Welke 120mm 27.5 voorvork?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn voorkeur zou uitgaan naar iets met 34 of 35mm vorkpoten.
Toch wel wat stijver, waardoor je meer controle hebt, het allemaal wat zekerder aanvoelt.
(met als nadeel dat die iets zwaarder zijn dan de 32mm vorken)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Uiteindelijk toch maar lekker eigenwijs geweest en de Kashima 32 gekocht. Bike-comp kwam toch nog wel een beetje tegemoet en toen was de keus eenvoudig.
Maar ik heb deze fiets die 99% in NL gebruikt gaat worden altijd bedoeld als een lichtvoetige XC/trailfiets, die dus niet te dicht bij mijn groene monster moest komen. Een Yari zat qua prijs in de buurt van de 32, maar die vond ik simpelweg te zwaar en voorzien van een inferieure demper (om in de geest van Lars te blijven ;-) ) Pike is mooi, maar duurder en qua demper niet beter dan de Fox. Een Fox 34 had ik graag gehad, maar die zijn simpelweg niet te vinden in 120mm en met een sympathiek prijskaartje. (behalve de Speed pedelec versie :o )
Ik denk dat voor mijn rijstijl en het inzetbereik van deze fiets de 32 perfect gaat bevallen. Zo brak ik tijdens een uitgebreide testrit op een Santa 5010 met Fox 34 mijn pr op de snakerun van Leersum. Om een week later op mijn eigen HT met gare Revelation hem wederom te breken. :winkie: Dus die 32mm gaat me hier niet in de weg zitten.
Foto's van het ensemble volgen zogauw zowel frame als vork weer in huis zijn. Dank allen voor het meedenken, heb er veel aan gehad om mijn eigen geest te scherpen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nice, ben benieuwd! :-q

Tja, mocht hij onverhoopt toch tegenvallen, dan kun je `m zonder al te veel verlies wel weer kwijt en tegen het einde/begin dit/volgend jaar een 34 in de bonus kopen :bier:

Mijn 120mm F34 FIT4 `16 performance kostte in feb dit jaar nog maar €450,- (-50% bij BD.de)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vork binnen en fiets opgebouwd. Moet zeggen dat de Fox toch wel stukken mooier afgewerkt overkomt dan een Rock Shox. Dacht ook even dat ik toch een 34 had gekregen, want hij komt wat beefier over dan mijn 32mm Revelation. Zondag maar eens loslaten op Amerongen!
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Sjiek, hoor. Alvast veel plezier ermee :-q
Plaats reactie