Anti lek banden

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

2 weken geleden had ik lek gereden met de Cannondale. Erg vervelend was dat. Ik wil me anti lek banden erop gaan leggen. Schwalbe Marathon plus 700x28c en binnenbanden met latex erin.

Maar er zijn ook kevlar anti lek strips te koop. Werken die goed en zo ja hoeveel van die strips kan ik in elke band leggen ? Lijkt mij het handigst om ze met secondenlijm vast te lijmen op de binnenkant van de buitenband. En dan 2 of 3 strips. Gaat dat werken ?


Ja ik heb echt een hekel aan lek rijden haha :lol:
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Al aan latex gedacht? Wordt meestal gecombineerd met tubeless rijden, maar kan ook in binnenbanden gebruikt worden (mits de ventielkern eruit kan).

Anti-lek voorzieningen maken ook dat een band zwaarder rolt.
Wil je er toch aan zou ik eerder voor een band met extra bescherming kiezen dan voor losse strips.

Enne, niks geeft 100% bescherming. Maar die ene keer per jaar even een binnenbandje wisselen als je lek hebt is toch niet zo'n ramp.....?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik ga voor de beste anti lek band die er is , de Schwalbe Marathon Plus icm latex vloeistof in de binnenbanden. Maar Ik vraag me af of ik als extra bescherming ook nog eens een of meerdere anti lek strips in de buitenband kan lijmen.


Ik heb echt een hekel aan banden plakken/binnenband verwisselen. Ik loop nog liever 3km naar huis en breng de fiets naar de fietsenmaker.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Pur in je buitenbanden ? ;)

Ben je er echt zeker van dat je zoveel gewicht wil toevoegen aan je wielen ? Ik weet niet hoe vaak jij lek rijdt. Maar hier op de Nederlandse routes is dat niet zo heel vaak hoor.
''Only dead fish go with the flow''
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

Dennis1987 schreef: Ik loop nog liever 3km naar huis en breng de fiets naar de fietsenmaker.
Je weet toch wel dat je je wielen er uit kunt halen waarna je met bandenlichters je banden best heel makkelijk van je velgen afhaalt? Dat het niet je meest favoriete bezigheid is kan ik me voorstellen maar om hem daarvoor naar de fietsenmaker te brengen gaat wel ver..
En 3 km lopen met een platte band is ook bijzonder slecht voor je velg..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je graag naar huis loopt en de fiets bij de fietsenmaker brengt, dan is lekrijden toch geen probleem ?
Bovendien is 700x28 geen mtb band, dus waar hebben we het hier over ?
Vloeibare latex zal niet werken bij de druk die je nodig hebt met 28mm bandjes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Effetto Mariposa Espresso, wordt (o.a.) door triatleten gebruikt om snel weer door te kunnen.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dennis1987 schreef:

Ik heb echt een hekel aan banden plakken/binnenband verwisselen. Ik loop nog liever 3km naar huis en breng de fiets naar de fietsenmaker.
En dan noem jij jezelf mountainbiker? Binnenbandje verwisselen is toch wel het minste wat een biker zelf hoort te doen.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Dennis74 schreef:Pur in je buitenbanden ? ;)
Pur in de banden zal nauwelijks drogen omdat er geen buitenlucht bij komt.
Mocht je het toch voor elkaar krijgen PUR in je banden te krijgen, dan zal dat PUR binnen een paar omwentelingen verkruimelen.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

ThaSingleTrackMastah schreef:Als je graag naar huis loopt en de fiets bij de fietsenmaker brengt, dan is lekrijden toch geen probleem ?
Bovendien is 700x28 geen mtb band, dus waar hebben we het hier over ?
Vloeibare latex zal niet werken bij de druk die je nodig hebt met 28mm bandjes.
Bepaalde merken hebben die zooi ook voor racefietsen.. Dus lijkt me dat dat wel werkt
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Kleine update

De Schwalbe Marathon Plus banden liggen al een tijdje op m'n fiets en ik heb er al zo'n 1000km mee gefietst zonder lekke banden. Echter heb ik er nog geen latex in. Maar nu kwam ik dit filmpje tegen op yt.
https://youtu.be/ALVtgcY1YeM" onclick="window.open(this.href);return false; ( Doorspoelen naar 8 minuten)

Hier ben ik aardig van onder de indruk. Bij m'n binnenbanden kan het ventiel eruit , daar zou ik dan latex in kunnen doen. Werkt die latex in een binnenband net zo effectief als latex in die tubeless banden in het filmpje ?

Het stond de laatste tijd op een laag pitje omdat ik m'n fietsen niet zoveel meer gebruik de laatste tijd maar ik wil binnenkort toch latex in m'n binnenbanden in combinatie met meerdere lagen kevlar inlegstrips die ik met secondelijm vastlijm in de buitenband.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik weet niet waar je van plan bent om te gaan rijden, maar tenzij het een spijkerbed betreft, lijkt het mij behoorlijk overkill.
Ik denk dat het je meer nadelen brengt dan voordelen.

Ik verwacht eerder dat je je band zult moeten wisselen vanwege slijtage dan dat je lekrijdt.
Als het dan zover is, zul je met je beoogde setup veel meer ellende hebben dan die ene keer dat je een binnenbandje moet wisselen omdat je lek rijdt. Als je al lek rijdt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beetje paranoia ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Binnenband vullen met gemalen autoband, spul jat je van een lokaal voetbalveldje, even fijn versnijden en via ventiel volproppen.
Als je dan lek rijdt, blijft er nog een zacht bedje van rubber over om door te rijden..... :-q

Ps... voor off road gebruik is trekkerband zeer geschikt.

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Plaats reactie