Trail-proof flat pedal schoenen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

mud mate schreef:Het nieuwe hoge model van de Adidas is ook erg prettig. Hacken wij dit topic nu gewoon met Adidas?
ik heb het hoge model inderdaad :wink:
dezen:

https://www.fr.campz.be/adidas-terrex-t ... 18144932:s" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik loop nu op Vaude Moab low am. Super schoen, enkel niet in combinatie met Exustar pedalen. Daarvoor zijn de pinnen te dik. Met Nukeproof pedalen daarintegen top. Voordeel tov Giro Jackets is de veel stijvere zool wat bij fietsen erg fijn is. Lopen gaat prima maar stenen anders dan die op straat hebben de schoenen nog niet gezien.

Afbeelding
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

iemand een idee hoe de Five Ten Freerrider pro is qua maatvoering ?, vallen ze normaal of smal ?, of kan ik gewoon de maat aanhouden zaols mijn mijn dagelijks sneakers ?

bv Ik loop op de superstars van adidas in maat 42,5 , dus ook deze maat aanhouden voor de Vive Ten's ?(smalle voet aan de voorzijde van de sneaker koop ik altijd een halve maat groter, normale maat schoen is 42)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Adidas en 5 ten hebben dezelfde maatvoering.
Vanwege nogal rottigepoten kan ik alleen nog maar op Boost achtige schoenen langer lopen en adidas47-1/3 is 47 bij 5-ten.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik weet even voldoende , ik moet dan 42,5 nemen .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

Jurf schreef:Adidas en 5 ten hebben dezelfde maatvoering.
.
niet per definitie, ik heb de adidas terrex in maat 44, en sinds gisteren de five ten freerider pro in de maat 43, bij mantel is een lijstje te vinden met de verschillende maten, ik zou daar even een kijkje nemen

https://www.mantel.com/blog/maat-fietss ... aatadvies/" onclick="window.open(this.href);return false;
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Van de week de 5 10 binnen en in maat 42,5 , past goed , is dus dezelfde maat voor mij als de Adidas superstars
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Adidas en FiveTen hebben zeer zeker niet dezelfde maatvoering. Heb een hele collectie aan Superstars, Gazelle's, Campus, Stan Smith's en die vallen allemaal 2/3 maat kleiner uit dan FiveTen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

inderdaad Adidas valt kleiner uit dan five ten...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef:Adidas en FiveTen hebben zeer zeker niet dezelfde maatvoering. Heb een hele collectie aan Superstars, Gazelle's, Campus, Stan Smith's en die vallen allemaal 2/3 maat kleiner uit dan FiveTen.

Denk dat het persoonlijk is ?, ik herken niet de 2/3 maat verschil , de 5Tens hebben qua pasvorm met een normale sok hetzelfde als mijn superstars , ik weet zeker als ik de 5Ten's een 2/3 maat kleiner had gekocht ik met kromme tenen zou rijden ...
Maar persoonlijk ..... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
peerke35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: trek Superfly FS7 2014

Zo nog eens een update delen:
Naar aanleiding van de tip van Pat, ook de Vaude Moab AM schoenen aangeschaft. Ik heb gekozen voor de lage versie aangezien deze het meest goedkoop was en voor mij het een experiment is om met flatpedals te gaan fietsen.
Ik kan de reviews eigenlijk alleen maar bevestigen. Prima schoen waar het ook goed mee wandelen is. Ik heb ze een tijdje dagelijks gedragen en dan is het een soepele schoen waarin ik geen last krijg van mijn voeten of rug. Aangezien ik redelijk platvoeten heb, zit het dus met de ondersteuning wel goed.
Voor de maat heb ik een 44 gekozen, terwijl ik voor normale schoenen 43/ 43,5 nodig heb. De 44 passen goed.
De combinatie met Nukeproof pedalen werkt ook heel goed, voor zover ik dat kan beoordelen. Voor mijn gevoel moet ik opnieuw leren fietsen :roll: ik geloof dat ik nogal op mijn clipless vertrouwd heb ;-)
In eerste instantie was ik het vertrouwen kwijt doordat ik op onhandige momenten van mijn pedalen schoof. Dit lag helemaal aan mijn techniek. Nu ik mijn voeten beter op de pedalen kan houden, geven de pedalen in combinatie met de schoenen behoorlijk veel zekerheid. Op technische stukken bergaf ligt mijn tempo nog steeds wat lager als oorspronkelijk. Naar mijn idee gaat dat met meer oefening nog wel goed komen.
Uiteindelijk voor minder dan €100,- totaal, al veel plezier gehad!!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

top, dat het goed bevallen is , bij mij ben ik gegaan naar 5Ten's , was een beetje nieuwsgierig hoe het met de grip ging komend vanaf klick pedalen , maar tevreden met de keuze .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

iemand hier al ervaring naar de GIRO - Riddance?
met name hoe de grip is ten opzichte van de de 5ten's

Afbeelding
GevaK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2019, 21:36

julie schreef: do 18 januari 2018, 14:57 Ik heb ook sinds een paar maanden de adidas terrex cross trail schoenen en ben er heel tevreden over.
Ik vroeg me af hoe de zool van de adidas terrex cross trail het volhoudt tijdens het rijden met flats. Weet iemand daar meer over?
Plaats reactie