Fulcrum Red66 15QR, 622x19C

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

Weet iemand welke velgen dit zijn?
Fulcrum Red66 15QR, 622x19C
Ik kan er geen informatie over vinden.
http://www.fulcrumwheels.com/en/collect ... y-trail-29" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben met name benieuwd naar het gewicht en de stijfheid.
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
Lampo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 1 november 2014, 01:16

Dat is altijd het probleem met OEM wielen, het is zeer moeilijk om de precieze specificaties boven water te krijgen. Ik denk dat het minimaal aangepaste Red Power velgen zijn van 1751 gr.

Maar over de kwaliteit en stijfheid van Fulcrum velgen kan ik je niks vertellen....
Gebruikersavatar
sanderm
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: za 9 februari 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Trek superfly 8

Ik ben ook wel benieuwd naar mensen die kennis of ervaring hebben met de genoemde wielset? Of weet iemand een review ervan te vinden?
Dé wintertip: blijven trappen!
Gebruikersavatar
sanderm
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: za 9 februari 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Trek superfly 8

Lampo schreef:Dat is altijd het probleem met OEM wielen, het is zeer moeilijk om de precieze specificaties boven water te krijgen. Ik denk dat het minimaal aangepaste Red Power velgen zijn van 1751 gr.

Maar over de kwaliteit en stijfheid van Fulcrum velgen kan ik je niks vertellen....
Is dat zo? Dat zou mooi zijn, daarover heb ik wel een topic gevonden met positieve ervaringen over die wielen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=115227" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben dus nog wel benieuwd waarmee deze wielset te vergelijken is, hopelijk met de red power 29 HP :)
Dé wintertip: blijven trappen!
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

De Red power 29 HP heeft wel een overeenkomende velg.
De andere modellen hebben allemaal een verdikking rond de spaaknippels.

Op de stickers van de Red66 kan ik geen andere nuttige informatie of verwijzing terug vinden.
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
Radicofani
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 13:50
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro (26 + 29)

Deze velgen zitten op mijn Cube Reaction 29 die ik in oktober vorig jaar gekocht heb. Het was een zeer bewuste keuze omdat ik gewoon tevreden was over mijn oude Cube, ook een reaction maar dan een 26.

Inmiddels is het maart 2015 en kan ik je deze velgen en naven afraden. Bagger uit Taiwan. Ik heb deze week de voornaaf eruit gereden. Dat kende ik nog niet, achter heb ik al wel eens lagers en hubs moeten vervangen, voor was even nieuw voor me. Ik denk, geen probleem, misschien nog wel garantie. Dat was het niet maar dan nog. Wat kan zo'n lager kosten. Voor mijn 26 was het circa €10,-- per set.

Wel...... Fulcrum gebruikt dus lagers met de codering 61903-2RS LFD wat staat voor een lager met een buitendiameter van 30 mm en een binnendiameter van 17 mm. Echter, die worden schijnbaar door Fulcrum (of in opdracht van Fulcrum) aangepast naar 18 mm binnenmaat. Ik zit dus nu met een velg en naaf waar geen lager bij te krijgen is. Bestaat domweg niet. Cube Nederland heeft ze niet liggen en Fulcrum laat gewoon weten dat ze nog geen vervangingsonderdelen hebben. Uit de naam op het lager weet ik via Google inmiddels dat het een lager uit Taiwan betreft.

Fijn, een nieuwe fiets met een goed afmontage, denk je, kan ik er niet op fietsen omdat het lager niet te bestellen is. Mooi laten liggen dus deze velgen en naven. Ik kan maar een titel er op los laten, baggerzooi uit Taiwan. Ik ben benieuwd hoe Cube het gaat oplossen. Laat ze me maar nieuwe naven doen van een A-merk die wél met standaard lagers werken. Overigens was mijn dealer het met me eens dat ca. 1500 kilometer wel heel snel is voor een naaf, zeker als het de voornaaf is. Mocht je een Cube Reaction HPA Pro 2015 zien staan, let maar eens op het voorwiel. Tegenover de schijfrem zie je gewoon het lager zitten, je kijkt gewoon op de afdichtring die voor het lager zit. Werkelijk rommel......
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik heb effe de diameter en asdiameter ingetoetst op google en uit mijn duim gezogen, de breedte van het lager 7 mm.
En ik krijg mij toch veel hits, mavic heeft ze al voor € 2.50.
Ik rijd zelf op Fulcrum red power Xl, en ik heb vorige week na 4 jaar de lagers van het voorwiel vervangen.
Zijn ze bij jouw wielen Radicofani niet iets vergeten, zo op de afdichting kijken kan toch niet (het is 2015). :roll:
Radicofani
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 13:50
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro (26 + 29)

Nee, ze zijn niets vergeten. Ik heb gisteren nog een paar GTC modellen nagekeken. Die hebben alleen een centerlock maar zijn verder hetzelfde. Ook daar kijk je gewoon op het blauwe seal wat voor het lager zit.

Maar, heb je een link voor me? Ben net terug van een rit op de 26. En alhoewel dat ook wel weer een keer lekker was prefereer ik toch mijn 29. Heb je een link voor me? Ik heb niets kunnen vinden met de maten 30mm buiten, 18 binnen en 7 mm dik.
Radicofani
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 13:50
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro (26 + 29)

Ik heb even een foto gemaakt. Daar zie je hem zitten. Dealer heeft alles weer gemonteerd. Je ziet het vet en montagepasta zitten.

Afbeelding
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

Is het echt 18mm asdiameter?
De Fulcrum lagerset heeft lagers 30-17-8
http://www.mantel.com/fulcrum-kogellage ... NzdGFydDI=" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
Radicofani
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 13:50
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro (26 + 29)

Serieus 18 mm. Zowel de dealer als de "lagerboer" heeft dit gemeten. Cube bevestigd het verhaal en komt dinsdag met een inhoudelijke reactie en hopelijk een oplossing. Lagers zijn nu niet voorradig en ook Fulcrum heeft niets op de plank liggen. Ik weet dus het antwoord van dinsdag al wel.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik ben ook van 17 mm zoals je aan geeft in je eerdere post.
Maar dat je daar zo op de seal kijkt is niet goed in mijn ogen.
Mag je nooit met slecht weer naar buiten met je fiets, of na je fietstocht nieuwe lagers erin.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Enduro Lager abec 3 mr 18307 llb 18 x 30 x 7, € 9.99
All4Bikes.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Radicofani schreef:Fijn, een nieuwe fiets met een goed afmontage, denk je..
Redelijk standaard praktijk, op een fiets van 1500 euro met XT en Reba zal men ergens anders wat bezuinigen, de meeste mensen kijken bij afmontage naar de vork en groepset, mindere wielset valt dit niet zo op in het geheel.
Radicofani
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 13:50
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro (26 + 29)

reaction 67 schreef:Ik ben ook van 17 mm zoals je aan geeft in je eerdere post.
Maar dat je daar zo op de seal kijkt is niet goed in mijn ogen.
Mag je nooit met slecht weer naar buiten met je fiets, of na je fietstocht nieuwe lagers erin.
Ik heb gisteravond nog eens even zitten lijken, het achterwiel heeft dezelfde constructie maar daar zit een stofkap voor met seal, tenminste, ik ga er van uit dat hier een seal achter zit. Ziet er hetzelfde uit als een Sun Ringlé naaf, die haal je vrij eenvoudig uit elkaar.

Ik ga daar eens even werk van maken of hier niet inderdaad sprake is van een fout vanuit de fabriek. Achter zit wel een stofkap, voor zit niets.
reaction 67 schreef:Enduro Lager abec 3 mr 18307 llb 18 x 30 x 7, € 9.99
All4Bikes.
:-q

Daar kan ik wat mee. Bedankt.
Plaats reactie