knie- en elleboogprotectors voor all day use

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Omdat ik mezelf aan het verdiepen ben in kniebeschermers het hele draadje gelezen. Interessant om de gebruikservaringen te lezen. In 2016 is er een pro test gepubliceerd. Daar wordt naast comfort ook de weerstand tegen impact getoetst. Er zijn 2 categorieën: light weight tot 300 gram en heavy-duty.

Linkie naar de test (Engels): http://enduro-mtb.com/en/best-lightweig ... s-can-buy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Joepie de op wo 23 augustus 2017, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Je moet ff kijken wat je met de bescherming wil bereiken.
De dunne als een RF Charge dragen mijn vriendin en ik in NL voornamelijk als kniewarmers en evt tegen schaafwonden als je op je plaat gaat. impact-absorbtie is van het nivo maandverband maar prima voor op bosgrond.
Op pittihe trails met rotsbodem heb ik liever meer bescherming (en daar pak ik mijn ION,s incl elleboog bescherming en een rug-protector in mijn rugzak).
Wellicht dat sommigen het overkill vinden, maar ik heb er met fietsen vrijwel geen last van en voorkomt bij een smakkert een hoop ellende.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Weet niet of dat hierboven al eens is gezegd maar wat bij mij heel goed werkt is om mijn knieën in te smeren met zeemcreme. Op die manier kan ik een hele dag rondfietsen met vrij dikke kniebeschermers (Scott Grenade 2) zonder schaafplekken.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Jurf schreef:Je moet ff kijken wat je met de bescherming wil bereiken.
Ik rij doorgaans in NL zonder bescherming. Binnenkort de wat lastige trails en dan is bescherming wel verstandig. Kga vandaag even op pad om de verschillende varianten te zien en te voelen.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik gebruik nu een poosje de RaceFace Ambush Knee D30 en die bevallen me prima. Ja je merkt dat je kniebeschermers draagt en ja het is heerlijk om ze na een lange rit uit te trekken, maar er is prima mee te fietsen. Binnenkort de bijbehorende elleboogbeschermers nog toevoegen aan de collectie.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies, net zoals zonder helm ook fijner fietst, maar iedereen weet dat het beter is toch een helm te dragen.
Je kan er goed mee fietsen, en als het echt mis gaat ben je heel blij dat je bescherming draagt.
In onze zandbak zijn knie- en elleboogbeschermers misschien niet zo hard nodig, maar als het wat ruiger wordt, dan komt er een moment dat je blij bent dat je ze draagt.
(of baalt dat je ze niet hebt gedragen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook ik ben in de markt voor een setje kniebeschermers en zit te denken aan iets als de IXS Flow, Ion K_pact of de RF Ambush. Ik vraag me alleen af of zoiets wel werkt met een 3/4 broek (Endura Hummvee in dit geval)?
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

...en nog eentje die binnenkort aan de kniebeschermers gaat. Ik heb al wat rondgezocht en het nodige gelezen. Aanvullend op de vraag van TenZNL ben ik benieuwd naar het dragen van kniebeschermers in de winter. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik rijd in de winter met lange casual broeken en ben benieuwd of dat fatsoenlijk gaat lukken.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik weet niet wat lange 'casual broeken' precies inhouden, maar an sich heb ik met cargo pants, TLD GP, en jeans (skinny jeans komen edoch niet in m'n kledingkast) nooit echt porblemen me gehad.

(gebruik voornamelijk 661 Rage of KyleStrait)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Jurf schreef:Je moet ff kijken wat je met de bescherming wil bereiken.
De dunne als een RF Charge dragen mijn vriendin en ik in NL voornamelijk als kniewarmers en evt tegen schaafwonden als je op je plaat gaat.
Zijn dat van die g-form dingen? Ben beetje in de oriëntatiefase naar nieuwe elleboogbeschermers en mij leek dat g-form wel wat.

Kniebeschermers doen het al jaren prima van oneall (sinner). Heb ion k-pact geprobeerd, maar dat is m niet voor mij qua pasvorm (dus als iemand nog 1 keer gebruikte k-pacts zoekt...)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, Race Face Charge is gewoon een dunnen schuimlaag in een arm/beenwarmerconstructie. Stelt niet veel voor. Ik heb een setje van MacReal overgenomen en voor het werk in Nederland prima, maar in de Ardennen bij de clinic van Mikey voelde ik me al wat meer "exposed". Tegen 99% van de schaafwonden echter prima.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef:Ook ik ben in de markt voor een setje kniebeschermers en zit te denken aan iets als de IXS Flow, Ion K_pact of de RF Ambush. Ik vraag me alleen af of zoiets wel werkt met een 3/4 broek (Endura Hummvee in dit geval)?
Ik gebruik de Fox Launch, ook met 3/4 broeken geen probleem.
Prima bescherming voor NL.

http://singletrackworld.com/reviews/rev ... knee-pads/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik zie hier heel weinig poc voorbijkomen. Heeft dat een reden? Ik vind zelf draagcomfort het allerbelangrijkste en poc schijnt daar wel top in te zijn.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Mijn poc elleboogbeschermers zakken af...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jefro98 schreef:
TenZNL schreef:Ook ik ben in de markt voor een setje kniebeschermers en zit te denken aan iets als de IXS Flow, Ion K_pact of de RF Ambush. Ik vraag me alleen af of zoiets wel werkt met een 3/4 broek (Endura Hummvee in dit geval)?
Ik gebruik de Fox Launch, ook met 3/4 broeken geen probleem.
Prima bescherming voor NL.

http://singletrackworld.com/reviews/rev ... knee-pads/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thnx, maar die zijn vrij dun, toch? Ik zoek wat stevigers/dikkers (zie bovenstaande modellen) voor buitenlandse ritjes met rockgardens, trappen en dat soort dingen. De Hummvee is niet heel wijd onderin de pijpen.
Plaats reactie