winterschoenen voor flats!

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is idd het nadeel van serieus profiel op flat's, ook jarenlang met lage wandelschoenen gereden en precies dat was het minpunt eraan!

Ik heb zaterdag met mijn gewone FT Freerider Vxi gereden, die zijn deels van stof. Ondanks de temperatuur rond het vriespunt (-2 toen ik in de auto naar de route stapte) geen koude voeten gehad. Sokken waren half-merino's van On One, ooit drie paar voor een tientje gekocht :)
Dit zijn dezelfde schoenen die ik in de zomer gebruik. Uiteraard totaal niet waterdicht, dus als ik nattigheid verwacht doe ik toch een paar (goretex) wandelschoenen aan in de winter.

Ik ben gewoon niet zo gevoelig voor koude voeten. Voor koude handen echter des te meer, het eerste kwartier zaterdag echt last van gehad, daarna warmen mijn handen op en dan wissel ik de dikke handschoenen voor dunne (met lange vingers). Als ik met winterhandschoenen vertrek heb ik daarom ook altijd een paar dunnere in de rugzak mee.
En wat een verschil in gevoel met je fiets een paar handschoenen kunnen uitmaken!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie