Schwalbe: nobby nic vs. Rock Razor vs. Magic Mary vs. Hans..

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Bedankt mannen voorhet aanvullen van deze topickick :lol:

HD/MM zijn voor mij als xc recreant die graag trails op zoekt te zwaar.
Ik zocht iets met minder weerstand en kwam dan bij roro of rora uit. Nu dus 2.35 en de roro is niet verkrijgbaar in die maar. De roro is ook kwetsbaarder dan noni.

Als ik natte omstandigheden en de Limburgse löss meetel zal ik toch bij de noni blijven als allround band. Ik rij hele jaar met dezelfde band, anders teveel gepruts met die latex..
Iddd wel met snakeskin. Double defence lijkt me te zwaar. Ik rij graag nog een kommetje soms, dwz op snelheid..

Een dropje hier en daar oefen ik graag, maar ben bij lange na geen enduro rijder.. al met al is de noni meest toepasbaar, ook al is de rora ook speels met uitbreken, in de winter zal ie zijn beperkingen hebben.
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Arjan1 schreef:Ik ga in Oktober 6 dagen in Marokko mtb'en en ben van plan achter de Rock Razer te plaatsen.
Met welke voorband zou dat mooi te combineren zijn?
Zat zelf eigenlijk aan een RR ADDIX Speedgrip te denken
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Rocket Ron??, Dat zou ik niet aandurven daar. Zijwangen zijn van papier, beter iets stevigers, fat albert front ofzo
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik rij vaak Hans Dampf voor, RockRazer of NoNi achter (29x2.35 Snake Skin Tubeless) op mijn Canyon Spectral en vindt de rolweerstand allersinds acceptabel. De RockRazer gebruik ik alleen in kurkdroge omstandigheden, de NoNi kies ik in wisselende tot natte omstandigheden. Alleen als je op KOM/PR jacht in NL gaat zijn andere sneller, maar voor tochten in het buitenland maken die paar sec niets uit en je heb veel meer lol in de afdaling op banden met goede grip t.o.v. het gevoeld dat je op glad ijs aan het afdalen bent. En die paar sec maak je in de afdaling gelijk weer goed. Hiernaast bespaar je een hoop tijd en gezeur met banden plakken.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ondertussen de Spectral verkocht maar de Magic Mary en Rock Razor eraf gehaald.
Die zitten nu op mijn 2018 Dartmoor Hornet (LTHT met 140mm vork). Het blijft voor mij een supercombi.
De Hornet is vooralsnog alleen in NL gebruikt, wel zoek ik op de routes die ik rij nog weleens de alternatieve lijntjes op. Waarbij aardige drops, wortelpartijen en traptreden regelmatig voorkomen en de snelheden op de afdalingen steeds hoger wordt. Of het komt door het psychologische aspect van een nieuwe fiets, of ik ben zoveel beter geworden (ahum) maar ik heb heel wat PR-tjes verbeterd.

Sterker nog, dit jaar heb ik de AGR (ja op asfalt, wel de 65km) op de Hornet gedaan in volle oorlogsuitvoering. Dus met flats, Magic Mary en Rock Razor (beide op 2.5 bar) en Specialized Command post. Ging prima. Met een gemiddelde van +20 km/h had ik niet het idee dat ik mocht klagen. En bij 1 van de afdalingen mijn topsnelheid ook hoger gezet (nu 79 km/h) dus ook dat gaat prima.

Tuurlijk is zeker de Magic Mary best wel een lomp kadaver qua gewicht. Maar als je je instelt dat het scherper stellen van PR-tjes en het najagen van KOM-metjes niet je doel is, maar wel veel lol en bakken grip en daardoor vertrouwen, dan kan ik deze combi echt wel aanraden. Wel merk ik dat per soort ondergrond de druk in de banden wel een redelijk belangrijk ding is. Een te lage druk i.c.m. een mulle ondergrond wil de Magic Mary zich nog weleens ingraven. Dat geeft soms wel wat spannende situaties bij het insturen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

:-q Soft voor, Speedgrip achter
Plaats reactie