Schwalbe: nobby nic vs. Rock Razor vs. Magic Mary vs. Hans..

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Als je er van uit gaat dat ze niet harder door de bocht wíllen, dan hebben ze inderdaad voldoende grip, ja ;-)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

paulus1981 schreef: Ik denk dat er maar heel weinig mensen in Nederland mtb'en die op de vlakke nl rondjes zo hard door de bocht gaan dat een racing Ralph (wel de stevige 2.35" snakeskin) achter niet meer voldoende grip geeft icm een nobby nic voor.
De RaRa is mij te slap. Ook de snakeskin versie heb ik al gesloopt. Bij te lage druk is het een zwabberband. Bij scherp insturen/platleggen hebben ze geen grip. Bij de RaRa is de grip ook ineens weg. Dus voor mij niet geschikt.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Ik ben benieuwd,, wie rijden er nog met de Rock Razor?
Vorig jaar mijn tweede noni na half jaar dlinke snee tijdens Gulpen tt.
Buba plakker geplakt en die zit nog steeds, scheur 5 mm staat een beetje open, maar plakker houdt het nog steeds.

Deze zomer drie daagse nabij Colmar en ik wil alvast als reserve kopen. Rora of toch Noni?
De rest rijd ik in Zuid Limburg.
Laatst gewijzigd door Frenkske op ma 7 mei 2018, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hopla, flinke topic kick! (maar legitieme vraag)

RockRazor is er niet meer in alle maten (?) zag ik laatst.
De normale NoNi, RaRa en RoRo zijn te zwak voor Z Limburg (of Colmar).
SnakeSkin en DoubleDefence zijn dan wel noodzakelijk om de boel heel te houden (en dan nog, pech hebben kan altijd).
Wellicht kom je toch in aanmerking voor een lompere band.
Bij Schwalbe kom je dan uit bij HansDampf.
Die heeft dikker rubber, daardoor minder snel kapot op scherpe stenen.
Rolt ook zwaarder, vooral achter. En dat is net de plek waar je dat extra rubber het hardst nodig hebt...
Misschien een HD in de harde (snelle) compound en dan de midden noppen knippen ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gebruikt de Rock Razor niet hetzelfde karkas als de Nobby Nic? (EVO Snakeskin).
Ik rijd er al een aantal jaren naar tevredenheid mee, zelden of nooit lek mee gereden (tubeless). Een snee is toch vooral een kwestie van pech hebben, kan met de meeste banden weleens gebeuren.

Je kunt natuurlijk kiezen voor een quasi-onverwoestbare band, maar dan zul je een flink gewicht op de koop toe moeten nemen. De Rock Razor is (was?) er ook in Super Gravity uitvoering maar dat zou voor mij echt een te zware band zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het ligt ook aan de setting.
Zo’n lompe band gebruik je alleen onder zware omstandigheden.
Je gewone xc rondje doe je natuurlijk met licht en soepel rubber.

Maar mij staat bij dat de Rock Razor range was uitgedund.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik heb 2 jaar op Nobby Nic/Rock Razor gereden (beiden tubeless snakeskin 2.35"). De Nobby Nic is nog goed. Het profiel van de Rock Razor begint glad te worden.
Ik was er wel tevreden over en zou 'm wel weer willen. Maar Rose verkoopt de Rock Razor niet meer... Ik kan 'm natuurlijk elders bestellen, maar iemand anders tips voor evt gelijkwaardige opvolger?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

kermit schreef:Gebruikt de Rock Razor niet hetzelfde karkas als de Nobby Nic? (EVO Snakeskin).
Ik rijd er al een aantal jaren naar tevredenheid mee, zelden of nooit lek mee gereden (tubeless). Een snee is toch vooral een kwestie van pech hebben, kan met de meeste banden weleens gebeuren.

Je kunt natuurlijk kiezen voor een quasi-onverwoestbare band, maar dan zul je een flink gewicht op de koop toe moeten nemen. De Rock Razor is (was?) er ook in Super Gravity uitvoering maar dat zou voor mij echt een te zware band zijn.
Volgens mij is het karkas van de magic mary dezelfde als de rock razor. En ze zijn nog in verschillende maten verkrijgbaar
Bird Aeris 9 blurple
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kjiratsiekoedel schreef:Ik heb 2 jaar op Nobby Nic/Rock Razor gereden (beiden tubeless snakeskin 2.35"). De Nobby Nic is nog goed. Het profiel van de Rock Razor begint glad te worden.
Ik was er wel tevreden over en zou 'm wel weer willen. Maar Rose verkoopt de Rock Razor niet meer... Ik kan 'm natuurlijk elders bestellen, maar iemand anders tips voor evt gelijkwaardige opvolger?
Specialized Slaughter?
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

rutger079 schreef:
Kjiratsiekoedel schreef:Ik heb 2 jaar op Nobby Nic/Rock Razor gereden (beiden tubeless snakeskin 2.35"). De Nobby Nic is nog goed. Het profiel van de Rock Razor begint glad te worden.
Ik was er wel tevreden over en zou 'm wel weer willen. Maar Rose verkoopt de Rock Razor niet meer... Ik kan 'm natuurlijk elders bestellen, maar iemand anders tips voor evt gelijkwaardige opvolger?
Specialized Slaughter?
Is wel een stuk zwaarder. Maxxis minion SS is ook een optie. Beste optie is denk ik ergens anders een Rock Razor bestellen als je hier tevreden over bent.
Laatst gewijzigd door ScottSpark op zo 13 mei 2018, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Afbeelding

Denk dat de Minion SS wel wat zwaarder loopt dan de Rockrazor.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik ga in Oktober 6 dagen in Marokko mtb'en en ben van plan achter de Rock Razer te plaatsen.
Met welke voorband zou dat mooi te combineren zijn?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Magic Mary... Zijnoppen voor die niet onder doen voor die van je achterband, en compensatie voor wat je aan grip achter te kort zou kunnen komen bij het remmen in een rechte lijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Achter ook een MagicMary en dan de middennoppen knippen?
Dat verlaagt de rolweerstand, maar de zijnoppen blijven.
Het lompe karkas geeft veel zekerheid op scherpe stenen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef:Het lompe karkas geeft veel zekerheid op scherpe stenen.
Dan heb je het over het DH karkas (of de Bikepark), RockRazor zelf is ook als SuperGravity te krijgen.

Ik kan wel bevestigen dat dat een "stuk sneller rolt" dan een standaard Magic Mary, vorig jaar mee gereden aangezien er een MM rondslingerde die zich er goed voor leende...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie