Banden MTB die een Fatbike benaderen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Barthilomeus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 1 juli 2017, 23:33

Dag,

Welke banden moet ik op mijn oude MTB gooien om deze winter over taluds, modderpartijen, weilanden mul zand sneeuw ed te rijden? Zodat mijn MTB zich een beetj gaat gedragen als een Fatbike. Snelheid is niet mijn ding. Crossen en worstelen door de prut wel.

Of moet ik gewoon overstappen? Woon in Twente dus prut zat!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

29 plus
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Wat voor een fiets heb je?
Lekker vies is niet bah...
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Zou eerst eens uitzoeken wat voor velgen je nu hebt( interne breedte) en welke bandbreedte er dus maximaal om kan. Verder is het belangrijk om genoeg ruimte in frame (tussen je chainstays) en tussen je voorvork poten te hebben. Kans is heel erg groot dat je niet breder kan dan max 2.4 breedte op een gewone fiets( bij veel fietsen past dat zelfs al niet meer) In dat geval kun je beter een plus bike aanschaffen. Zit tussen fatbike en gewone mtb in qua bandenbreedte.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hoe langzamer je gaat des te breder de band. Met een fat bike stapvoets sporen van 10 cm breed en 5 cm diep trekken, op een nat strand gaat prima !
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Barthilomeus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 1 juli 2017, 23:33

Ik heb een Specialized Rock Hopper van 20 jaartjes oud. Zit een rockshox voorvorkje op. Denk dat achter de vork het smalst is. Misschien kan er voor wel een bredere band op dan achter.
( Voor snelheid heb ik daarnaast een lowracer ligfiets)
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

OK, dan is er maar 1 goed advies; nieuwe of jong gebruikte plusbike kopen. Op jouw fiets gaat niet breder dan 2.2 passen.
Barthilomeus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 1 juli 2017, 23:33

Oké dank je

Best jammer Om de een of andere reden vind ik ze nogal aan de prijs.
Plaats reactie