Welke powermeter?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
El Duder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 19:08
Mijn mountainbike: VN

Is het niet zo dat spider based PM's Q-rings helemaal niet leuk vinden? Ik heb een keer zoiets gelezen, weet niet meer of dat een speciek merk was... Maar in elk geval was de combi PM en Q-ring niet ideaal te noemen.
MTB should be muddy!
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Dat is merk/type specifiek. De nieuwere kunnen er vaak wel mee overweg.

In de P2M nieuwsbrief van december stond dat ze er al wel hadden voor de racefiets s-works/FACT crankset (110/130).
Ik wacht nog geduldig af tot er een 120/80 s-works bij P2M naar buiten kom, een SRM kan ik toch niet betalen :) .
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

El Duder schreef:Is het niet zo dat spider based PM's Q-rings helemaal niet leuk vinden? Ik heb een keer zoiets gelezen, weet niet meer of dat een speciek merk was... Maar in elk geval was de combi PM en Q-ring niet ideaal te noemen.
Hier heb ik geen enkele last van.
Overlaatst bij de sportdokter tijdens een inspannigsstest eens vergeleken en dit was een heel miniem verschil.
Ik rijd nog met de oude p2m en rotor q rings.
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Stages werkt niet met carbon cranks. Dat is wel jammer, heb zelf een xx1 carbin crank.

SRM: 3000+ voor een meet tooltje...... Voor cancellara maar voor jan toerfietser belachelijk duur. De markt even afwachten. Er komt al meer aanbod en prijzen gaan zeker zakken......

DC rainmaker reviews even lezen.

Garmin vector spd zou heel mooi zijn. Kwestie van tijd.......ik wacht t nog even af....
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niet waarom die dingen zo ontzettend duur moeten zijn. Ik begrijp dat er wat R&D in de ontwikkeling van die systemen en dat vaak een heel crankstel moet worden vervangen, maar waarom het dan meer dan 2000 euro moet kosten voor een stuk plastic, een paar sensoren en meetinstrumenten (Stages dan weer veel minder, maar dan betaal je nog 700 euro voor een linker 105 crank) gaat mijn verstand te boven.

Al die merken lachen zich kapot achter hun bureau's.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Luuc91 schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd helemaal niet waarom die dingen zo ontzettend duur moeten zijn. Ik begrijp dat er wat R&D in de ontwikkeling van die systemen en dat vaak een heel crankstel moet worden vervangen, maar waarom het dan meer dan 2000 euro moet kosten voor een stuk plastic, een paar sensoren en meetinstrumenten (Stages dan weer veel minder, maar dan betaal je nog 700 euro voor een linker 105 crank) gaat mijn verstand te boven.

Al die merken lachen zich kapot achter hun bureau's.
Het zal er mogelijk mee te maken hebben dat het (nog?) een niche-markt is. Jan modaal heeft weinig nut aan powermeters, mensen die zoiets kopen zijn meestal al meer dan gemiddeld met fietsen/trainingdata bezig of zijn pro en de prijs maakt voor die mensen niet zoveel uit. Het is maar wat de gek ervoor wil geven hé.
Een kleiner verkoopvolume betekent ook een hogere productiekost per éénheid.
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

Ik zag in Garmin Connect een aankondiging van nieuwe Vector pedal pods....
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2014/ ... -size.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas geeft de link nog geen juiste informatie (error 503), dus wellicht komende dagen meer helderheid. Zou Garmin een MTB-proof Vector idee uitbrengen?

update 23-apr: link werkt nu wel bij Garmin
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Nog steeds op zoek. Met Eurobike verwacht ik wel het een en ander. bramdr al iets gevonden?
Nog niet de stap gemaakt naar een 3rd party manufacturer XX1 tandblad welke past op XX steek?
Durf nog steeds geen Power2Max met XX steek te kopen voor mijn MTB omwille van het uitstekende driehoekje.

@ NielsTn, Vector lijkt me echt waanzin om dat te kopen. Je maakt je meest waardevolle onderdeel afhankelijk van een van de kleinste en kwetsbaarste lagers van de gehele fiets. Mij niet gezien (ook niet op de racefiets).
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

Tom-s schreef:Nog steeds op zoek. Met Eurobike verwacht ik wel het een en ander. bramdr al iets gevonden?
Nog niet de stap gemaakt naar een 3rd party manufacturer XX1 tandblad welke past op XX steek?
Durf nog steeds geen Power2Max met XX steek te kopen voor mijn MTB omwille van het uitstekende driehoekje.

@ NielsTn, Vector lijkt me echt waanzin om dat te kopen. Je maakt je meest waardevolle onderdeel afhankelijk van een van de kleinste en kwetsbaarste lagers van de gehele fiets. Mij niet gezien (ook niet op de racefiets).
Nog steeds niets gevonden.
Ik hoop eerlijk gezegd dat stages hun powermeters compatibel maakt met een carbon crankstel.
Dus is het voor mij afwachten geblazen. Veel andere mogelijkheden zijn er niet met een qx1 blad.
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

Afbeelding
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Ook daar gaan geen QX1 ringen op passen :(
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

http://www.dcrainmaker.com/2014/08/powe ... ional.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dinadj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 april 2013, 09:10

bramdr schreef:
Tom-s schreef:Nog steeds op zoek. Met Eurobike verwacht ik wel het een en ander. bramdr al iets gevonden?
Nog niet de stap gemaakt naar een 3rd party manufacturer XX1 tandblad welke past op XX steek?
Durf nog steeds geen Power2Max met XX steek te kopen voor mijn MTB omwille van het uitstekende driehoekje.

@ NielsTn, Vector lijkt me echt waanzin om dat te kopen. Je maakt je meest waardevolle onderdeel afhankelijk van een van de kleinste en kwetsbaarste lagers van de gehele fiets. Mij niet gezien (ook niet op de racefiets).
Nog steeds niets gevonden.
Ik hoop eerlijk gezegd dat stages hun powermeters compatibel maakt met een carbon crankstel.
Dus is het voor mij afwachten geblazen. Veel andere mogelijkheden zijn er niet met een qx1 blad.
Kan de X9 versie van de Stages crank niet gewoon op een XX crankstel gezet worden?

Ik citeer de site: (http://www.stagescycling.com/stagespowe ... s#model_15" onclick="window.open(this.href);return false;)
'(Note: X9 GXP is compatible with X7, X9, X0, XX [166 Q model], and other Truvativ GXP models)'
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Ja dat kan. Heb ik al 2x gedaan. Werkt gewoon goed.. Jammer dat het er echt niet uitziet :~
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

http://www.pinkbike.com/news/what-tyler ... -demo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie