Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
Offline
BerichtGeplaatst: do 15 juni 2017, 14:54 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Berichten: 245
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC Race 29 2015
Ik ben er inmiddels klaar mee. Ik kan bijna 2 keer per jaar de lagers vervangen en dat ben ik zat. Zo ook op dit moment en daar komt bij dat de body inmiddels ook versleten is. Al met al een kostenpost van ongeveer 150 euro (vervang lagers niet zelf door ontbreken gereedschap). Omdat de frequentie van vervangen lagers zo hoog is, heb ik vorige week een set handgespaakte wielen besteld bij BikeWheels.

Als het goed is met een set fatsoenlijke DT Swiss naven en dito velgen. Dus vermoedelijk minder slijtage en een veel lichter setje wielen. Ik hoop ook stijver, waardoor dat een grote vooruitgang moet zijn :roll:

_________________
Strava profiel


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 16 juni 2017, 12:10 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: di 25 augustus 2009, 17:12
Berichten: 3233
Mijn mountainbike: Cotic BFe | Trek Slash 9 | Salsa Mukluk | BMC Pro Machine SLC01 | Brompton Raw
Ga daar maar vanuit, goede beslissing en oplossing. :-q

_________________
CycleDreams Maastricht


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 7 juli 2017, 14:12 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Berichten: 245
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC Race 29 2015
Waar ik eerder schreef dat de Fulcrum Red66 een redelijk goede wielset is, moet ik daar toch een beetje op terugkomen. Gisteravond heb ik de eerste rit gemaakt op m'n nieuwe, handgespaakte wielset (DT Swiss XR361 velgen met DT Swiss 350 naven) en dat is werkelijk een wereld van verschil! De nieuwe wielset is vele malen stijver en het lijkt alsof ik over rails rijd. Zoveel meer controle. Waar ik met de Fulcrum's regelmatig het gevoel had dat ik een afloper of leegloper had, is dat gevoel nu geheel verdwenen. De wielen gaan precies naar waar ik dat wil. De grenzen liggen dus veel verder...

Misschien zijn de Fulcrum's ook zo stijf te krijgen door ze naar een goede wielbouwer te brengen en ze na te laten spannen, maar dan blijft de belabberde afdichting van de naven een gegeven. En die afdichting is voor mij de belangrijkste reden geweest om iets nieuws te kopen... De bouwer (BikeWheels) gaf aan dat de DT Swiss naven ongeveer eens per jaar even open gemaakt moeten worden, schoon gemaakt en nieuw vet erin. Dat zou moeten volstaan. Ik ben benieuwd, maar de eerste ervaringen zijn geweldig.

Afbeelding

_________________
Strava profiel


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 7 juli 2017, 22:24 
Genius
Genius
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 19 december 2002, 10:56
Berichten: 12263
Mijn mountainbike: Is vies
Dat gevoel "als op rails" komt vooral door de bredere velg.
Die is van zichzelf al zijdelings stijver én de band wordt breder ondersteund waardoor het zijdelings wegrollen vd buitenband pas veel later optreedt.
Tel daar dan ook nog de juiste spaakspanning bij op, en je hebt een wereld van verschil.

_________________
Some days it's easy, some days it's a fight.


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: zo 5 november 2017, 00:53 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Geregistreerd op: do 26 oktober 2017, 15:17
Berichten: 23
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017
Geldt dit ook voor de fulcrum red 44 !?.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Wie is er online

Bikers op dit forum: Geen geregistreerde bikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: