Keuze wielset LTHT

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Heren (dames),

ik ben bezig een fiets samen te stellen op basis van een Cotic BFe 275 frame met Pike 140 mm voorvork. Nu wil ik mijn spaarvarkentje een beetje te vriend houden, dus ben ik op zoek naar een wielset van 200-300 euro ongeveer. Des te minder des te beter natuurlijk, maar ik wil er wel mee uit de voeten kunnen. Ik ben geen weight-weenie, ze moeten tegen een stootje kunnen - in lijn met de fiets, maar natuurlijk niet te zwaar. Er zal voornamelijk mee gereden worden in Nederland, maar ik wil er ook met een gerust hart mee naar het buitenland kunnen. Er zullen banden op komen varierend van 2.2 - 2.4. Ik dacht zelf aan een binnenmaat van 23-27 ergens?

Als voorbeelden (waar ik me ook van afvraag, doe ik hier goed aan);

Setje via SuperstarComponents van 210 euro.
Rim Dimensions: 33mm External rim width 27mm internal width Suitable for tyres up to 3.4"
Wheelset Weights: 650b 2115g
Wheel Spec:
Rims / Tech4 XX27
Hubs / Fuel
Spokes / Black Sapim Race
Nipples / Sapim Silver Brass
http://www.superstarcomponents.com/en/f ... d-deal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Of bijvoorbeeld via actionsports.de deze combi voor 245 euro;
Hub: DT 370 IS disc VR 6Loch black
Axle Standard front: DT 370 - TA 15x100mm/135 QR
Rim: Fun Works Amride 25 disc black 650b
Spoke: DT Swiss Competition 2.0/1.8 black
Nipple: DT Pro Lock Alu-Nippel black
870 gram voor, 982 gram achter

Ik snap dat licht-sterk-goedkoop niet alle 3 kan, maar ik zoek een wielset met een voor mij goede compromis.
Heeft iemand tips/do's/don'ts/etc?

Alvast bedankt!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zo breed mogelijk! Meer grip en comfort, precies wat je wilt op een LTHT. Dus 27 mm is in mijn ogen het minimum.

Het setje van Superstar is dan het meest geschikt en volgens mij ook verder een prima setje.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

AM ride is een leuk setje, maar ik zou een maatje breder pakken van Actionsports en dan dus de Track Mack. Daar heb je een mooi maatje aan.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ok dat is duidelijk! Haha :)
Dat setje van actionsports kan ik echter ook exact hetzelfde houden enkel dan met Funworks Track Mack Evo Disc Black 650B velgen van 28 mm intern. Dan komt er 100 gram per velg bij dus 970 & 1082. Nog steeds de voorkeur voor Superstar dan?

@mudmate, ah ja dat dus haha. 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Actionsport heeft erg wisselende kwaliteit, soms erg matig, soms ronduit goed. Superstar lijkt daarin een stuk beter: weinig problemen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ok bedankt voor het advies! Aangezien ik toch al een lichte voorkeur zelf had voor de Superstars komen die nu naar mij toe!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De Funworks TrackMack houden het heel goed uit bij mij. En gelet op het gewicht van de berijder en de inzet op Enduro en zo af en toe een DH park is dat voor mij wel overtuigend voor het feit dat de kwaliteit wel erg degelijk is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Superstar gebruikt naven én spaken die niet mijn voorkeur hebben, om het maar voorzichtig uit te drukken.
Hoewel het goed mogelijk is dat beide inmiddels hun leven gebeterd hebben, zou ik mij niet nog eens aan dezelfde steen willen stoten.
De set van Action Sports spreekt mij meer aan en zou je kunnen opwaarderen met 350 naven en bredere velgen, mits het binnen je budget blijft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ok, hopelijk heb ik een betere ervaring er mee dan.. We zullen zien, als het echt niet bevalt ga ik voor de 2e ronde naar AS, maar laten we er niet vanuit gaan :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef:Superstar gebruikt naven én spaken die niet mijn voorkeur hebben, om het maar voorzichtig uit te drukken.
Hoewel het goed mogelijk is dat beide inmiddels hun leven gebeterd hebben, zou ik mij niet nog eens aan dezelfde steen willen stoten.
De set van Action Sports spreekt mij meer aan en zou je kunnen opwaarderen met 350 naven en bredere velgen, mits het binnen je budget blijft.
ThaSingleTrackMastah schreef: Ik zou het allang vergeten zijn, ware het niet dat ditzelfde probleem telkens terug komt op het forum.
Volgens mij komt dit probleem al een tijdje niet terug...

(Maar blijkbaar roept de 'Magura-post' alle slechte herinneringen op :winkie: :kiss: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ze zijn gisteren binnen gekomen/eronder gegaan. Ziet er zo op het zicht prima uit, moet ze nog even goed nakijken en de rode stickers verwijderen uiteraard. We zullen het zien, tot nu toe ben ik altijd erg te spreken over SSC!

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Superstar gebruikt naven én spaken die niet mijn voorkeur hebben, om het maar voorzichtig uit te drukken.
Hoewel het goed mogelijk is dat beide inmiddels hun leven gebeterd hebben, zou ik mij niet nog eens aan dezelfde steen willen stoten.
De set van Action Sports spreekt mij meer aan en zou je kunnen opwaarderen met 350 naven en bredere velgen, mits het binnen je budget blijft.
ThaSingleTrackMastah schreef: Ik zou het allang vergeten zijn, ware het niet dat ditzelfde probleem telkens terug komt op het forum.
Volgens mij komt dit probleem al een tijdje niet terug...

(Maar blijkbaar roept de 'Magura-post' alle slechte herinneringen op :winkie: :kiss: )
Voor dit soort dingen blijkbaar een geheugen als een olifant :tong

De Cotic ziet er goed uit Floris :-q
Stickers van mijn Superstar velgen (DS25) gingen makkelijk los, maar de lijmresten die ze gebruikt hadden waren een PITA.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks! Ik heb ze er gisteren vanaf gehaald, met de föhn erop en rustig lostrekken gaf bijna geen lijmresten :-q
Had ze compleet schoon in 20 minuten ofzo :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mazzelpik !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha ja wie weet, de WD40 hielp ook wel :)
Plaats reactie