Vaak of makkelijk wisselen van voorblad

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

asphaltdude schreef:
George schreef:Dat zou wel heel makkelijk zijn, dan kun je gewoon al rijdend van blad wisselen!
cervus schreef:En misschien heb je dan aan 9 kransjes achter, al voldoende. :wink:
Dat zou wat zijn, dan heb je gewoon voor € 45 een complete cassette! :o
Je snapt niet dat er nog mensen zijn die met een 1x setup willen rijden als je al die voordelen op een rijtje ziet :D
(oh nee wacht, de smiley moet eigenlijk weg...)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Dat 2x9 gaat nog eens een comeback maken. Kun je bergaf of met wind mee (ik fiets ook weleens in NL) ook nog lekker meetrappen :-D
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Alle gekheid op een stokje. Dit is echt wel een goed product. Een 1x aandrijving gaat niet meer weg en voor volgeveerde fietsen is het een uitkomst. Het is veel makkelijker een achtervering te ontwerpen als je geen compromis hoeft te maken bij het voorste draaipunt omdat je rekening moet houden met verschillende kettingbladen. Het verschil tussen 22-33-44 is veel groter dan de spreiding (30-36) die mensen nodig hebben met een 1x aandrijving. Als je dan ook nog eens in een paar minuten het voorblad kunt wisselen. Ardennen = 30T, NL = 36T. Simpel :)
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Ik heb een set besteld voor mijn dochter's fully en zal mijn/haar ervaringen delen.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

De One-up switch is gemonteerd op de Top Fuel van m'n dochter en ik moet zeggen, dat het super gemakkelijk werkt.

Vrijdag had ze een techniek- en klimtraining in Beringen, waar ze met een 28 tands voorblad heeft gereden.
Zaterdag heeft ze zelf even gewisseld naar een 32er om bij de wedstijd in Oldenzaal, wat meer meters te kunnen maken op het asfalt.
Net heb ik zelf in anderhalve minuut het 28 tands blad er weer op gezet, voor de Benelux cup in Beringen, komend weekend.

Voor ons is dit systeem absoluut een uitkomst.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Mooi da de aanschaf goed heeft uitgepakt. En dat het echt zo simpel werkt als dat ze lieten zien in de filmpjes.
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Zijn er nog mensen die hun ervaringen met dit systeem kunnen delen?
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Sinds 1000 km in gebruik op een RaceFace cinch crank. Werkt prima, voor NL een 34T in gebruik en een 30T voor als ik de bergen in ga. Gebruik dezelfde kettinglengte bij beide en geen verschil in schakelen ( Eagle ). Als ik naar de tanden kijk na 1000 KM denk ik dat ze iets sneller slijten dan de raceface die ik voorheen gebruikte.
Plaats reactie