Overstap van 2x11 naar 1x11 - hoeveel tandjes?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Don't race what you can't replace... :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Goofman schreef:De XT single ring kost namelijk dik 50 Euro.
Ik zie dat er ook een SLX versie (CRM70) is die net geen 30 euro kost. Is wellicht ook een optie om te proberen. Dan zou ik voor de prijs van 1 XT blad 2 SLX bladen kunnen testen. De 30-tands valt voor mij bij nader inzien sowieso af namelijk.
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Zie daar een voor de lokale, voornamelijk vlakke, rondjes qua tussenstapjes veel vriendelijkere cassette: http://bike.shimano.com/content/sac-bik ... 00-11.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Coming soon...
Dus als je nog ff geduld hebt...
Nou ja, je bent al sinds 24 maart aan het nadenken, dus waarschijnlijk heb je meer geduld dan ik ;)

Ik zou lekker met 11-40 of 11-42 op pad gaan.
De kleine stapjes lijken ideaal, maar in het terrein schakel je je dan helemaal een slag in de rondte.
Zal misschien aan mij liggen, maar ik was met een race cassette de hele tijd aan het zoeken naar de juiste/optimale versnelling.
En bij een bocht moet je meerdere kransjes terugschakelen, wat al snel het risico oplevert dat je "verkeerd" zit.
Voor mij had de racefiets cassette teveel nadelen.
Kwam misschien ook omdat m'n andere mtb nog wel een mtb cassette had, waardoor ik er nooit goed aan kon wennen?
Anyway, de Ultegra cassette heb ik gewoon weer door een XT vervangen toen die versleten was.
Maar misschien is het we jouw ding.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Haha, ik heb er idd geen haast mee. Thuis druk met van alles en nog wat en bike daardoor niet zo vaak meer. En aangezien ik niet meer zo vaak bike, wordt ik ook minder vaak geconfronteerd met het feit dat ik voor 1 kettingblad niet gebruik en achter met het schakelen te grote stappen maak. Ik ga binnenkort wel een weekendje biken in Luxemburg, dus denk dat ik de versnellingsbak sowieso maar even intact laat ;-)
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Plaats reactie