18 cm schijf achter

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Goedemorgen,

Ik rij met een Specialized Epic FSR uit 2017, met 18 cm schijf voor, en 16 cm achter.
Mijn remmen zijn de XT m8000 versie, maar ik heb van iemand 2x XTR RT 99 schijven overgenomen van 18 cm.
Ik ga nu dus ook 18 cm achter monteren. Heb daar een Adapter voor de montage van me remklauw voor nodig, ( is inmiddels aangekocht).
Mijn vraag is eigenlijk, is het prima te rijden met 18 cm achter? ik bedoel, gaat me remkracht achter geen overkill geven qua kracht?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nee hoor. Dat valt wel mee. Ik rij voor en achter met 203. En ook dan blokkeert de boel echt niet meteen hoor. Hangt van je vingertje af hoe agressief jij remt. Voordeel is vooral ook dat ze beter koelen. Dat scheelt bij hele lange afdalingen behoorlijk
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Heb op mijn XC fiets 203-voor en 180-achter gemonteerd. Dit gecombineerd met XT remmen. Vind het erg fijn remmen, goed te doseren en blokkeert niet sneller (gevoelsmatig) dan met kleinere schijven. Merk vooral dat het gewoon beter vertraagt.
highlander71
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 29 november 2010, 17:07

Oke, nou dan gaat het goed komen, bedankt voor jullie reactie!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Heb voor en achter 180 schijven met xt m8000 bevalt goed in gebruik voor me gevoel net wat meer remkracht
Plaats reactie