George schreef:Dat zou wel heel makkelijk zijn, dan kun je gewoon al rijdend van blad wisselen!
cervus schreef:En misschien heb je dan aan 9 kransjes achter, al voldoende.
Dat zou wat zijn, dan heb je gewoon voor € 45 een complete cassette!
Je snapt niet dat er nog mensen zijn die met een 1x setup willen rijden als je al die voordelen op een rijtje ziet (oh nee wacht, de smiley moet eigenlijk weg...)
Alle gekheid op een stokje. Dit is echt wel een goed product. Een 1x aandrijving gaat niet meer weg en voor volgeveerde fietsen is het een uitkomst. Het is veel makkelijker een achtervering te ontwerpen als je geen compromis hoeft te maken bij het voorste draaipunt omdat je rekening moet houden met verschillende kettingbladen. Het verschil tussen 22-33-44 is veel groter dan de spreiding (30-36) die mensen nodig hebben met een 1x aandrijving. Als je dan ook nog eens in een paar minuten het voorblad kunt wisselen. Ardennen = 30T, NL = 36T. Simpel
De One-up switch is gemonteerd op de Top Fuel van m'n dochter en ik moet zeggen, dat het super gemakkelijk werkt.
Vrijdag had ze een techniek- en klimtraining in Beringen, waar ze met een 28 tands voorblad heeft gereden.
Zaterdag heeft ze zelf even gewisseld naar een 32er om bij de wedstijd in Oldenzaal, wat meer meters te kunnen maken op het asfalt.
Net heb ik zelf in anderhalve minuut het 28 tands blad er weer op gezet, voor de Benelux cup in Beringen, komend weekend.
Voor ons is dit systeem absoluut een uitkomst.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Sinds 1000 km in gebruik op een RaceFace cinch crank. Werkt prima, voor NL een 34T in gebruik en een 30T voor als ik de bergen in ga. Gebruik dezelfde kettinglengte bij beide en geen verschil in schakelen ( Eagle ). Als ik naar de tanden kijk na 1000 KM denk ik dat ze iets sneller slijten dan de raceface die ik voorheen gebruikte.