smeermiddelen?
Work In Progress
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

Ongeveer € 10,- voor 120 mL
naish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 12:21
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 8

Interessant! Waar te koop?
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Gebruik het ook, super spul.
Waar te koop?
Stuur eens een mail naar:
info@wheel-tec.nl

Marc is de eigenaar, ik heb bij hem een paar flesjes besteld en netjes per post ontvangen.

Oh ja: niet op squirt googlen, zonder 18+ filter ;)
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Plaats reactie