Welke powermeter?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Jep. Van zowel de Quarq als de Rotor goede feedback terug gekregen. Wat betreft afwerking en montage heeft de Rotor een streepje voor bij mij. Daarnaast gebruikt Quarq een 2032 knoopcel en de Rotor een AA batterij (laatste heeft bij mij de voorkeur). Beide zijn goed en zullen weinig tot geen problemen geven.

Groeten,
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Meet een quarq nou links en rechts afzonderlijk of is het een berekening. ( De nieuwe red22 quarq).

Ik heb wat last van rug heup problemen en wil ook daarmee eens kijken of het een veroorzaakt wordt door het ander of andersom.
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Een quarq berekend de links rechts verhouding.

Als je zoiets wilt kopen om te kijken wat je probleem is, is een fysio zelfs zonder zorgverzekering, goedkoper.

https://www.dcrainmaker.com/2016/09/pow ... ition.html" onclick="window.open(this.href);return false; Hier nog wat leesvoer.
Oooeeessss
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat is allemaal al ruim onderzocht, Fysio, ceasar, manueel. Trainers uit diverse sporten.

Sowieso wil ik graag een wattmeter en het lijkt me meegenomen als ik er die problemen ook beter kan zien aankomen.

Das een mooi artikel van hem. Die ga ik eens lezen, bedankt!
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

Ondertussen rijd ik niet meer met ovale tandwielen.
Daardoor terug de zoektocht begonnen naar een powermeter voor de mtb.
Ik rijd met een xx1 crank en laat quarq daar nu de passende spider voor hebben.
https://www.quarq.com/product/sram-xx1- ... 2aj4i6d693" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou ideaal zijn, aangezien dan zelfs geen nieuwe crank moet kopen.

Iemand ervaring met quarq in vergelijking met power2max ( welke ik op de racefiets heb )?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb de red quarq aangeschaft. Top ding, een van de goedkoopste powermeters en ze krijgen overal goede recensies.
Zeer makkelijk in te stellen, calibratie knop op fietscompu indrukken vijf slagen naar achter en klaar.

Rijd er nu zes weken mee en nog geen enkele rare waarde gehad. power2max geen ervaringen mee.

Ik zou gewoon een hele crank kopen, amper duurder dan de spider. kijk eens bij hollandbikeshop.nl
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

bramdr schreef:Ondertussen rijd ik niet meer met ovale tandwielen.
Daardoor terug de zoektocht begonnen naar een powermeter voor de mtb.
Ik rijd met een xx1 crank en laat quarq daar nu de passende spider voor hebben.
https://www.quarq.com/product/sram-xx1- ... 2aj4i6d693" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou ideaal zijn, aangezien dan zelfs geen nieuwe crank moet kopen.

Iemand ervaring met quarq in vergelijking met power2max ( welke ik op de racefiets heb )?
Let op dat die spider niet op de normale SRAM cranks past, volgens mij! Hij past alleen op cranks die een oudere versie van een Quarq hebben. Volgens mij zijn die sluitingen/kartels anders.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Oh ja ik keek ook ff op holland bike shop. Goede prijzen voor die Quarqs, zoals deze:

https://en.hollandbikeshop.com/sram/sra ... ck-456838/" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter staat er 130mm BCD?! Dacht toch echt dat het 104BCD is..
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Zal wel een typo zijn, want ik kan namelijk in het bestelsysteem geen 130 bcd xx1 vinden.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Daar ging ik ook van uit. Toch wel vreemd want het staat in de titel van het product en ook in de detail-omschrijving :D
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

nversteege schreef:
bramdr schreef: Ik rijd met een xx1 crank en laat quarq daar nu de passende spider voor hebben.
https://www.quarq.com/product/sram-xx1- ... 2aj4i6d693" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou ideaal zijn, aangezien dan zelfs geen nieuwe crank moet kopen.
Let op dat die spider niet op de normale SRAM cranks past, volgens mij! Hij past alleen op cranks die een oudere versie van een Quarq hebben. Volgens mij zijn die sluitingen/kartels anders.
Wat Niek zegt klopt. Navraag gedaan bij powermeter24. Deze spider past helaas niet op een Sram xx1/Eagle crank, die heeft standaard drie bouten ter bevestiging. Spider is bedoeld als upgrade voor quarq sram crank met powermeter vanwege verbeterde technologie.

Balen, want leek mij ook een mooie oplossing.
Dan toch maar overwegen om bijna nieuwe Eagle xx1 crank te vervangen door een met ingebouwde powermeter :~
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

volgens mij ben je met een nieuwe crank niet duurder dan de spider.
Verkoop je huidige. al heb ik hem lekker gehouden.

Al vraag ik me af wat je er op de mtb aan hebt. op bepaalde routes wel, lange klimmen etc. Maar de achtbanen in alles boven zuidlimburg is lastig er wat van te maken. Al blijft het leuk.
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Gisteren de nieuwe eagle crank inclusief quarq powermeter en 34T ovaal blad geïnstalleerd en vandaag een aantal pittige D3 blokken getraind. Nog wat calibratie issues onderweg maar bij het 5e blok leek het goed te werken.
Is vooral voor de marathons en de leuk. In de bossen kun je er inderdaad niet zoveel mee
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het is voroal prettig in lange klimmen waarbij je op en mooi wattage kan starten, als je goe duitgerust aan een marathon begint rijd je je makkelijk over de kop ook met hartslag, met vermogen gaat dat wat beter.

Ik heb golden cheetah geinstalleerd eens kijken wat ik daarmee kan, nu heb ik vooral data verzameld.
aeroobsports
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 7 oktober 2016, 21:20
Mijn mountainbike: orbea alma m50
Contacteer:

zijn er nog nieuwe ontwikkelingen qua vermogensmeters sta op het punt een specialized epic aan te schaffen.
Graag zou ik meteen weer met een powermeter rijden icm eagle gx groep. Of gaat een rotor rex inpower passen?
Plaats reactie