Conti MK II 2.4 & Continental X-KING 2.4 Alpen geschikt

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

cheeta schreef:Voor de Alpen zou ik meer geinteresseerd zijn in iets dat me zonder plakken - en zonder onderweg gas terug te moeten nemen (vergeet ik doorgaans) om dat te realiseren - thuis brengt dan 100g meer of minder...
Dat bedoel ik. En dan vind ik een goede band met veel grip en een stevig carcas voor 900 gram niet veel.

Juist de Aggressor is voor dit soort omstandigheden ook zo positief getest.

Alleen alles hangt af wat voor paden je gaat rijden.
Ga je wat schrotter paden rijden dan maakt het niet zo veel uit. Maar ga je de rode of zwarte routes rijden in Frankrijk dan zou ik zeker niet voor licht gaan...

https://www.singletracks.com/blog/mtb-g ... -30-tires/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Calimero1977
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 22 november 2014, 10:02
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2016 Stealth

Vandaag bij de fietsenboer me laten voorlichten en thuis gekomen met schwalbe Nobby Nic en Rocket Ron snakeskin tl-easy. Hij raadde mij de conti af voor het mtben (op de weg prima) en Maxxis zou wellicht te hufterproof zijn en dus zwaarder lopen. Kon wel wat in zijn verhaal komen...
Don't let the little things in life get in the way of the big picture...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die RoRo zou ik terugbrengen, is een leuk bandje voor NL, maar in de Alpen echt te kwetsbaar.
Snakeskin helpt niet, laat je niets wijsmaken, is gewoon te dun.
Als achterband is RoRo ook al niet de beste keuze, geeft snel een dweilerig gevoel.
Dit gebaseerd op eigen ervaring.

Een RockRazor zou beter zijn, of toch zo'n hufterproof Maxxis.
Bedenk dat je achterwiel altijd de bocht afsnijdt.
Je stuurt je voorwiel netjes ergens omheen/overheen, maar je achterwiel schraapt er vaak langs af.
Bedenk ook dat de rolweerstand maar een klein deel is van de weerstand die je op een berg moet overwinnen.
En bedenk dat iedereen die roept dat een licht bandje prima kan, gewoon geluk heeft gehad of minder zware omstandigheden onder de wielen heeft gehad ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Minder dan NoNi zou ik niet gebruiken.
Met een beetje ruig biken ga je al staan klooien net over de grens in BE (Malmedy)
Wat al eerder aangegeven wordt, die grammetjes boeien geen zak, vertrouwen in je materiaal wel.

Zelf ook ervaring dat een RoRo (en RaRa) op hogere snelheden (rond de 60) een raar gevoel gaat opleveren. Bij het insturen krijg je de signalen alsof je band lek is. Niet echt prettig kan ik melden.
Terwijl een NoNi dan nog steeds stabiel is.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

ThaSingleTrackMastah schreef: En bedenk dat iedereen die roept dat een licht bandje prima kan, gewoon geluk heeft gehad of minder zware omstandigheden onder de wielen heeft gehad ;)
Of ze durven een risico te nemen, hebben een betere techniek en laten zich niet door anderen gek maken. Maar het klopt wel dat geluk ook wel kan helpen.

Maar ik blijf erbij; voor die paar ritten tijdens een vakantie kun je best met de banden uit de voeten die je er al op hebt liggen.
Maar als je als voorpret nieuwe bandjes wilt kopen zou ik dat zeker doen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Calimero1977 schreef: Hij raadde mij de conti af voor het mtben (op de weg prima)
Aparte fietsenmaker heb jij :~ ...... pakt misschien meer marge op Schwalbe, of dat had hij toevallig liggen ...... Anyway, een compleet onzin argument.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Die RoRo zou ik terugbrengen, is een leuk bandje voor NL, maar in de Alpen echt te kwetsbaar.
Snakeskin helpt niet, laat je niets wijsmaken, is gewoon te dun.
Als achterband is RoRo ook al niet de beste keuze, geeft snel een dweilerig gevoel.
Dit gebaseerd op eigen ervaring.

Een RockRazor zou beter zijn, of toch zo'n hufterproof Maxxis.
Bedenk dat je achterwiel altijd de bocht afsnijdt.
Je stuurt je voorwiel netjes ergens omheen/overheen, maar je achterwiel schraapt er vaak langs af.
Bedenk ook dat de rolweerstand maar een klein deel is van de weerstand die je op een berg moet overwinnen.
En bedenk dat iedereen die roept dat een licht bandje prima kan, gewoon geluk heeft gehad of minder zware omstandigheden onder de wielen heeft gehad ;)
:-q
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Maxxus is veel te hufterpeoof voor de Alpen inderdaad. Die kun je alleen in de Himalaya gebruiken, want in de Alpen zijn alle paden gladde flowtrails. Wat een onzin.
Mijn tip: vittoria goma tnt. Die heb ik net zelf aangeschaft voor een weekje Alpen. Achter, tenminste, als voorband heb ik hem nog liggen. Beviel heel goed in Frankrijk vorig jaar.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie