Schwalbe: nobby nic vs. Rock Razor vs. Magic Mary vs. Hans..

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

NoNi tubeless easy is echt easy. Regelmatig latex aanvullen. En een Samuray sword voor het geval dat voor onderweg is erg handig voor echt grote gaten. Zelden/nooit lek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Kijk, dat was nog een vraagstuk voor me. Gisteren stond de band heel snel plat omdat latex niet dichte. Een samurai had me niet gered. De hielen lieten ook al snel los waardoor ik zonder compressor de band niet meer opgepompt had gekregen.

Ik heb biba erin gelegd en buba plakkers besteld, maar jij hebt positieve ervaring met samurai? Houdt je het gat dan dicht met een vinger of zo? ff googelen ...

Bijvullen doc blue ieder half jaar? Als ik de hielen nu zie haal ik de band er maar beter niet meer af..
Laatst gewijzigd door Frenkske op do 22 september 2016, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Frenkske schreef: Nu nop er bijna af gescheurd naast scheurtje van 4 mm.
Twee maten van me zijn na enkele ritten al van tubeless afgestapt omdat ze toen hetzelfde al over kwam.. En zullen nu denken i told you so hahaha. Ik geef het nog niet op.
:~ Want als je met binnenband rijdt kun je gewoon doorrijden als zoiets gebeurt? Rare jongens die maten van jou.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Noni tle snakeskin gehaald en gemonteerd. Staat op druk zonder biba of latex, want die laatste moet nog binnenkomen vanuit bc Aken. Wang lijkt dikker/stugger dan bij de tlr, en gelijk dicht dus dat is veelbelovend.
Ook het profiel is anders dus ik ben benieuwd.
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

ak-77 schreef:
Frenkske schreef: Nu nop er bijna af gescheurd naast scheurtje van 4 mm.
Twee maten van me zijn na enkele ritten al van tubeless afgestapt omdat ze toen hetzelfde al over kwam.. En zullen nu denken i told you so hahaha. Ik geef het nog niet op.
:~ Want als je met binnenband rijdt kun je gewoon doorrijden als zoiets gebeurt? Rare jongens die maten van jou.
Nee, maar het geeft veel rotzooi, zeker als de melk je om de oren vliegt en kleding, bike onder zit.. :-q
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

nielsvk schreef:Puur op basis van mijn eigen observatie lijken de MM en HD snakeskin hetzelfde karkas te hebben, maar de NN snakeskin ziet er anders uit (ander patroon zijwand) en voelt ook wat flubberiger aan. De NN was in mijn geval ook wat moeilijker tubeless op te pompen (valt minder strak om de velg). Lijkt mij dus niet exact hetzelfde karkas, maar nog steeds wel vergelijkbaar met HD/MM. Heb nog niet met de NN gereden, maar het zou me niet verbazen als ik daar iets meer druk in moet doen om de stabiliteit te behouden die ik nu met HD heb achter.
Inmiddels wel volop gereden met combi MM voor en NN achter, en ik kan melden dat ik compleet mis zat. In de praktijk voelt de NN iets stugger dan een HD en rijd ik 'm met minder druk.

Overigens geeft de NN op asfalt een wat irritante vibratie, niet echt een probleem want ik rijd niet zo veel op asfalt, maar toch.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Schwalbe is wel vaak de voor de handliggende keuze, maar er zijn zoveel andere keuzes.
Ik heb op mijn HT Vittoria Barzo en Peyote TNT liggen. Zeg maar de tegenhangers van de RoRo en RaRa.
Zowel de Barzo als de Peyote bevallen beter, zijn stabieler en blijven beter tubeless dan de genoemde Schwalbe banden.

Op mijn enduro fully heb ik nu nog Peyotes liggen (fiets wordt veelal XC gebruikt), maar voor die fiets minder geschikt. Daar heb ik nu net voor de voorkant een MM 2.35 voor binnen gekregen. Achterop komt een NN 2.25.
Wil meer tractie en grip in de bochten.ben benieuwd.
“Old, not obsolete”
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb uiteindelijk mijn vakantie met 2 maal magic Mary gereden, veel grip en vertrouwen, dus dat doel bereikt :) rolweerstand is wel een dingetje, fiets ook gebruikt voor wat site seeing en van paden met fijne losse gravel word je echt niet blij...
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

paulus1981 schreef:Ik heb uiteindelijk mijn vakantie met 2 maal magic Mary gereden, veel grip en vertrouwen, dus dat doel bereikt :) rolweerstand is wel een dingetje, fiets ook gebruikt voor wat site seeing en van paden met fijne losse gravel word je echt niet blij...
+ dat je frame wordt gestraald door het opspattende grind van de voorband.
Dat is wat ik merkte nadat ik gisteren ff een testrondje door de buurt deed. Morgen het beest maar eens uitlaten en kijken of het bevalt. ;)

Het gewicht van de band was aardig accuraat met de opgegeven waardes.
Opgegeven gewicht is; 835g werkelijk 852g.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Marco79 schreef:+ dat je frame wordt gestraald door het opspattende grind van de voorband.
Daarvoor bestaat er 3M 8671 en dergelijke...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

cheeta schreef:
Marco79 schreef:+ dat je frame wordt gestraald door het opspattende grind van de voorband.
Daarvoor bestaat er 3M 8671 en dergelijke...
Zoiets zit er al op, maar nog steeds plus dat je gezicht ook durect een behandeling krijgt.
Overigens vandaag gereden met de MaMa 2.35 voor en de NoNi 2.25; ik ben er niet hee tevreden over.... de voorkant bijt zich aardig vast, maar de achterkant lijkt wel een eigen willetje te hebben. De smallere en met minder profiel uitgerustte Vittoria Peyote's waren veel stabieler en daardoor voospelbaarder. De MaMa lijkt op zich fijn maar wel met een flinke gewichtspenalty en rolweerstand. Met dat profiel en de 2.35 aan breedte maakt het de fiets wel een hele dikke bike. Anyway; in mulle condities is dit dus geen gelukkige combi. Zeker de NoNi achterop voelt als een anker qua rolweerstand. Ik wil nog proberen om de band tegen de rotatie in te monteren. Hij staat nu op standje grip.

Mocht dit niet de oplossing zijn, welke is dan aan te raden? Hans Dampf, Rock Razor etc.?
Laatst gewijzigd door Marco79 op wo 28 september 2016, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hans dampf heeft meer ipv minder rolweerstand dan een nobby nic. Rock Razor kun je monteren die heeft minder rolweerstand, ik heb er nog eentje liggen die ik niet gebruik, dus als je interesse hebt, laat maar weten.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

paulus1981 schreef:Hans dampf heeft meer ipv minder rolweerstand dan een nobby nic. Rock Razor kun je monteren die heeft minder rolweerstand, ik heb er nog eentje liggen die ik niet gebruik, dus als je interesse hebt, laat maar weten.
Paulus is dat 27,5" ?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Marco die vraag heb ik ook. Heb de noni 2,35 voor en achter gemonteerd. Achter voelt ie toch zwaar qua rolweerdtand. Rock Razor of rara double defence? Tja..

Heeft draaien van rolrichting je iets opgeleverd?
Paul us is dat 29? :winkie:
... Je zult er maar wonen! ...
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Frenkske schreef:Marco die vraag heb ik ook. Heb de noni 2,35 voor en achter gemonteerd. Achter voelt ie toch zwaar qua rolweerdtand. Rock Razor of rara double defence? Tja..

Heeft draaien van rolrichting je iets opgeleverd?
Paul us is dat 29? :winkie:
Daar ga ik zondag achterkomen. @Paulus; dank voor je aanbod ;).
Ik ga het eerst nog met de omgekeerde nobby proberen. Daarbij als het slecht weer wordt gaat de fully op "winterstalling". Dan pak ik de ht weer.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie