Syntace P6 carbon zadelpen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De P6 Hiflex in 31,6mm is niet echt hiflex, Syntace schrijft dat zelf op hun site.
Maar omdat deze meer flext dan menig andere 31,6 pen, mocht 'ie toch meedoen in de hiflex range.
(en ze willen natuurlijk een complete range aanbieden)
Ik heb 'm zelf ook in 31.6. Vergeleken met een Thomson voelt het misschien iets anders, maar extra comfort komt er niet aan te pas.
Een dikke achterband die je met iets minder druk rijdt doet meer voor het comfort.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

ThaSingleTrackMastah schreef:De P6 Hiflex in 31,6mm is niet echt hiflex, Syntace schrijft dat zelf op hun site.
Maar omdat deze meer flext dan menig andere 31,6 pen, mocht 'ie toch meedoen in de hiflex range.
(en ze willen natuurlijk een complete range aanbieden).
Waar lees jij dat dan op hun site? Ik vind er hier niks van terug, in het Duits ook niet.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Stond er op toen ik m kocht
Wellicht waren de techneuten te eerlijk en zijn teruggefloten door de marketing afdeling.
Ik vond het wel een pluspunt, dat ze zo eerlijk waren ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Ik vind het in elk geval een zeer goede zadelpen, zelfs in 34.9mm vond ik ze een verschil maken. De k om je zadel te monteren / verstellen is top.
Mocht ik opnieuw kopen zou ik een Newmen Components Advanced zadelpen durven proberen, opericht door Mick Gratz en Fabian Merz, twee ex-Syntace medewerkers. Je herkent meteen een parallellen tussen de producten van beide merken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ben ook zeer tevreden.
Echt veren doet ie niet, maar de trillingen komen wel anders (minder) door dan bij een alu pen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Hier een Hiflex 27,2mm in gebruik op een Kona Unit. Het comfort moet hier echt uit de zadelpen komen want m'n wielset is ook op efficientie gebouwd.
Moet zeggen dat de Hiflex zeker bijdraagt aan comfort, vooral op langere ritten waar de vermoeidheid mee gaat spelen. Daarbij komt dat Syntace gewoon heel degelijk spul is, er zit niet voor niks 10 jaar garantie op al hun producten en ze geven zelfs al hun carbon sturen vrij voor downhill gebruik.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Note: ik heb voor m'n Idworx een 27,2mm besteld, als ook 2,35 Schwalbes, die ik op lage druk zal rijden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Samen zal dat wel een hoop schelen.
Het wordt nooit een FS, maar de scherpe randjes zijn er af :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie