29er trail wielset voor YT Jeffsy

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Duidelijk verhaal TSTM, dank! Keuze voor de naven is voor mij wel duidelijk nu.
Ik zag ook de Flow EX velgen in de sale bij CRC voor een euro of 50, ik kan alleen zelf geen wielen bouwen...

Nog een optie:
Ik kende de Hope Hoops Tech Enduro wielsets wel, maar dacht dat ze nagenoeg even duur waren dan een handgespaakte set bij een goede wielbouwer. Nu zie ik ze bij Merlin Cycles voor een €370 staan (zie hier). Jammer genoeg maar 23mm interne breedte, maar wel aantrekkelijk qua prijs.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Kabookie schreef:Duidelijk verhaal TSTM, dank! Keuze voor de naven is voor mij wel duidelijk nu.
Ik zag ook de Flow EX velgen in de sale bij CRC voor een euro of 50, ik kan alleen zelf geen wielen bouwen...

Nog een optie:
Ik kende de Hope Hoops Tech Enduro wielsets wel, maar dacht dat ze nagenoeg even duur waren dan een handgespaakte set bij een goede wielbouwer. Nu zie ik ze bij Merlin Cycles voor een €370 staan (zie hier). Jammer genoeg maar 23mm interne breedte, maar wel aantrekkelijk qua prijs.
De breedte is zeker voor een 2.4 inderdaad erg smal. Zou ikzelf in ieder geval niet meer aan beginnen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hope gebruikt voor hun Hoops Sapim spaken, waar ik dan weer niet zo'n fan van ben.
Ik bouw m'n wielen zelf en ben dus vrij in de keuze van de componenten.
Als je een wielbouwer inschakelt kan je waarschijnlijk ook vrij kiezen, mits je maar betaald.
Hoewel ik me kan voorstellen dat een wielbouwer ook afkeur heeft van bepaalde merken...

Het leren vlechten van je eigen wielen kost geen kapitalen.
Je kan gewoon beginnen met goedkoop materiaal.
Deore naafjes, Mavic velgen, plain spaken. (wellicht te gebruiken als reserve setje, altijd handig)
Standaard en spaaksleutel van Parktool, handleiding van Roger Musson en je kunt aan de slag.
Kleine investering waar je veel plezier aan gaat beleven. :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie