knie- en elleboogprotectors voor all day use

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Heb zelf nu een tijdje de 7iDP Transition Knee Pads en die bevallen uitstekend. Kan je prima de hele dag mee fietsen.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Heb al een tijdje de IXS Hack EVO kneepads en elleboogbeschermers. In de grootste maat (XL), maar ze voelen nog steeds een beetje te krap. Misschien komt het door mn gespierde kuiten en bovenarmen *ahum*, maar het zit dus niet heel erg comfi. Ik kan ze wel prima een dag dragen, maar ben dan blij als ze uitgaan. Ik ben 198cm en 100kg. Dus wel lang/groot. Verder ben ik al een keertje onderuit geschoven en werkte de elleboogbeschermer goed. Was een flink rots waar ik op viel, maar ik merkte er weinig van. Aan het einde vd dag deed ik hem uit en toen zat er wel wat bloed onder. Dus was maar goed dat ik die beschermer om had :)
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Sjoerd001 schreef:Heb al een tijdje de IXS Hack EVO kneepads en elleboogbeschermers. In de grootste maat (XL), maar ze voelen nog steeds een beetje te krap. Misschien komt het door mn gespierde kuiten en bovenarmen *ahum*, maar het zit dus niet heel erg comfi. Ik kan ze wel prima een dag dragen, maar ben dan blij als ze uitgaan. Ik ben 198cm en 100kg. Dus wel lang/groot. Verder ben ik al een keertje onderuit geschoven en werkte de elleboogbeschermer goed. Was een flink rots waar ik op viel, maar ik merkte er weinig van. Aan het einde vd dag deed ik hem uit en toen zat er wel wat bloed onder. Dus was maar goed dat ik die beschermer om had :)
Die IXS Hack, worden die ook hard bij impact?
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Annanraen schreef:Er is blijkbaar ook tegenwoordig de IXS flow zip, die kan je makkelijk aan en uit doen. Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb ze overwogen, maar heb toch besloten de versies zonder rits te kopen. Je moet toch redelijk wat stretchen in het elastiek om de beschermers aan te krijgen en ben bang dat de rits daardoor geen lang leven heeft. Ook ben ik bang dat je beenhaar tussen die rits gaat zitten bij het dichtritsen.
De normale versie van IXS Flow evo+ komen binnenkort binnen, dan kan ik ook wat zeggen over draagcomfort etc.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

bob. schreef:
Annanraen schreef:Er is blijkbaar ook tegenwoordig de IXS flow zip, die kan je makkelijk aan en uit doen. Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb ze overwogen, maar heb toch besloten de versies zonder rits te kopen. Je moet toch redelijk wat stretchen in het elastiek om de beschermers aan te krijgen en ben bang dat de rits daardoor geen lang leven heeft. Ook ben ik bang dat je beenhaar tussen die rits gaat zitten bij het dichtritsen.
De normale versie van IXS Flow evo+ komen binnenkort binnen, dan kan ik ook wat zeggen over draagcomfort etc.
Op het eerste gezicht leek het mij ook wel een goede toevoeging zo'n rits maar na het lezen van jouw post ben ik van gedachten veranderd. Volledig met je eens. :-D Vooral dat haar ertussen. :o
Annanraen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 12 oktober 2017, 09:21

Ik paste onlangs de L versie van de IXS flow, maar ik vond die nogal nijpen in de dijbenen..Is dat normaal?
Er zat sowieso al schade aan, dus maar terug gestuurd.

Ik ben nogal slank gebouwd, maar ga toch eens de XL proberen...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heb net de eerste set Knie en Elleboogbeschermers in 31jaar MTB'en gekocht :o ..... FOX Launch Enduro, eigenlijk een soort kniewarmer met een beetje padding, schijnen goed "fietsbaar" te zijn. We gaan het meemaken in Livigno over 21/2 week, review volgt later ...

O ja, maat XL bij 198cm en 103kg past goed.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb sinds kort een setje RF Indy knee pads. Ik vond het altijd erg ongeloofwaardig als ik de zoveelste review met het zinnetjezinnetje "na 10 minuten was ik vergeten dat ik met pads reed" las. Maar dat kan dus echt, ik begrijp nu wat er bedoelt wordt.
Ik heb ze tot nu toe gebruikt op een paar ritjes van ongeveer 2 uur en heb nergens last van gehad. Het trapt niet ongemakkelijk oid, ze zijn ook geen moment afgezakt.
Dus wat mij betreft wel geschikt voor all day use.

