Welke flatpedals die superlicht zijn?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Ron_MTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 16:13
Mijn mountainbike: 2023 Mondraker F-Podium DC R

Op mijn S-Works Stumpjumper FSR gebruik ik Eggbeaters 3, maar ik merk dat (na vele merken uitgeprobeerd te hebben) dat deze mijn geen vertrouwd gevoel geven tijdens het in en uitklikken.

In klikken gaat met de ene voet makkelijker dan de andere voet. Het eruit klikken gaat wat stroever, maar is te doen. Bij technische passages heb ik toch liever flats.

Daarnaast merk ik dat ik met klikpedalen toch iets meer last begin te krijgen van mijn knieën.

Ik ben op zoek naar lichte flatpedalen op deze planeet. Ik heb op een van mijn andere fietsen al een Hope F20 set gemonteerd zitten, maar dit zijn relatief zwaargewichten. Eveneens de Specialized Bennies die zwaarder zijn dan de F20.

Ik heb Gamut Podium Pedals gezien, 298gr... niet de lichtste maar volgens mij wel goed. Hebben jullie nog andere tips? Wil een pedaal die kwalitatief sterk is, de lichtste hoeven natuurlijk niet de beste te zijn...
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

en als je titanium assen in je F20 zet ? dan komen ze op 310gr

http://www.superstarcomponents.com/en/h ... -axles.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze hebben nog meer in het assortiment bij Superstar...heb op mijn Gravelfiets de El Plastique's... zeer goedkoop, niet zo zwaar als mijn Saints...en tot nu toe houden ze zich goed. Wel de pinnetjes goed vastzetten...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Halverwege deze pagina staat een tabel met flats met gewichten erbij

http://www.vitalmtb.com/features/Vital- ... edals,1485
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wellgo MG1 met titanium as...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
CarverS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:08
Mijn mountainbike: Canyon XC6 XT + Trek Farley Saso

Well go pedalen, eur 25,00 niet kapot te krijgen. Hoeft echt niet zo duur te zijn.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

HT
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

http://www.trailtoys-shop.de/teile/peda ... osite?c=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Licht (relatief) en niet duur....
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Spank Oozy met titanium as (licht maar wel groot pedaaloppervlak)
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

https://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=2177" onclick="window.open(this.href);return false;

Syntace Number Nine. In maat M en S onder de 300 gram

Super licht en super sterk maar ook duur
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kijk ook eens naar kunststof flats.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Als je met een SWorks rijdt, mogen daar ook wel wat mooiere pedalen op dan bv Wellgo.
Magnesium Vaults:
http://www.ubyk.co.uk/dmr-vault-mg-supe ... dals/15433" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ik heb Xpedo Spry's: https://www.bike-components.de/de/Xpedo ... le-p39008/" onclick="window.open(this.href);return false; , 260g, magnesium en niet duur.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

De hierboven genoemde pedalen zijn nog lichter dan degene die ik heb maar soms hoor ik wel eens dat bij die hele dunne pedalen je soms de assen door je zool voelt omdat dat toch een lokale verdikking is.

Ik heb deze Red Cycling pedalen net binnen voor mijn op te bouwen fiets .. ben ook alles aan het wegen zie onderstaand resultaat:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Nu lees ik dat hier gesproken wordt over Wellgo pedalen.
Ken het merk niet dus even de site opgezicht en bij hun pedalen zie ik dat zij o.a. modelnummers hebben Bxxx.

Nu staat op mijn Red pedalen B184 en ja hoor, identiek aan de Wellgo B184 ... klein wereldje .. :winkie:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Voor het inzicht eens mijn flats eens gewogen. Het zijn Cordo flats. Die kreeg ik van de LBS erbij omdat ik nog niet de keuze flats/SPD kon maken. Blijken die tezamen 298 gram (niet de 285 die op de site staat). En dan zitten er ook nog een vier oranje reflectoren op bevestigd. Moet ik me nu gelukkig prijzen met lichte flats of me zorgen maken over de kwaliteit? :~
Ja, doei !
Plaats reactie