knie- en elleboogprotectors voor all day use

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Was al ter sprake gekomen in PatrickV's topic over protectie, maar toch maar even een specifiek topic over aanmaken: kniebeschermers om ook mee te trappen.

Welke komen in aanmerking bij het volgende wensenlijstje?
1- zo comfortabel dat er goed mee te trappen is in heuvelachtig terrein zoals Ardennen e.d. De klims zijn daar te kort en talrijk om telkens de protectie uit en aan te doen.
Comfort als in pasvorm, maar ook zweterigheid e.d.

2- voor langere klims in bijvoorbeeld de Alpen is het handig als je ze aan en uit kunt trekken zonder je schoenen uit te hoeven doen. Protectors zoals die van Troy Lee en Leatt lijken wel aan criterium 1 te voldoen maar niet aan deze eis.

3- lichtgewicht, je moet ze wel de hele dag aanhebben of in je rugzak meeslepen...

4- zinvolle bescherming, protectors die verschuiven of op andere wijze amper wat doen kun je natuurlijk net zo goed thuis laten.

5- beetje decente styling, zwart/donkergrijs met niet te opvallende bedrukking heeft de voorkeur.

Voor een setje echt perfecte beschermers wil ik best wat meer betalen, de prijs is niet onbelangrijk maar zeker niet leading.
Beperkt bovenstaand lijstje de keus tot kniebeschermers met 3do foam? Of zijn er ook conventionele protectors die in aanmerking komen?

Eigen ervaringen welkom, ook wat maatvoering betreft.

edit: topictitel aangepast om ook elleboogprotectie mee te pakken vanaf pag. 3
Laatst gewijzigd door kermit op zo 11 januari 2015, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Hey!

Ik was op zoek naar hetzelfde, en heb deze gevonden: http://www.endurasport.com/products/?ProductID=162" onclick="window.open(this.href);return false;

knieprotectors voel je altijd zitten; vooral als je ze net aantrekt zitten ze echt niet comfortabel, maar dat is ook niet gek gezien de mate van bescherming die ze bieden.

En het grote voordeel is ook dat je niet je hele voet er doorheen hoeft de worstelen, je kunt ze gewoon met 2 klittebanden goed en netjes om je knie binden.

Heb er afgelopen zondag de hele dag mee in malmedy rondgestuiterd en nergens last van gehad. En op de city downhill van Nijmegen ze ook de hele dag zonder problemen aan gehad.

Ik heb ook de elleboogbeschermers ervan, ook een aanrader.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

de oude 661 Kyle straights als je ze ergens op de kop kan tikken
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Die van Endura zien er ook goed uit, alhoewel ze lijken me wat kort. Kruipen ze niet in je knieholte Doezel?

Zelf sta ik ook op het punt dat er wat gekocht moet worden. Neig zelf richting de Race Face Dig (hard) of Ambush (soft).
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik heb de RaceFace Ambush. Deze zijn goed te gebruiken de hele dag. Voordeel van de RaceFace is dat ze los kunnen zonder schoenen uit te doen etc. Dus echt lange klimmen kun je ze vrij makkelijk uitdoen en om je stuur hangen. Ze zijn zacht en worden hard bij impact. Dit ook in de praktijk gebracht en werkt goed :) Voor de prijs zeker een aanrader.
⛧⛧⛧
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

DaanCramer schreef:Die van Endura zien er ook goed uit, alhoewel ze lijken me wat kort. Kruipen ze niet in je knieholte Doezel?

Zelf sta ik ook op het punt dat er wat gekocht moet worden. Neig zelf richting de Race Face Dig (hard) of Ambush (soft).
Nee, helemaal niet eigenlijk...

En ze zijn ook best zacht, en bij impact hard. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die Endura's zijn iig een nadere inspectie waard.
Ik zie nu dat ik ook wel wat beter m'n huiswerk had kunnen doen :oops:

Deze lijken ook niet verkeerd:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... -13-47883/" onclick="window.open(this.href);return false;

De vraag rijst ook hoe belangrijk het is om ze zonder schoenen uit te trekken te kunnen aan- of uitdoen. Immers, als ze echt goed zitten is dat amper nodig. En voor een klim van (meer dan) een uur in de Alpen kunnen de schoenen ook wel even snel uit...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik ben fan van mijn TLD KG5400 kniebeschermers. Comfortabel, lichtgewicht, compact, stevig, duurzaam, en ze hebben bij mij toch al wat schade voorkomen.
Voor een lange Alpenklim zou ik ze af doen, dan wordt het toch wel wat warm. Helaas moet je dan wel je schoenen uittrekken. Gelukkig kun je ze vrij makkelijk omlaag schuiven (wat ze gelukkig niet vanzelf doen), dat scheelt ook al veel.
Het komt wel nauw welke maat je moet hebben, goed opmeten!

