Fox voorvork ruilen voor Rockshox Reba??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Fox 32 Float 29 100 Fit RLC voorvork in mijn fiets zitten. Nu zit ik er wel eens aan te denken om deze bijvoorbeeld te vervangen voor een Rockshox Reba RL Solo Air OneLoc Remote. Dit zou puur voor de looks zijn. Ik en de rest van mijn fiets vinden het geheel zwarte mooi :winkie:

Zou dit een grote achteruitgang zijn qua veereigenschappen, of gaat dit redelijk gelijk met elkaar op?

Alvast bedankt voor de reacties.
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Technisch is de FOX de betere vork, meer controle. Maar dan moet je al tegen de limiet aan zitten wil dat verschil duidelijk worden en met 100 mm veerweg is dat bijna meer de beperking dan de technische eigenschappen. Wat comfort betreft is de Reba wel een erg lekkere vork!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is ook wel gewichtsafhankelijk, denk ik? Een Reba is iirc slapper dan een F32, dan ga je er boven de 80kg niet op vooruit.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een witte Fox is heel makkelijk zwart te maken met een spuitbus.
Het is maar een idee...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

ThaSingleTrackMastah schreef:Een witte Fox is heel makkelijk zwart te maken met een spuitbus.
Het is maar een idee...
Haha daar heb je een punt. De vork is echter al zwart. Het zijn voornamelijk de zwarte binnenpoten die me bij een RS vork aanspreken. ( Ik weet het, over luxeproblemen gesproken :oops: )
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De meesten hebben slechtere reden om up te graden!


(ik vind mijn 30.9 mm zadelpen te veel flexen, dus ik moet nu een nieuwe fiets met 31.6 mm zadelpen! :roll: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De 100 RLC is de betere vork. Dus als bij jou 'vorm boven functie' gaat doe je een stapje terug en kies je een Reba, maar zelf hield ik lekker die Fox. Doe mij maar 'functie'.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ik zou me eerder druk maken over glimmende en mat zwarte delen.....
Afbeelding

Die Fox is verreweg de beste. Zelfs beter dan de latere ctd vorken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het maakt al niet meer uit, de fox staat al te koop.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Waarom zou de Fox overigens de betere vork zijn, heeft dit ook niet te maken met de serie? De nieuwe foxen zijn volgens mij stukken betere dan de oudere van 4/5/6 jaar oud.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Dizer schreef:Waarom zou de Fox overigens de betere vork zijn, heeft dit ook niet te maken met de serie? De nieuwe foxen zijn volgens mij stukken betere dan de oudere van 4/5/6 jaar oud.
Maar daarvoor waren ze beter. Geen Kasima en volledig in te stellen. Nu moet je het met een gemiddelde doen. Drie standen. Ctd......

Een Fit RLC is voor mij nog steeds de beste die ze gemaakt hebben. Met uitzondering van de 36. Maar dat is een andere klasse
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Deze zou dan ook wel staan. Fox Performance serie.
Heb geen idee hoe de step cast vorken het doen. Wel gelezen dat ze met remmen nogal meebewegen.

Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Of een mooie DT Swiss ODL.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Rayb81 schreef:Of een mooie DT Swiss ODL.
+1 :-q
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Zonder gelijk alle andere opties de grond in te boren, als er al een andere vork in komt wordt het een Reba. Had al eens eerder aan een compleet zwarte vork gedacht ivm de looks, maar nooit uitgevoerd omdat ik simpelweg erg tevreden ben over de huidige vork.

Nu is het zo dat mijn buurman over ca. twee weken een nieuwe fiets krijgt met een volledig zwarte Raba erin, maar hij gaat deze direct vervangen door een starre vork. Vandaar dat het idee weer kwam opborrelen. Ik heb de vork idd te koop aangeboden om te kijken of er überhaupt animo voor is. Zo niet dan blijft de Fox lekker zitten!
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Plaats reactie