Magura MTS 2015

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Niet echt een vraag, maar meer ter info. Kon nergens op internet te vinden hoe dit zat, dus bij deze:

De Magura MTS remmen zie je op de meeste Specialized fietsen terug. In dit topic werd al eens gehint dat het de MT4 remmen zijn. Alleen sinds zomer 2014 is de MT lijn vernieuw naar MT Next. Vroeg me af hoe dan voor de MTS rem zat. Gezien de oude MT lijn niet altijd goed bekend stond en Specialized nergens MTS Next vermeld.

Bij Magura gevraagd, antwoord: De MTS remmen op de 2015 fietsen zijn de MT Next remmen. De MTS Next zit tussen de MT2 Next en MT4 Next in. De hoofdcylinderis van de MT4 en de remgreep is van de MT2. De remleiding is Magura2.2 0°. De remkracht is gelijk aan de MT4.

Als je twijfelt of het inderdaad een MT Next rem is kan je herkennen aan dat er geen vaste verbinding meer is tussen de remgreep en hoofdcylinder.

Verschil in remkracht met oude MT lijn staat hier een plaatje van: http://reviews.mtbr.com/first-ride-magu ... next_power" onclick="window.open(this.href);return false;

In MTBPlus remmen test van september 2014 kwam de MT8 Next eruit als een rem met remkracht op allmountain en bijna trail niveau. MT4 Next remkracht volgens plaatje wat minder. Nog niet getest, maar hoop dat voor XC/Marathon/Toer gebruik voldoende is :-)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bedankt voor de info.
Ben zelf wel tevreden met deze remmen, alleen de remgreep vind ik niet zo, veel te groot en niet lekker met 1 vinger te bedienen.
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Na 3 jaar gebruik durf ik ondertussen ook wel te zeggen dat ik er tevreden mee ben :-)

Genoeg remkracht, ook op lange afdalingen in de Alpen schiet hij niet te kort. Moet wel zeggen dat ik zelf niet zo zwaar ben < 70kg en het ook nog om een lichte full suspension gaat waar ze op zitten.

Ondanks dat de standaard remgreep voor 2 vingers bedoeld is rij ik hem altijd met 1 vinger. Heb de remmen wat meer naar binnen op het stuur gezet, dan gaat het goed. Mocht dat niet voor je werken dan is er trouwens tegenwoordig een speciale 1-vinger remhendel te koop. Kan je zelf omwisselen.

Beide remmen na 2.5 jaar wel een keer moeten ontluchten, wat voelden wat sponzig.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Deze remmen zaten destijds ook op mijn Specialized Stumpjumper welke ik nieuw kocht in 2015. Ik heb ze er na een half jaar afgehaald. Ik kon er geen enkel vertrouwen in vinden. Zeker niet bij het afdalen. Ik heb ze vervangen door een set XT remmen. Wat een verschil.
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie