Dt swiss xr 361 23mm of ryde trace 25mm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Hoe zit dat eigenlijk met die XR 361 velgen van DT Swiss? Hier en daar te verkrijgen maar op de site van DT Swiss is er niets over te vinden. Die velgen hadden wel leuke specs nochtans.
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

jaspertaurine schreef:Meneertje Dvdsteen;

Met 53:56 op een rondje LDD met een schuivertje ben je inderdaad een" redelijk snelle recreant"..
Haha ja Jasper... blijft altijd lastig om dat van jezelf te zeggen :-D

Rij inmiddels al 2 maandjes op de xr 361 in combinatie met dt swiss 240 straightpull naven. Gespaakt door wheeltec. Echt een super set! Stijf en licht. De 23 mm draagt ook bij aan extra grip. Ook in de alpen aardig wat tochtjes gemaakt met groot plezier! Zelfs bij lange afdalingen met flinke rem acties gaven de wieken geen krimp! Ik rij met 28 spaken voor en achter. :-q
Red een boom. Eet een bever!
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Afbeelding
Red een boom. Eet een bever!
v_schultinge

Gary Visser schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die XR 361 velgen van DT Swiss? Hier en daar te verkrijgen maar op de site van DT Swiss is er niets over te vinden. Die velgen hadden wel leuke specs nochtans.
Staan gewoon op de DT Swiss website hoor https://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/XR-361" onclick="window.open(this.href);return false;

De velgen zijn hetzelfde als in de DT Swiss XR1501 systeem wielset. Maarja, daarna komt de het handwerk eraan te pas en weet ik zeker dat dit een betere wielset is dan de standaard set.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

v_schultinge schreef:
Gary Visser schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die XR 361 velgen van DT Swiss? Hier en daar te verkrijgen maar op de site van DT Swiss is er niets over te vinden. Die velgen hadden wel leuke specs nochtans.
Staan gewoon op de DT Swiss website hoor https://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/XR-361" onclick="window.open(this.href);return false;

De velgen zijn hetzelfde als in de DT Swiss XR1501 systeem wielset. Maarja, daarna komt de het handwerk eraan te pas en weet ik zeker dat dit een betere wielset is dan de standaard set.
Yep nu dus wel, staat ook new bij terwijl ze toch al wel een paar maanden te krijgen zijn ondertussen. In ieder geval, ziet er een leuk velgje uit.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dvdsteen schreef:
jaspertaurine schreef:Meneertje Dvdsteen;

Met 53:56 op een rondje LDD met een schuivertje ben je inderdaad een" redelijk snelle recreant"..
Haha ja Jasper... blijft altijd lastig om dat van jezelf te zeggen :-D

Rij inmiddels al 2 maandjes op de xr 361 in combinatie met dt swiss 240 straightpull naven. Gespaakt door wheeltec. Echt een super set! Stijf en licht. De 23 mm draagt ook bij aan extra grip. Ook in de alpen aardig wat tochtjes gemaakt met groot plezier! Zelfs bij lange afdalingen met flinke rem acties gaven de wieken geen krimp! Ik rij met 28 spaken voor en achter. :-q
Weet je toevallig ook het gewicht van je wielset?
Maakt dat 28 of 32 spaken nog iets uit?
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Rayb81 schreef: Weet je toevallig ook het gewicht van je wielset?
Maakt dat 28 of 32 spaken nog iets uit?
Ik verwacht dat de wielset rond de 1480 gram weegt. Ik heb eerder deze week een wielset besteld (bij BikeWheels) met dezelfde velgen (DT Swiss XR 361), maar met de DT Swiss 350 naven (zijn iets zwaarder dan de 240's). Die komen op ongeveer 1550 gram uit. Een paar spaken meer per wiel, zal niet veel doen in gewicht. Wellicht wel met sterkte/stijfheid van het wiel? Ik krijg de set in elk geval met 32 spaken...

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe set gaat rijden :roll: Moet helaas nog een paar weken wachten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb destijds voor de Cresten gekozen ipv de XR361, Ernie van Bikeboosting vond de Cresten beter, wie ben ik om daar aan te twijfelen.
Cresten met 28 spaken revo +revo light kwam uit op 1467gram ongeveer met DT 350's centerlock.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Nou, gisteravond de eerste rit gemaakt op mijn nieuwe wielset (DT Swiss XR361 velg met DT Swiss 350 naven). De wielset is handgespaakt door BikeWheels. Wat een verademing t.o.v. de 'oude' wielset... :roll: De wielset is super stijf en geeft geen krimp. Het lijkt alsof ik over rails rijd, zo strak. Dat geeft enorm veel vertrouwen en ik weet zeker dat de grenzen weer verder gelegd kunnen worden. De grens heb ik nog maar even niet opgezocht om eerst wat te wennen aan de wielen. Maar ze gaan als een malle en rollen geweldig. Ook op stukken met stevige remgaten (en die kom je nog wel eens tegen op de Utrechtse Heuvelrug), heb ik het idee veel meer controle te houden.

Kortom; na een relatief kort ritje en nog niet de grens opgezocht, meer dan tevreden!
Afbeelding
Plaats reactie