Ik heb twee nieuwe kettingen gebruikt op een compleet nieuwe aangeschaffte onderdelengroep (nieuw voorblad, cassette en der. wieltjes. Die 3500 km waren op de eerste set die bij aanschaf op de fiets zat, het grote verschil is dat ik met de 3500 km setup maar met 1 ketting heb gereden, de pc-x1 ketting van sram en de orginele der wieltjes van sram. En ik rij nu met een ovaal blad voor van gabaruk ipv het orginele sram x sync rond voorblad.KleinPalomino schreef:Even hardop denken..
Heb je de twee kettingen op een nieuwe cassette en blad gemonteerd? Of waren die al (redelijk) gebruikt? En heb je die 3500km wel op een hele nieuwe set gehaald? Kan het dan zo zijn dat de kettingslijtage op een gebruikte cassette en blad hoger is? M.a.w. de slijtage van nieuwe onderdelen stijgt naar mate sommige onderdelen in de drivetrain gebruikt zijn.
Dus wel wat kleine verschillen, maar ik had vooral verwacht dat ik de slijtage zou beperken door met twee kettingen te rijden en deze iedere 200 km te wisselen. Ik weet ook niet hoe constant de kwaliteit is van het gebruikte aluminium in de SRAM casettes....