Ik ben er nog niet mee op mijn knieën gecrasht dus wat ze in zo'n situatie te bieden hebben kan ik nog niet zeggen.
Ze hebben me al wel geholpen bij een flinke tik tegen mijn top tube en dat is juist een puntje waarop deze pads niet zo sterk zouden zijn.
Veel andere pads hebben extra bescherming aan de zijkant, juist voor dit soort tikken tegen de top tube. Dat hebben de Indy's niet, maar ze beschermen dus toch wel enigszins op dit gebied.

Verder schijnt het dat de naden nogal snel stuk gaan als je ze in de wasmachine gooit, dus in plaats daarvan spoel ik ze uit onder de douche.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

De RF Indy knie- en elleboogbeschermers zijn inderdaad comfortabel, het nadeel is wel dat de bescherming echt minimaal is. Je moet echt precies op het beschermende stukje vallen (dan doen ze het goed), zit je er net naast dan zit er alleen een dun stofje dat geen enkele bescherming biedt en waar in zo'n geval ook snel gaten in vallen. Daarnaast verschuiven met name de elleboogbeschermers vrij makkelijk bij een val.

Qua kniebeschermers draag ik liever de RF Ambush, die hebben flink meer bescherming, ook aan de zijkant. Daar ben ik al erg vaak op gevallen, en beschermt altijd erg goed. En ze blijven er ook vrijwel als nieuw uitzien. Bij lange klimmen schuif ik ze gewoon naar beneden op m'n enkels.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

+2 voor de Ambush.
(want ik ben zeer tevreden over de knie- én de elleboogbeschermers)

-Ze zijn dikker en steviger (zowel de pads als de rest van het textiel) dan de Indy, bieden dus meer bescherming.
-Door het klittenband en de elastieken blijven ze beter op hun plek dan de Indy, ook bij een val.
-En toch nog comfortabel genoeg om de hele dag mee rond te rijden (maar door klittenband sluiting kan je ze makkelijk aan/uit trekken zonder je schoenen uit te doen).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

-1 voor de Ambush. Ik had er hele goede verhalen over gehoord maar bij mij zaten ze gewoon niet lekker.
Uiteindelijk is het een setje Flow Evo+ geworden. Wat minder zwaar maar stukken comfortabeler en toch ook een goede mate van bescherming.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Een comfortabele pad die je aantrekt is nog altijd effectiever dan de pad met meer bescherming die je niet aantrekt.
Ik gebruik deze pads nu ook op parcoursen waar veruit de meeste mensen alleen in hun ondergoed rijden.
Ik dacht ze op zulke parcoursen ook nooit nodig te hebben tot ik afgelopen zomer steeds meer crashes zag gebeuren op de meest lullige plekken, ook op de klimmen!
De een kwam er goed vanaf, maar een ander had zijn knieschijf blootgelegd. Dat was overigens bepaald geen pannenkoek en he terrein waar hij viel was vlak en zachte bosgrond. Go figure.

Voor het ruigere werk in BC oid kan ik me heel goed voorstellen dat je iets meer bescherming zoekt.

Ik had eigenlijk de Leat Airflex pro op het oog, die heeft wat meer bescherming aan de zijkanten. Alleen kon ik die niet meer in mijn maat vinden, de indy's waren tweede keus, maar ben er toch erg blij mee.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ik rijdt sinds anderhalf jaar met de ION K-Pact kniebeschermers, deze bevallen qua pasvorm heel goed. Het zijn geen lichtgewicht beschermers en ook niet de meest ademende, wel houd ik ze de hele dag aan, dus ook tijdens klimmen met +25gr.. houd gewoon niet van al dat gesnoer, het is misschien iets zweteriger maar dat doet je aars in die zeem ook..
Nadat ik onderuit ben gegaan (zonder beschermers natuurlijk..) en daardoor te lang uit de running lag, is mijn blessure-angst wat toegenomen :-{ om die reden ook maar weer elleboogprotectors gekocht en dat geefttoch een veiliger gevoel. Dit zijn de POC Joint Elbow 2.0 geworden. Ook erg fijne beschermers, met voor mij een goede pasvorm als je ze tenmiste niet in je haast verkeerd omdoet :tong het enige minpuntje is dat de gespen niet van elastisch materiaal zijn, maar omdat ze niet ver aangenoerd hoeven worden is dit voor mij geen probleem..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Flow&Co schreef: vr 5 oktober 2018, 09:20 Een comfortabele pad die je aantrekt is nog altijd effectiever dan de pad met meer bescherming die je niet aantrekt.
Een waarheid als een huis :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

nielsvk schreef: vr 5 oktober 2018, 17:37
Flow&Co schreef: vr 5 oktober 2018, 09:20 Een comfortabele pad die je aantrekt is nog altijd effectiever dan de pad met meer bescherming die je niet aantrekt.
Een waarheid als een huis :-q
Amen!
Plaats reactie