Welke allround band?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
anton h
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 7 januari 2016, 17:57

Hallo, ik zit met een lastige keuze... de achterband van mijn mtb is aan vervanging toe, nu zit er een goedkope kenda k849 op maat 26*1,95
Wat zou voor mij een goede, niet te dure, keus zijn? Ik fiets ongeveer evenveel verhard als onverhard en hou wel van een stevige band.. veel druk?
wie heeft een idee?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Waar fiets je? Hoe fiets je? Wat voor fiets heb je?

Gewoon een dikke noppenband werkt overal. Maar of het voor jou werkt is de vraag. Omdat je ook verhard rijdt zou je een semi-slick kunnen pakken. En dan kom je bij iets van een Schwalbe Racing Ralph uit. Maar als het slijtvaster moet zijn, dan moet je eerder aan een Smart Sam denken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
v_schultinge

Lars TB schreef:Waar fiets je? Hoe fiets je? Wat voor fiets heb je?

Gewoon een dikke noppenband werkt overal. Maar of het voor jou werkt is de vraag. Omdat je ook verhard rijdt zou je een semi-slick kunnen pakken. En dan kom je bij iets van een Schwalbe Racing Ralph uit. Maar als het slijtvaster moet zijn, dan moet je eerder aan een Smart Sam denken.
Welke nadruk heb je het liefst? Om LarsTB nog even aan te vullen.
anton h
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 7 januari 2016, 17:57

Ik heb er een paar goedkope schwalbes omgedaan, volgens mij rolt het nu lichter als voorheen.. wat kunnen een paar banden een verschil maken
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het kan waarschijnlijk nog veel beter...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Als je een paar banden neemt van pak hem beet 45+ euro zul je verstelt wat het type rubber nog kan bijdragen aan meer grip...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, maar hij vroeg universeel.
Met banden van 40 euro en meer kom je in een gebied waar je aan specifieke banden gaat denken, voor specifieke omstandigheden, omdat universeel altijd een compromis is dat juist dat beetje extra van het duurdere rubber weer teniet doet.
Ik lees dat TS nu al zeer tevreden is.
2x zoveel uitgeven gaat zijn belevenis niet 2x zo goed maken, dus in die zin denk ik niet dat hij daar erg veel mee op schiet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DuncanS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 15:50
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 (2x10)

Universeel en niet te duur. Dan moet ik gelijk denken aan de aanbieding bij Mantel:

Continental X-King 26": https://www.mantel.com/continental-x-ki ... NzdGFydDY=

Hier heb je er zelfs 2 met nog meer korting dan per stuk én anti-lek vloeistof (mocht je ooit tubeless gaan):
https://www.mantel.com/continental-x-ki ... NzdGFydDIw

Schwalbe Rocket Ron Performance 26": https://www.mantel.com/schwalbe-rocket- ... NzdGFydDI=

Zowel Continental als Schwalbe komen beiden uit het "midden" segment. Die zijn duurzamer dan de "toppers", maar bieden iets minder grip. Ik vermoed zomaar dat jij (net als ik) geen wedstrijden rijdt en MTB'd voor jouw plezier, vandaar deze banden uit de beste prijs-kwaliteit-reeks. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

En nee... ik werk niet of heb geen aandelen van Mantel, maar toevallig kortgeleden óók mijn banden gekocht. Dat waren een Schwalbe Rocket Ron Evo Snakeskin (voor) en een Continental RaceKing Performance (achter). Vandaar dat ik deze aanbiedingen nog wist.
"Soms betekent nóg sneller gaan juist dat je niet valt. Of niet natuurlijk..."
Plaats reactie