Velgbreedte en invloed op banden (update op pag. 8)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Ik ging er gezien de breedte vanuit dat je 27,5 zocht :oops:

En nu je het zo zegt is die Mezcal inderdaad vrij stevig... ik ga er maar vanuit dat de duurzaamheid erg goed is :-q
Profieltje schreeuwt inderdaad xc, maar het gewicht rijmt niet. Beetje apart. Ervaringsdeskundigen aanwezig?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

29x2.6 zit qua gewicht niet meer in de xc hoek, wat het profiel ook is.
Als achterband kan je een NoNi 29x2.35 proberen, en dan de noppen midden op het loopvlak afknippen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, maar ongeveer 850 gram of meer dan een kg is toch nog wel een grote stap naar mijn gevoel.
Een NN is stevig genoeg voor allround gebruik en die weegt dus 840~850 gram. Waarom een bandje met een echt xc-profieltje dan twee ons meer rubber nodig heeft ontgaat me een beetje.

Maar we wijken af geloof ik ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien is het net als bij sturen.
Breed is fijn, te breed niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Welke Mescal in 2,6 de rigid of de tnt versie ?. Die zijn volgens site van vittoria resp 1020 en 830 gram in 27,5
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat Kermit om 29”...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Kermit,

Als je toch bij 2.6 blijft zou ik achter voor een rocket ron gaan of een smart sam . Lopen allebei lekker ligt en wegen zeker niet teveel.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ik haak ff heel laat in.. :winkie:. Interessante test :-q . Ik hoor altijd iedereen bredere velgen en lagere druk. Maar met dat lagere druk ding al; hoe ver ga je? Ik rijd bv op bandjes met snel middenprofiel. Als ik die onder de 2 bar zet achter gaat ie me te echt tegenwerken heb ik het idee.. Merkte dat goed op een limburgs gravel pad. Heb het dan over de mitas scylla 2.25 die smal valt, op 21mm crest. Als ik dan bredere velg pak, komen die bandjes bij eenzelfde druk nog eerder op de ondergrond, dus gaan die me eerder tegenwerken. Nu gaan mensen roepen, jaaaa maar meer nop is meer grip is sneller. Maar is dat niet type band/ondergrond afhankelijk? Heb je met snelle middenprofiel bandjes wel voordeel door die breder en op lagere druk te gaan rijden?
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie