Hope remmen, ervaringen tips & tricks

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tip: Zorg dat je reservoir altijd ruim boven het alu kleurige plaatje staat zodat je zeker bent geen lucht mee te trekken.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Nieuwe remmetjes zitten er weer op. Inkorten was een makkie, meeste werk was nog om alle kabels fatsoenlijk te laten lopen, vooral die poplock van Rockshox voor de vering!
Ben er weer helemaal blij mee, ziet er geweldig uit. Heb ze net even ingeremd en afgesteld, ze doen het goed!
Voorste schijf heb ik al omgewisseld voor een 180mm Hope, achter nog niet omdat ik daar de sleutel voor was vergeten maar daar komt dezelfde maar dan een 160mm schijf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ziet er gaaf uit !! :-q
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Staat mooi die rooie accenten bij het zwarte. Ben benieuwd naar je langer termijn review, wil zelf ook een setje Hope's aanschaffen in de toekomst.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

crankstel schreef:Staat mooi die rooie accenten bij het zwarte. Ben benieuwd naar je langer termijn review, wil zelf ook een setje Hope's aanschaffen in de toekomst.
Hoeveel lange termijn reviews wil je :wink: , wil je een duurzaam setje topremmen waar je over 10 jaar nog gewoon een nieuw sealtje voor kunt kopen moet je bij Hope zijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wow! Erg mooi dat rood.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Leuk die positieve reacties op de kleur. Vond de fiets zelf al zwart genoeg en vind dit zelf ook mooi zonder dat het te gek wordt! :-q
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Om de een of andere reden lukt het me niet om mijn nieuwe Hope Stealth Race Evo E4 voorrem zo af te stellen dat hij niet aanloopt. Ruimte tussen de blokken en schijf is dermate klein dat hij niet goed af te stellen is. Heb dit met een Magura en Hope schijf. Bij mijn andere fiets met Hope Tech X2 zit er zichtbaar veel meer ruimte tussen de schijf en blokken en is het afstellen een fluitje van een cent. Iemand enig idee wat ik fout zou kunnen doen?
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Staan je zuigers wel parallel aan elkaar? Is een 'dingetje' bij vierzuiger systemen. Ik heb zelf 3 setjes E4 klauwen in gebruik. Eerst zuigers parallel, daarna de klauw uit centreren.

Succes!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Met parallel staan van de zuigers bedoel je dat, als je ze terug drukt ze beide even ver ingedrukt staan? Dat had ik me wel gerealiseerd toen ik er gisteravond mee bezig was. Heb er toen nog wel even naar gekeken maar was toen al een beetje "zat" van. :lol:
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ja sorry, niet helemaal duidelijk van me. Maar je hebt het gelukkig goed geïnterpreteerd :-q Kan je doen met een klein plat schroevendraaiertje. Je moet er een beetje handigheid in hebben, maar oefening baart kunst.

Vanavond poging 2 :-q

Groeten,
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Zuigers goed teruggeduwd bij het ontluchten?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

of eerst er even wat verder uit en dan schoonmaken en licht invetten met een beetje lager vet, wel met de blokken eruit. Ik had het vorig jaar ook. 1 zuigertje blijf wat hangen.

Je krijgt dan ook een minder goed aanvoelende rem.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Cube-Elite schreef:of eerst er even wat verder uit en dan schoonmaken en licht invetten met een beetje lager vet, wel met de blokken eruit. Ik had het vorig jaar ook. 1 zuigertje blijf wat hangen.

Je krijgt dan ook een minder goed aanvoelende rem.
Aub geen lagervet maar siliconenvet. Gebruik het spul van Hope, dan weet je zeker dat je het juiste middel hebt.
https://www.mantel.com/hope-silicone-ca ... -lubricant" onclick="window.open(this.href);return false;
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Het zijn nieuwe remmen. Schoonmaken, invetten etc lukt me dan ook niet nodig. Zuigers gaan ook soepel heen en weer. Remleiding is wel ingekort maar niet ontlucht. Was naar mijn idee ook niet nodig. Heb er al een korte marathon mee gereden en dat ging zonder problemen. Inmiddels lopen de remmen niet meer aan. Zelf nog een keer geprobeerd om het opgelost te krijgen door zuigers terug te drukken, remklauw uitlijnen met de schijf en daarna remmen om de zuiger weer terug op de goede plek te krijgen. Resultaat was hierna hetzelfde. Ook nog wat gepield met een schroevedraaier zoals ook te zien is in de Hope file "hoe lijn ik hope remmen uit" . Probleem is uiteindelijk opgelost door degene die de remmen ook voor mij gemonteerd heeft. Oplossing lijkt te zijn om na het terugdrukken van de zuigers paar keer te remmen totdat de zuigers bijna weer in de goede stand staan. Dan remklauw losdraaien en daarna harder remmen zodat de remklauw goed uitgelijnd staat ten opzichte van de schijf.

Conclusie is wel dat bij de race uitvoering ruimte tussen de schijf en remblokken minder is dan bij niet race uitvoering.
Plaats reactie