https://www.moredirt.com/reviews/Review ... Pads/3963/" onclick="window.open(this.href);return false;


De oude 661 Kyle Straits vind ik lomp, groot, warm, zwaar en niet comfortabel. Heb ze nog liggen, mag je gratis op komen halen ;)
Voor het lompere werk heb ik POC knie/scheenbeschermers. Kan uit ervaring vertellen dat de TLD's niet zo goed beschermen, maar dat is ergens ook wel logisch.
Het is hier geen ponykamp!
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Ik heb deze van G-form:
http://g-form.com/index.php/pro-x-knee-pads.html

Voordelen:
- materiaal is zacht en flexibel, wordt hard bij impact.
- licht, nemen weinig ruimte in in je rugzak.
- niet te warm.
- je kunt er gemakkelijk in bewegen en ze blijven goed op hun plaats.
- zijn er nu ook in zwart.

Nadelen:
- geschikt voor toeren in de bergen, maar niet voor heavy duty gebruik.
- die van mij kropen wat op in de knieholtes, misschien doordat ze iets te strak zaten (ze vallen krap, ik heb ze in L, maar dat zit nog vrij strak om mijn bescheiden benen). Sinds ik er door de Turkse kleermaker aan de achterkant een gat in heb laten maken is dit opgelost. Ze kruipen niet meer op en gaan nu ook gemakkelijker aan en uit over m'n schoenen.
- die van mij zijn geel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Ik heb een setje Race Face Indy van de zomer aangeschaft. Daar tijdens de vakantie in Frankrijk mee gereden.

Pasvorm is prima, bent na het omdoen al snel weer vergeten dat je ze om hebt. Door verstelband aan bovenkant en de siliconen strip blijven ze goed zitten, schuiven totaal niet. Ze zijn ook van een erg lichte stof gemaakt en, ook bij warm weer, worden ze niet benauwd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Grappig, vanwege een akkefietje met m'n knie ook zitten kijken naar dit soort spul.
De RF Ambush was ook mij opgevallen:
https://www.bike-components.de/en/Race- ... er-p37145/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier de Endura Singletrack:
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod121223" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de lichtere (comfortabele) 661 modellen las ik reviews dat de stiksels snel loslieten, exit dus.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Grappig, vanwege een akkefietje met m'n knie ook zitten kijken naar dit soort spul.
gevalletje als het kalf verdronken is........ :wink:

Ben blij dat ik nog nooit zo'n moment heb mogen meemaken, maar we gaan toch steeds harder rijden en het terrein wordt extremer. Dus extra protectie is wel zo fijn (al zit een ongelukje in een klein hoekje natuurlijk)
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

xRemcox schreef:Ik heb de RaceFace Ambush. Deze zijn goed te gebruiken de hele dag. Voordeel van de RaceFace is dat ze los kunnen zonder schoenen uit te doen etc. Dus echt lange klimmen kun je ze vrij makkelijk uitdoen en om je stuur hangen. Ze zijn zacht en worden hard bij impact. Dit ook in de praktijk gebracht en werkt goed :) Voor de prijs zeker een aanrader.
En hoe zitten ze na een impact als de gel hard is geworden? Of moet je ze dan eigenlijk vervangen?
leks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 11:36

Ik ben een half jaar terug, na steeds een tik op hetzelfde stukje knie, ook gaan kijken voor wat bescherming.

Uiteindelijk was mijn keuze gevallen op deze http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... duct=33956" onclick="window.open(this.href);return false;

Stond toen in de aanbieding voor 65 dacht ik, zelfs besteld, maar ipv. de bestelde M ontving ik een S, en die kon ik gewoonweg niet over mijn knie krijgen.

Teruggestuurd, kreeg automatisch restitutie, en de prijs was inmiddels verhoogd naar 90.
Toen maar laten zitten en verder niks besteld...

Heb tikken op de knie sindsdien kunnen vermijden, dat scheelt, blijf wel geinteresseerd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DaanCramer schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Grappig, vanwege een akkefietje met m'n knie ook zitten kijken naar dit soort spul.
gevalletje als het kalf verdronken is........ :wink:

Ben blij dat ik nog nooit zo'n moment heb mogen meemaken, maar we gaan toch steeds harder rijden en het terrein wordt extremer. Dus extra protectie is wel zo fijn (al zit een ongelukje in een klein hoekje natuurlijk)
Meer een gevalletje dat ik zelf bijna verdronken was :winkie:
Ik reed de Tros Maret in, en mn knie heeft niets geraakt, maar is onhandig dubbel gevouwen.
Daardoor wel over protectie gaan nadenken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie