Actie camera

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

De gemiddelde opname tijd die ik haal is niet met de originele accu van Gopro, ik heb hiervoor een ander chinees exemplaar besteld , die het beter volhoudt dan de GoPro variant .Eerlijk is wel te vermelden dat na een circa 7 maanden gebruik ik niet meer 5 uur haal , maar nog wel ruim 3-3,5 uur .
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Oei dat veranderd de boel weer, het is jammer dat er nog geen externe accu aangesloten kan worden.
Vooralsnog twijfel ik even verder.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Voordeel van accu's is dat je kunt wisselen.

Aan de andere kant, afgelopen weekend heb ik bijna een hele dag kunnen filmen op 1 accu. Zeker in Nederland is het terrein niet zo spannend dat je hem uren achter elkaar door laat opnemen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik neem eigenlijk alleen maar een tweede accu mee als ik in Spanje gaat mtb-en. Zoals boven al eerder is aangegeven, vind ik het hier in nederland niet echt nodig...

:-q
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

MacReal schreef:Voordeel van accu's is dat je kunt wisselen.

Aan de andere kant, afgelopen weekend heb ik bijna een hele dag kunnen filmen op 1 accu. Zeker in Nederland is het terrein niet zo spannend dat je hem uren achter elkaar door laat opnemen...
Correct, maar voor de ritjes hier op de Nederlandse tracks die je gemiddeld een uur tot twee uur bezighouden is het ook niet bedoeld deze rijd ik ook vaak genoeg. De Nederlandse natuur is ook mooi daar niet van maar als je dan toch tochten maakt van grotere afstanden in andere landen dan is dat wel leuk om op video vast te leggen en thuis te delen. En dan is het juist interessant als de accu het lang volhoudt, je trekt er niet op uit met reserve onderdelen voor alles wat je bij je hebt toch. Ik bedoel je neemt op dat soort tochten al snel te veel mee...... :-q
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Op vakantie is het een kwestie van stroomlijnen.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen, is een accu pack meenemen met een kabeltje. Kun je daar tijdens je (lunch) pauze mooi de gopro en eventueel je telefoon mee opladen :-q

En anders wegen die kleine batterijen van de gopro ook niet zo heel erg veel...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn ervaring is dat ik 's zomers de hele dag kan filmen met de Gopro (Hero2).
Maar niet in de wintermaanden, dan is de accu halverwege leeg.
Dus ooit een extra accuutje aangeschaft, samen met een lader waar je de accu op klikt.
Reuze handig, zo heb ik de camera niet nodig om de accu te laden.
Het extra accuutje gaat in een plastic zakje in de rugzak, samen met een extra SD kaartje, want je weet maar nooit ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Ik neem wel altijd een tweede accu mee, weegt niks en is klein . Meestal heb ik deze niet nodig, maar is meer voor het geval dat .
Ik film meestal vanaf huis dat ik weg rij totdat ik weer thuis ben ,daarna de leuke stukjes eruit halen en klaar, voordeel is dat je ook wel eens onbedoeld een ongeluk filmt, of de wangedrag van de mede weggebruikers .
jacobsentertainment schreef:Oei dat veranderd de boel weer, het is jammer dat er nog geen externe accu aangesloten kan worden.
Vooralsnog twijfel ik even verder.
hmm, ik weet niet ,maar waarschijnlijk gaat dat gewoon,want je kan de accu ook opladen via de Mini -usb poort Gopro als hij nog in de camera zit , dus je kan bv een powerbank eraan hangen, maar dit weegt vele male meer en is onhandiger als een tweede accu :winkie: :)
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Het gaat mij er ook een beetje om van hoeveel moet een mens mee sleuren op een ritje door de bulten. Natuurlijk hebben jullie gelijk als je zegt een extra accu en of een powerbank is niet veel ruimte en gewicht. Maar neem op een lange rit dan liever een extra muesli-reep of pakje drinken mee, ik bedoel het is maar een camelbak en geen samsonite.
Voor die paar honderd euro wil ik graag een stukje eenvoud, anders koop ik wel een betamax voor een paar tientjes :wink:
De GoPro5 hero sesion vind ik voornamelijk aantrekkelijk om z'n formaat de andere camera's vindt sowieso te groot, ik weet het zijn luxe problemen :winkie:
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

:~ eerst vindt het jammer dat je geen externe accu kunt aansluiten , daarna wil je niet te veel meezeulen , :cry:

Het formaat van de session en bv gopro 3 valt wel mee , maar goed ,denk dat jij dan meer naar het gewicht kan kijken...

Weet je niet hoeveel "zooi"je in een kamelentas kwijt kan ? , menig samsonite gebruiker kan er jaloers op zijn :P , ligt er ook aan wat je eisen voor onder weg zijn :lol:
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

RubbereMTBRobbie schreef::~ eerst vindt het jammer dat je geen externe accu kunt aansluiten , daarna wil je niet te veel meezeulen,
Over de accu was ik misschien niet helemaal duidelijk, ik bedoel meer dat de camera op een externe voeding zou kunnen door draaien, bvb net als met verlichting, een accu-pack in je bike shirt en een kabeltje in de hero sesion. En mijn uitgang punt voor elke rit is, niet meer mee nemen dan nodig :-q
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Plaats reactie